Lisäksi hänestä puuttuu presidentillisyys, enkä tarkoita sillä kryptistä ulosantia ja harmautta, vaan karismaa, jota joko on tai ei ole. Hänessä sitä ei ole yhtään.
Toki, näissäkin on erilaisia näkemyksiä, mutta mulla tuo särähti jotenkin heti korvaan, etteikö Stubbilla olisi karismaa. Sehän se on ollut ehkä hänen isoin aseensa poliittisen uransa aikana. Minä en tiedä vielä ketä äänestän, mutta tästä Stubbin karismasta olen kyllä eri mieltä. Kirjoitin googleen "Alexander Stubb + karisma" ja aika päinvastaisia näkemyksiä on hänestä vuosien varrella esitetty.
Alexander Stubb on politiikan taistelukentällä uudenlainen monikärkiohjus. Kokoomuksen huippumodernin aseen todellista tehovoimaa on toistaiseksi vaikea arvioida luotettavasti, mutta sillä on muutama ominaisuus, joita muiden poliittisten armeijoiden on syytä pelätä ja kadehtia, kirjoittaa Timo...
yle.fi
"
Yksi Stubb-ohjuksen kärjistä on karisma. Eurovaalit osoittivat, että Alexander Stubb on massahurmaaja. Hän on poliitikko, joka saa osakseen ihailua myös muilta kuin oman puolueensa kannattajilta."
Alexander Stubb ajoi Suomi-politiikan kareille, kirjoittaa Ilta-Sanomien erikoistoimittaja Seppo Varjus.
www.is.fi
"UUDENLAINEN poliitikko, karismakuningas ja ulkopolitiikan erikoistuntija kaatui siihen, että politiikka on sittenkin Suomessa jotain muuta"
Alexander Stubb yrittää ravistella perinteistä tapaa tehdä EU-politiikkaa, kun hän lähiviikkoina tekee itseään tunnetuksi EU:n pääkaupungeissa.
www.ksml.fi
"Hän on poliitikko, jonka Eurooppa tarvitsee nyt, kun globaaleja toimijoita ovat Xi Jinping, Donald Trump ja Vladimir Putin. Tarvitaan joku, joka pystyy seisomaan heidän vieressään samanlaisella karismalla. En näe ketään muuta kärkiehdokasta, jolla on sellainen karisma, Nelsen sanoo ja myöntää toki olevansa puolueellinen."