Su 15.9.2013 Jokerit - HIFK

  • 32 516
  • 92
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Hengetöntä paskaa. IFK on kyllä sellaisessa syväkyykyssä paikallisissa etten vastaavaa muista. Jokerit teki ensimmäisessä erässä tarvittavan ja tyytyi sitten pelailemaan kellon pois ajasta täysin vaaratonta ja nöyrtynyttä joukkuetta vastaan. Huh huh. Ainoat plussat Ore ja varauksin Nykoppin ketju.
Hjalliksella on kyllä kuitenkin näköisensä fanit, lakanoista huolimatta. Pelaajien esittelyssä huomattavasti isoimmat reaktiot ja aplodit saivat narrien rakastamat HIFK-taustaiset Karalahti, Ruutu ja Ben-Amor. Omaa kapteenia tai esimerkiksi paluumuuttajaa, maalikuningasta ja maailmanmestaria Janne Lahtea ei huomioitu millään lailla. Entiset punaiset ovat rakkaampia.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hengetöntä paskaa. IFK on kyllä sellaisessa syväkyykyssä paikallisissa etten vastaavaa muista. Jokerit teki ensimmäisessä erässä tarvittavan ja tyytyi sitten pelailemaan kellon pois ajasta täysin vaaratonta ja nöyrtynyttä joukkuetta vastaan. Huh huh. Ainoat plussat Ore ja varauksin Nykoppin ketju.
Hjalliksella on kyllä kuitenkin näköisensä fanit, lakanoista huolimatta. Pelaajien esittelyssä huomattavasti isoimmat reaktiot ja aplodit saivat narrien rakastamat HIFK-taustaiset Karalahti, Ruutu ja Ben-Amor. Omaa kapteenia tai esimerkiksi paluumuuttajaa, maalikuningasta ja maailmanmestaria Janne Lahtea ei huomioitu millään lailla. Entiset punaiset ovat rakkaampia.

Minkäsnäköiset fanit ifk:lla on? Ainiin, mistäs mä tietäisin kun ei niitä "suomen parhaita faneja" näkynyt hallilla eilen tukemassa joukkuettaan, vaikka peli kotikaupungissa. Joukkueen takana seistään ja tuetaan, eikö? (Tai siis sillon ku ne pärjää ja on pelissä johdossa 5min ennen loppua)
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset, nykyinen ja entinen
Trevor Gillies on loukkaantunut Blues-ottelussa. Kepeillä.

Miten tuo on mahdollista? Eihän tuo edes käväissyt kentällä kuin ottamassa muutaman luistinpotkun. Kompastuiko se kynnykseen matkalla pukukoppiin? Vai osuiko Salmelaisen paiskaama roskis tällä kertaa Gillesiin?
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Minkäsnäköiset fanit ifk:lla on? Ainiin, mistäs mä tietäisin kun ei niitä "suomen parhaita faneja" näkynyt hallilla eilen tukemassa joukkuettaan, vaikka peli kotikaupungissa. Joukkueen takana seistään ja tuetaan, eikö? (Tai siis sillon ku ne pärjää ja on pelissä johdossa 5min ennen loppua)

Juu kovin olivat tyhjiä pohjoispuolen katsomot kauttaaltaan. Nekin vähät punapaitaiset olivat tosiaan hiljaa. Vähän olen huomannut kyllä mainitsemasi kaltaisia piirteitä HIFK-katsomossa Hartwallilla vuosien saatossa, että tappioasemassa vähän alistutaan. En nyt ota kantaa fanien paremmuusjärjestyksestä, eikä nämä asiat ole niin hirveästi koskaan minua kiinnostaneet, eilinen vain pisti ihmettelemään. Vaikea kuvitella että Nordiksella koskaan joku Somervuori saisi jokeripelissä isoimmat suosionosoitukset ohi Peltosen ja kumppaneiden.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juu kovin olivat tyhjiä pohjoispuolen katsomot kauttaaltaan. Nekin vähät punapaitaiset olivat tosiaan hiljaa. Vähän olen huomannut kyllä mainitsemasi kaltaisia piirteitä HIFK-katsomossa Hartwallilla vuosien saatossa, että tappioasemassa vähän alistutaan. En nyt ota kantaa fanien paremmuusjärjestyksestä, eikä nämä asiat ole niin hirveästi koskaan minua kiinnostaneet, eilinen vain pisti ihmettelemään. Vaikea kuvitella että Nordiksella koskaan joku Somervuori saisi jokeripelissä isoimmat suosionosoitukset ohi Peltosen ja kumppaneiden.

On tossa osatotuutta kyllä. Pieni ihmetys oli itsellekin karalahden kovat aplodit. Ruutu ja varsinkin Semir on nyt vuosien saatossa saanut fanit puolelleen, suurimmaksi osaksi. Semirin ifk taustaa en tosin kyllä huomio mitenkään, melkeen samaa tasoa kuin Melartin jokeri-tausta. Liekö Karalahden aplodeissa osa syytä tietty jakautuneisuus faneissakin ja pieni vittuilu niitä kohtaa jotka eivät hankintaa hyväksy, vai kenties kyseessä aplodit yksinkertaisesti kovalle pelaajalle, en tiedä. Saihan siellä tosin Väänänen ja Lamberg ainakin myös kunnon suosiot ja Lahdenkin kohdalla ääni vähän nousi.

Fanien paremmuusjärjestys on mulle aika yhdentekevä, mut huvittavaa nähdä ifk fanien toimintaa ja samalla lukea kunka tituleeraa itseään somen parhaimmiksi faneiksi. Kun ei ne teot ja puheet vaan useimmiten mee ihan yksyhteen tai edes sinnepäin.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Ifk oli kyllä huono, saattaa tietysti olla reenitukkoisuuttakin, mutta kyllä taktiikkakin näytti parinvuoden takaiselta Ilveskiekolta.
Tyrväisen Antin makoilu oli nolo.

Niin voi olla. Paikat kun aukeaa, niin seuraava projekti voisi olla jonkinnäköisen pelitavan opetteleminen.
Mutta faktuaalinen tieto: Helsingin kaupungin kiinteistövirastolta on tilattu lisää rasvaa saranoihin. Tulee kuulemma käyttöaste nousemaan.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tyrväisen Antin makoilu oli nolo.

Koska tiesit ettei sattunut oikeasti? Ainakaan A. Tyrväinen ei nähnyt Fatan taklausta joten tuskin oli valmistautunutkaan siihen näinollen ei mikään ihme että saattoi vähän kolahtaa. Tietenkin jos tiedät ettei sattunut niin sitten väitteesi on totta, muuten tässä on joku muu nolo kuin Antti Tyrväinen.

On tossa osatotuutta kyllä. Pieni ihmetys oli itsellekin karalahden kovat aplodit. Ruutu ja varsinkin Semir on nyt vuosien saatossa saanut fanit puolelleen, suurimmaksi osaksi.

Karalahti saa kovat ablodit siksi että Jokerifanien vastustuksesta meidän omat mielensäpahoittajat haluavat näyttää että he eivät ainakaan protestoi Karalahtea vastaan. Ihmetyttää tosin miksei samalla tavalla kannusteta kun henkeen ja vereen oma jätkä ja joukkueen kapteeni Väänänen tai toivottu paluumuuttaja Lahti esitellään. Ruutu ja Semir saa taas nuo ablodinsa HIFK-pelissä siitä että ovat teoillaan HIFKin ihon alla. Tai ainakin oma tulkintani on tämä.
 
Viimeksi muokattu:

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
Taitaa tosiaan olla niin, että Summanen on tullut vain ja ainoastaan kostamaan... Frankille. Ensin puhutaan Nybarille vähän kauniita ja pehmosia, kirjoitetaan kallis soppari, vaihdetaan suurin osa pelaajista ja hommataan tilalle suhteellisen kallis muukalaislegioona. Tämän jälkeen unohdetaan pelisysteemit turhina, vähän vittuillaan pelaajille ja sanotaan Nybarille, ettei nämä uudet pelaajat osaakaan pelata, tarvitaan uudet jätkät, pelisysteemiähän me ei tarvita vieläkään. Kolmannella kierroksella voi pelaajien vaihtaminen olla jo vähän hankalampaa ja Nybari saattaa esittää jo yhden kysymyksenkin, mutta siinä vaiheessa viimeinen voi sammuttaa jo Nordiksen valot. Ja Frank saanut kostonsa. Raato ei unohda.

Jokerien pelistä on hivenen vaikea sanoa mitään, koska eka erä meni niin flowtilassa ja matsi käytännössä ratkesi siihen. Maalipaikoille päästiin kuitenkin hyvin, vaikka pieni malttamattomuus siellä edelleen vaivasi. Keskikaistan hyväksikäyttöä kaipaisin vielä enemmän, nyt peliä rakennetaan paljon laitojen kautta, mutta keskikaistan tehokkaampi käyttö toisi lisää vaarallisuutta perushyökkäyksiin. Tähän tosin vaikuttaa myös hyökkäävien senttereiden vajaus. Pitää katsoa matsi vielä uudestaan ainakin osittain videolta ja katsoa tätä pelinrakennuksen ideaa. J. Tyrväinen ja DeSimone pelasivat mielestäni molemmat varsin hyvällä tasolla. Mutta eipä siinä, hyvä tuosta on jatkaa ja kehittää peliä.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huutonaurut Roope Talajalle. Ei sitten isompaa kaveria löytänyt ja olisihan siitä ihan hyvä varmaan ensiksi ilmoittaa että aikoo hypätä toisen niskaan ja painaa maata vasten ja ruveta mätkimään maassa makaavaa tappeluhalutonta pelaajaa. Joskus on kai tuontyylisestä tullut vuoden itkut joka tuuttiin, poliisiasia ja 18 peliä kakkua.
Mitäköhän ihmettä nyt yrität selittää. On se nyt kumma juttu, kun keskenkasvuiset Jonnet eivät ymmärrä edes perusasioita. Jos ei erota spontaania kimppuunkäymistä ja kevyttä nahistelua siitä, että takoo täysin peliin kuulumattomassa tilanteessa jonkun tajuttomaksi, niin kannattaisi nyt ihan ensimmäiseksi vähentää vaikka sitä energiajuoman lipitystä. Peruskouluissa on myös yleensä ihan kivoja kuraattoreita, joille voi purkaa omaa pahaa oloaan.

Ellei sitten jääkiekon sääntöjä ole muutettu niin, että alimittaiset saavat tehdä mitä vaan kaukalossa, kun ei niiden tarvitse vastata teoistaan.

Kapteeninne yritti kyllä miehekkäästi tokassa erässä antaa Talajalle takaisin iskemällä mailalla käsille sen minkä ehti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitäköhän ihmettä nyt yrität selittää. On se nyt kumma juttu, kun keskenkasvuiset Jonnet eivät ymmärrä edes perusasioita. Jos ei erota spontaania kimppuunkäymistä ja kevyttä nahistelua siitä, että takoo täysin peliin kuulumattomassa tilanteessa jonkun tajuttomaksi, niin kannattaisi nyt ihan ensimmäiseksi vähentää vaikka sitä energiajuoman lipitystä. Peruskouluissa on myös yleensä ihan kivoja kuraattoreita, joille voi purkaa omaa pahaa oloaan.

Ellei sitten jääkiekon sääntöjä ole muutettu niin, että alimittaiset saavat tehdä mitä vaan kaukalossa, kun ei niiden tarvitse vastata teoistaan.

.....

Oliko siis mielestäsi koodin mukaista toimintaa?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Jos tuota Talaja-Dehner tilannetta katsotaan ihan kiihkottomasti, niin mikä sai Talajan 'kilahtamaan'? TV:stä katsottuna jäähyt menivät ihan vituralleen tai ainakaan minä en nähnyt Dehnerin tehneen mitään väärää tilanteessa.

Ehkä tilannetta sitten edelsi jokin Dehnerin koiruus.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oliko siis mielestäsi koodin mukaista toimintaa?
Minä olen aina tyytyväinen, jos pelissä on tunnetta mukana.
Jos tuota Talaja-Dehner tilannetta katsotaan ihan kiihkottomasti, niin mikä sai Talajan 'kilahtamaan'?
Dehner taklasi Talajaa päädyssä vihellyksen jälkeen, kun Talaja ei ollut enää pelin keskeytyttä yhtään valmistautunut ottamaan taklausta vastaan.

Jäähyn arvoinen rike se ei välttämättä ollut, mutta oli kilahtamisen arvoinen.
 

Sleep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen aina tyytyväinen, jos pelissä on tunnetta mukana.Dehner taklasi Talajaa päädyssä vihellyksen jälkeen, kun Talaja ei ollut enää pelin keskeytyttä yhtään valmistautunut ottamaan taklausta vastaan.

Jäähyn arvoinen rike se ei välttämättä ollut, mutta oli kilahtamisen arvoinen.

Tää on ollut huomionarvoista että näissä peleissä näitä myöhästyneitä taklauksia on todella paljon, varsinkin jokereitten harrastamana. IFK alkoi eilen myös samaa harrastamaan ja ainakin Jarkko Ruutu sai maistaa omaa lääkettään kun söde pisti vastapalloon pitkään syötön jälkeen ja useita muuta tapauksia. Nämä tosin ovat vaikeita tuomarille viheltää jos taklaukset ovat puhtaita.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Minä olen aina tyytyväinen, jos pelissä on tunnetta mukana.Dehner taklasi Talajaa päädyssä vihellyksen jälkeen, kun Talaja ei ollut enää pelin keskeytyttä yhtään valmistautunut ottamaan taklausta vastaan.
Eihän se nyt mikään taklaus ollut. Talaja oli menossa vihellyksen jälkeen kohti Irvingiä ja Dehner blokkasi olkapäällään sen luistelulinjan ja ohjasi Talajan maalin taakse. Sitten liu'uttiin muutama metri sulassa sovussa kunnes Talaja päätti että nyt pitää tuo hobitti kammeta katolleen. Vaikutti todella turhautuneen miehen toiminnalta, mutta se nyt on vain mun omaa tulkintaa.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Olihan kaikkinensa paska peli. Jokerit pelasi ensimmäisen erän ja Bradin avustuksella pääsi helposti johtoon, joka riitti vähemmän yllättäen loppuun asti.

Miten Summasen HIFK voi olla täynnä lampaita vai onko toi sitä kuuluisaa Mature Neighbour Hokia. Ollaan yhtä hitaita ja myöhässä jokaisesta tilanteesta, kuin se naapurin mummokin. Näytti siltä, että jengi ei edes yrittänyt, mutta johtuu varmaan siitä, että pelisysteemi on niin hakusessa, että ukot ei yksinkertaisesti kerkeä tilanteisiin.

Noh, Jokereille kauden avauspisteet ja HIFK porskuttaa viimeisenä ilman pistettäkään. Tarkemmat tilastot halukkaat voivat kurkkia liigan intterwebbisivuilta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä olen aina tyytyväinen, jos pelissä on tunnetta mukana.Dehner taklasi Talajaa päädyssä vihellyksen jälkeen, kun Talaja ei ollut enää pelin keskeytyttä yhtään valmistautunut ottamaan taklausta vastaan.

Jäähyn arvoinen rike se ei välttämättä ollut, mutta oli kilahtamisen arvoinen.

OK, kiva, että tykkäsit Semirin viime vuotisesta. Ei ihan koodin mukaista, mutta tunnetta aiheuttaa vieläkin.

Katsoin äsken tuon tilanteen, missä Dehner ja Talaja luistelevat maalin taakse vierekkäin erittäin kovalla vauhdilla, samaan aikaan kun tulee vihellys ja Dehner kädellä ohjaa Talajan päätyyn. Ei edes kaadu, mutta kilahtaa ja kaataa Dehnerin takaapäin jäähän ja hyppää päälle. Ei saumaa vastata, muistaakseni toi oli joku koodin mukainen juttu. Hakkaa tai ainakin yrittää lyödä maassa makaavaa, muistaakseni joku koodin mukainen juttu.

Ei mitään, pieni tapahtuma, mutta väärä tuomio ja tyypillistä jullitouhua. Ollaan niin koodin perässä, mutta omasta käytöksestä ei niin väliä, eikä varsinkaan nähdä mitä jäällä omat tekee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös