Finisher kirjoitti:
Taidat tuntea kaverin hyvinkin kun voit näin todeta? Annetaan nyt kaverille mahdollisuus! Aika näyttää miten menee, mutta tämä mussutus ei auta kyllä yhtään.
Juu, justiin Steve lähti. Oli tossa käymässä,juotiin kahvia ja rupateltiin mukavia... No ei vaan,leikki leikkinä.
No enpä ainakaan Jokerifanina kauheasti odottaisi tältä herralta. Mutta voihan olla tietenkin niinkin,että olen väärässä. Tämä on kuitenkin vain minun mielipide maalivahdista nimeltä Steve Passmore. Mutta eiköhän tärkeintä ole kuitenkin se,mitä mies tekee tuolla jäällä, eikä se mitä minä sanon. Passmore voi minun puolestani pelata niin hyvin,että joudun syömään sanani.Se jää nähtäväksi.
Tämä ei kyllä kuulu tähän,mutta esimerkiksi HIFK-fanit hehkutti jonkin verran tätä Peter Whitea,ennen kuin tuli HIFK:hon. Oma mielipide oli samantapaista kuin Passmoresta,että en odottaisi kyllä paljon ja vastaavaa. No tuossa ainakin olin oikeassa...
Mutta kuten jo totesin tärkeintä ei ole se mitä me keskustelijat täällä keskustelemme Passmoresta,vaan se mitä Passmore itse tekee kentällä. Eli eiköhän ole viisainta katsella ainakin pari ekaa peliä ennen kuin tiedetään kuka oikeasti on Steve Passmore. Minun mielipide asiasta oli vain ensivaikutelma miehestä.
Mutta kyllä toki nuo tilastotkin jonkin verran kertoo. Jos on aina pelannut huonosti,niin minkä ihmeen takia yhtä äkkiä pelaaja voisi ollakin all stars-tason maalivahti? Tätä ei tapahdu kuin Kerhossa...
Toisaalta nuo maalivahtien tilastot ei sinänsä kerro koko totuutta. Noihin maalivahtien tilastoihin vaikuttaa toisaalta myös jonkun verran muutkin asiat,kuin maalivahdin taso. Yksi tällaisia suurimpia vaikuttajia on puolustuksen taso ja joukkueen taso yleensä. Esimerkiksi Passmore on pelannut NHL:ää vain Edmontonissa ja Chicagossa. Ja molemmat joukkueet on kyllä tällaisia joukkueita, joiden yleistaso on kehnohko.
Esimerkiksi Kimmo Kapanen on yleisestikatsottuna suht hyvä maalivahti. Nyt pelaa Kalpassa ja torjuntaprosentti on 88,81. Mutta jos Kapanen pelaisi paremmassa joukkueessa, voisi torjuntaprosenttikin olla kovempi.
Eli toisin sanoen mikäli Jokerit saa puolustuspelaamisen kuntoon,on Jokereiden puolustus sen verran kovatasoinen, että se varmasti nostanee myös Passmoren torjuntaprosenttia noista NHL-luvuista.