On täällä monenlaista jeesustelijaa vääntämässä mielipidettä tapaus Koivunen vastaan Leino. Ja kai se näin pitää ollakin kiihkeiden otteluiden jälkeen. Tahtoo vaan monilta jäädä huomaamatta se itse totuus, kun pitää puolustaa sitä omaa näkemystään, vaikka mitään ei olekaan nähnyt, on vaan lukenut muiden "näkemiä" ja YHDEN toimittajan kirjoituksen keltaisessa lehdessä.
Minä ihmettelen eniten sitä, että miksi kirjoitetaan jotkin säännöt peliä varten ja sitten jätetään ne omaan arvoonsa, kun tapahtuu jotain sääntörikkomuksia.
Olen antanut itselleni ymmärtää, että mailaa saa sääntöjen mukaan käyttää vain ja ainoastaan kiekon siirtelyyn jäätä pitkin. Kaikenlainen muu mailan käyttö sanktioidaan säännöissä selkeästi. Kovimmat rangaistukset pitää antaa, mikäli oikein olen tulkinnut, siitä, kun mailalla yritetään vahingoittaa vastustajan pelaajaa tahallisesti. Tahallisuus syntyy silloin, kun peli on jo vihelletty poikki ja pelaaja sen jälkeen iskee poikittaisella mailalla. Mielestäni sillä ei saa olla ratkaisevaa merkitystä, miten "paljon" vastustaja siitä loukkaantuu, vaan teko itsessään määrittelee rangaistuksen. Tässä tapauksessa sen pitää olla kova.
Tapauksessa toimivat väärinKoivusen lisäksi erotuomarit, antoivat väärän rangaistukse. Tapauksessa toimi väärin otteluvalvoja, ei ollut tehtäviensä tasalla. Siis rangaistavien penkille on ehdottomasti saatava myös Rön ja Rantala, sekä valvoja Juhola. Mikä sitten on Juholan "rangaistus", sen voi liiga erikseen harkita, kuuluuko tämä puusilmä enää valvojien ryhmään vai ei.