Miksei maalia hyväksytty? Seurailen tässä sivusilmällä peliä ja meni ohi.
Jotenkin kummasti nämä TSN:n selostajat osaavat säännöt noin 10 kertaa paremmin kuin suomalaiset selostajat. :D
Siis tuo oli täysin oikea tuomio. Tanskalaishyökkääjä oli maalivahdin alueella ja sääntö on aivan yksiselitteinen. Joko olet alueella tai sitten et.
On se hyvä toisaalta että se on noin. Jos siinä säännössä olisi tulkinnanvaraa, niin ei siitä tulisi mitään kun niitä ruvettaisiin veivaamaan että mihin se raja nyt sitten vedetään että koska häiritset veskaria ja koska et. Olisi aina älyttömät turpakäräjät päällä. Hyvä että se on sitten tuolla tavalla mustavalkoinen, että siellä ei saa olla ja piste.Varmasti jääkiekon huonoin sääntö tämä "luistin kolme senttiä molarin alueella" -sääntö.
On se hyvä toisaalta että se on noin. Jos siinä säännössä olisi tulkinnanvaraa, niin ei siitä tulisi mitään kun niitä ruvettaisiin veivaamaan että mihin se raja nyt sitten vedetään että koska häiritset veskaria ja koska et. Olisi aina älyttömät turpakäräjät päällä. Hyvä että se on sitten tuolla tavalla mustavalkoinen, että siellä ei saa olla ja piste.
Eri. Ainoastaan kontaktit maalivahtiin pitäisi viheltää.On se hyvä toisaalta että se on noin. Jos siinä säännössä olisi tulkinnanvaraa, niin ei siitä tulisi mitään kun niitä ruvettaisiin veivaamaan että mihin se raja nyt sitten vedetään että koska häiritset veskaria ja koska et. Olisi aina älyttömät turpakäräjät päällä. Hyvä että se on sitten tuolla tavalla mustavalkoinen, että siellä ei saa olla ja piste.
Nääh, sekin jättää ihan liikaa tulkinnanvaraa. Veskarit voi silloin hakemalla hakea itse kontaktin. Tai lasketaanko kontaktiksi se että hanska koskettaa vain veskarin kilpeä, mutta ei vaikuta mitenkään torjuntatyöskentelyyn? Vai pitääkö veskarin kaatua ennen kuin kontakti tapahtuu? Veskareista tulee tämmöisessä tilanteessa kummallisen herkkiä kaatuilemaan. Ihan liikaa jää näitä juttuja auki, joten paljon parempi että se on vain noin että siellä ei saa olla ja sillä selvä.Eri. Ainoastaan kontaktit maalivahtiin pitäisi viheltää.
Nääh, sekin jättää ihan liikaa tulkinnanvaraa. Veskarit voi silloin hakemalla hakea itse kontaktin. Tai lasketaanko kontaktiksi se että hanska koskettaa vain veskarin kilpeä, mutta ei vaikuta mitenkään torjuntatyöskentelyyn? Vai pitääkö veskarin kaatua ennen kuin kontakti tapahtuu? Veskareista tulee tämmöisessä tilanteessa kummallisen herkkiä kaatuilemaan. Ihan liikaa jää näitä juttuja auki, joten paljon parempi että se on vain noin että siellä ei saa olla ja sillä selvä.
Itse ainakin hidastuksesta katsoin ettei maalinteko hetkellä ollut alueella. Ennen sitä kyllä mutta miksi dumari ei viheltänyt silloin?
Jos pelaaja koskettaa maalivahtia maalivahdin alueella laukaisuhetkellä tai haittaa kontaktillaan muulla tavoin maalivahdin torjuntatyöskentelyä tai liikkumista, peli vihellettäisiin poikki. Maalivahti saisi hakea kontaktin maalivahdin alueella, mutta ilman kontaktia maalivahdin alueella saisi seistä maalivahdin edessä.Nääh, sekin jättää ihan liikaa tulkinnanvaraa. Veskarit voi silloin hakemalla itse kontaktin. Tai lasketaanko kontaktiksi se että hanska koskettaa vain veskarin kilpeä, mutta ei vaikuta mitenkään torjuntatyöskentelyyn? Ihan liikaa jää näitä juttuja auki, joten paljon parempi että se on vain noin että siellä ei saa olla ja sillä selvä.
Mutta onko niin että jääkiekon kaltaisessa nopeassa pelissä tuomareille jäisi vähän jo liian haastava homma valvoa että tätä noudatetaan ja osata tulkita tilanne oikein välittömästi? Tuomarin silmä kun välttää niin siinä kohtaa vetää maskipelaaja jonkun pienen töytäisyn joka saa maalivahdin keskittymisen karkaamaan. Edelleen maalivahti voisi itse tällä tavalla itse hakea sen kontaktin, joka hyvässä lykyssä menee läpi tuomarille.Jos pelaaja koskettaa maalivahtia maalivahdin alueella laukaisuhetkellä tai haittaa kontaktillaan muulla tavoin maalivahdin torjuntatyöskentelyä tai liikkumista, peli vihellettäisiin poikki. Maalivahti saisi hakea kontaktin maalivahdin alueella, mutta ilman kontaktia maalivahdin alueella saisi seistä maalivahdin edessä.
Sehän olisi tuomarille yksi helpoimmista seurattavista kontaktitilanteista. Lisäksi valmentajan haastot käyttöön, niin menisivät tuomiot lähes varmasti oikein.Mutta onko niin että jääkiekon kaltaisessa nopeassa pelissä tuomareille jäisi vähän jo liian haastava homma valvoa että tätä noudatetaan ja osata tulkita tilanne oikein välittömästi? Tuomarin silmä kun välttää niin siinä kohtaa vetää maskipelaaja jonkun pienen töytäisyn joka saa maalivahdin keskittymisen karkaamaan. Edelleen maalivahti voisi itse tällä tavalla itse hakea sen kontaktin, joka hyvässä lykyssä menee läpi tuomarille.
Siis tuo oli täysin oikea tuomio. Tanskalaishyökkääjä oli maalivahdin alueella ja sääntö on aivan yksiselitteinen. Joko olet alueella tai sitten et.