Mr. Smith kirjoitti:
Kyllähän varmasti samat tehot (0+1) Kallion kanssa saisivat aikaan sm-liigan kärkinimet, kuten Kai Nurminen ja Toni Dahlman. Itse ehkä mieluummin kokeilisin kokemattomia, mutta lupaavia ja iskussa olevia pelaajia, kuten Janne Pesonen tai Ville Viitaluoma.
Tiesit varmasti, että Kai Nurmisen ura meni Frölundassa lievästi sanottuna eri tavalla, kuin Kallion..
23 matsia 9+7=16 ja sitten katsomoon istumaan.
Mutta sama tässä, viittaat siihen, että SM-liigan kärkinimi Kai Nurminen voisi pärjätä maajoukkueessa. Miksei siis myös Elitserienin kärkinimet voisi pärjätä?
Olen tosin samaa mieltä kanssasi siitä, että nuoria ja lupaavia nimiä tulisi päästää enemmän jäälle. Tässä on toisin aina pieni ristiriitaa. Valmentajathan haluavat käyttää tällaisissa turnauksissa mahdollisimman paljon uusia pelaajia. Kotiturnaus, palkintorahat ja kansan vaatimus menestykseen tekee kuitenkin sen, että jokainen valmentaja valitsee mukaan myös kokeineita pelaajia.
Kalliosta vielä sen verran, että moni täällä katsoo vain tekemättömien maalien päälle. Maalit eivät ole yksin Kallion vahvuus sarjapeleissä, vaan hänen tapansa ja nopeutensa liikkua aukaisee myös paljon pelipaikkoja ja luo uusia tilanteita. Kalliota arvostetaan tässä asiassa Ruotsissa vähintään yhtä paljon, kuin maaleistakin.
Kun seurasin Suomen peliä Karjala Cupissa, niin olin näkevinäni suuren puutteen juuri tällaisista pelaajista. Maalivahti oli hyvä, samoin lujasti töitä tekevät pelaajat, mutta nämä taiturit loistavat poissa-olollaan.
Olen kuitenkin, kaikesta huolimatta samaa mieltä kanssasi, jättäkää Kallio pois ensi kerralla. Frölunda tulee hyötymään tästä enemmän, jos mies olisi vaikka sitten kovassa iskussa keväällä, kun ei tarvitse kahlata läpi joka turnausta.