Steve Kariya JYPiin

  • 76 108
  • 219
Väitän että Kariya on liigan paras ulkolaisvahvistus tällä hetkellä, sanokoon muut mitä tykkää. Ainakin ylivoimaisesti tärkein vahvistus omalle joukkueelleen.

Liigassa pelaa tällä kaudella jokunen loistava ulkomaalaispelaaja, joten värilasein on aika turha nostaa jalustalle ketään ylitse muiden. Joukkueilleen tärkeitä ulkomaalaisia löytyy myös Kärpistä, HIFK:stä, Jokereista, Lukosta, Ilveksestä sekä KalPasta. TPS:sän ulkkarit ovat alkukauden myös olleet kovassa iskussa. Itse nostaisin liigan parhaaksi ulkomaalaiseksi jonkun nopalla joukosta Morrison, Bremberg, Rosa, Andersson, Kariya -nipusta. Jokainen noista on todella tärkeä joukkueelleen, kuten ykkösmiesten hommissaan kuuluu olla. HIFK:sta löytyy myös muuan Ross Lupachuk, joka voi hyvinkin nousta yhdeksi parhaimmista vahvistuksista.

Kariya on kyllä loistopelaaja ja hän on nakuttanut hienot pisteet jokaisella kaudellaan. Ei varmasti kalpene tämänkään kauden jälkeen tilastot. Eikä ole sattumaa sekään, että JYPin nousu kohti kärkeä lähti lentoon Kariyan tulon myötä.

EDIT: Colby Genoway on myös ehdolla liigan parhaaksi ulkkariksi ja joukkueelleen tärkeimmäksi pelaajaksi. Särähtää vain aina, kun joku nostetaan parhaaksi (ellei ole jotain absoluuttista mittaria johon haluaa tukeutua) tai jossain ylivoimasesti vaikkapa tärkeimmäksi.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pitihän se arvata, että kun joku JYPin(!) kannattaja erehtyy päästämään suustaan, että pitää Kariyaa liigan parhaan ulkkarina, niin muualta tulee heti parran pärinää vastaan. Ja vähemmän yllättäen tuohon ovat kommentoineet niiden joukkueiden kannattajat, joista myöskin löytyy kovia ulkkareita.

Sehän on selvää, että noista kovista nimistä on mahdotonta hakea sitä yhtä ja parasta. Mutta on myös täysin selvää, että oman joukkueen mies vaikuttaa omaan silmään parhaalta, koska hänen pelejään näkee eniten ja hänen toivoo onnistuvan parhaiten. On siis melkolailla turhaa lähteä tuosta kommentista huomauttelemaan, vaikkei se nyt totta tavallaan olekaan, sillä kyseessä on mielipidekysymys, josta eri joukkueiden kannattajat ovat lähes pomminvarmasti eri mieltä.
 
On siis melkolailla turhaa lähteä tuosta kommentista huomauttelemaan, vaikkei se nyt totta tavallaan olekaan, sillä kyseessä on mielipidekysymys, josta eri joukkueiden kannattajat ovat lähes pomminvarmasti eri mieltä.

Minusta on ihan aiheellista huomauttaa, että liigassa on 14 joukkuetta, joissa monissa on kovia kavereita. Ymmärtäisin oikein hyvin purkauksesi mikäli vaikka minä olisin mainostanut "Rosan olevan paras ulkomaalinen" tai TPS:n mies olisi mainostanut Birneriä. Esim. Colby Genowayn nostamisesta muistuttaminen oli tällaiseen keskusteluun täysin aiheellista.

Kariya on loistopelaaja, mutta aika sokeaa on varauksetta sanoa hänen olevan paras tai ylivoimainen jossain mielessä. Kauden jälkeen, tai joinakin jaksoina se voi hyvin onnistua. Vaikeaa on tosin tämän hetken pistetehtailun puolesta nostaa ketään Genowayn edelle. Brembergin nähneet pystyvät varmasti myös kertomaan jotain.

Kariyaan liittyen vielä.. eikös ne kaikki veljekset ole sellaisia ulospäin suuntautuneita? Iloisia pelimanneja, jotka taatusti nostavat joukkuehenkeä. Tällainen kuva on muodostunut jostain syystä.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Kariya jatkaa siitä mihin on liigassa aina aiemminkin jäänyt, eli piste per tahdissa (ja ylikin). Hieno pelimies, vaikka alku JYPissä oli hieman vaikea. Mielenkiintoinen juttu sinänsä että Kariya tuntuu tekevän lähinnä räkämaaleja, vaikka on profiililtaan selkeästi taitopelaaja. Äkkiseltään tuntuu että lähes kaikki osumat ovat syntyneet ohjauksilla, reboundeista tai muuten vaan sohimalla sinnepäin. En ainakaan heti muista mitään tyypillistä sniper-osumaa, tyyliin laidasta sisään ja komea kuti takapesään. Mutta mikäs siinä, pääasia että maaleja tulee. Ehkäpä nopeus on valttia noissakin tilanteissa, kun Steve ei mikään voimahyökkääjä ole.

Nelforille pieni huomautus: mikä ihmeellinen tarve sinulla on toimia palstapoliisina ja yrittää kitkeä eriäviä mielipiteitä? Viimeksi kun tarkistin niin kyseessä oli "Jatkoajan keskustelupalsta" eikä mikään "Nelforin hiekkalaatikko".
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta on ihan aiheellista huomauttaa, että liigassa on 14 joukkuetta, joissa monissa on kovia kavereita. Ymmärtäisin oikein hyvin purkauksesi mikäli vaikka minä olisin mainostanut "Rosan olevan paras ulkomaalinen" tai TPS:n mies olisi mainostanut Birneriä. Esim. Colby Genowayn nostamisesta muistuttaminen oli tällaiseen keskusteluun täysin aiheellista.

Kariya on loistopelaaja, mutta aika sokeaa on varauksetta sanoa hänen olevan paras tai ylivoimainen jossain mielessä. Kauden jälkeen, tai joinakin jaksoina se voi hyvin onnistua. Vaikeaa on tosin tämän hetken pistetehtailun puolesta nostaa ketään Genowayn edelle. Brembergin nähneet pystyvät varmasti myös kertomaan jotain.
Eiköhän kaikki täällä tiedä nämä liigan kovimmat ulkkarit ja niiden suuren merkityksen joukkueelleen, joten melko turhaa siitä on huomautella. Eri juttu jos tässä puhuttaisiin näkymättömämmistä pelaajista, joita ei muista joukkueista välttämättä edes huomaa. Aika turha puhua minun purkauksistani, kun sieltä päin sitä ensin avauduttiin.. Minä vain totesin, että se nyt on melko aiheetonta.

Kuten sanoin, niin se ei ole sokeaa, vaan luonnollista, että oman joukkueen ulkkari nähdään ja ennenkaikkea halutaan nähdä liigan parhaana. Siinä ei ole mitään outoa tai tavatonta, vaan se on täysin yleistä ja normaalia. Se, että sitä ei usein ääneen kukaan viitsi sanoa, johtuu juurikin kaltaisistasi, jotka heti ottavat nokkiinsa, kuin moisen kauheuden viitsii mainita.

Nämä ovat niin puhtaita mielipideasioita, että niistä on melko turha toiselle avautua. Sen sijaan oman mielipiteen esittäminen ei ole väärin. Tuollainen ympäripyöreä "onhan näitä muitakin" -setti ei vaan hyödytä ketään, eikä ole lainkaan tarpeellista.
 
Nämä ovat niin puhtaita mielipideasioita, että niistä on melko turha toiselle avautua. Sen sijaan oman mielipiteen esittäminen ei ole väärin. Tuollainen ympäripyöreä "onhan näitä muitakin" -setti ei vaan hyödytä ketään, eikä ole lainkaan tarpeellista.

Mielipideasioita tai ei, niin perusteltuja mielipiteitä pystyy esittämään. Itse sanon esimerkiksi Pekka Tuokkolan olleen viime kauden paras maalivahti. Ei tuota mitään tuskaa, ja mestaruuden torjuminen huikeilla prosenteilla antaa minulle hyvän tuen väitteeseeni. Samaten voisin heittää Genowayn olevan paras pelinrakentaja tekstitv-analyysillä ja luetuilla raporteilla. Kyllä noihin saa hyvinkin laitettua faktaa taakse, mikäli haluaa yrittää perustella.

Ongelma tulee tosiaan siinä, kun aletaan puhua parhaasta jossain tai ylivoimaisesta jossain. Silloin pitää olla jokin asia mihin tukeutua, koska se tosiaan on sen jälkeen vain värilasein katsottua puusilmäisyyttä. Tällä hetkellä tilastot ovat monelta jannulta niin tasan, että en vain ymmärrä tarvetta nostaa tällä hetkellä tasaisesta nipusta yhtä kaveria ylitse muiden.

Mutta joo, ymmärrän yskän. Turhaapa tässä yrittää mitään perustella, koska se nimenomaan on "avautumista". Noh, ainakin avauduin itse asiasta, jossa toinen oli jotain mieltä enkä siitä, että asiasta yleensä keskustellaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ongelma tulee tosiaan siinä, kun aletaan puhua parhaasta jossain tai ylivoimaisesta jossain. Silloin pitää olla jokin asia mihin tukeutua, koska se tosiaan on sen jälkeen vain värilasein katsottua puusilmäisyyttä. Tällä hetkellä tilastot ovat monelta jannulta niin tasan, että en vain ymmärrä tarvetta nostaa tällä hetkellä tasaisesta nipusta yhtä kaveria ylitse muiden.

Mutta joo, ymmärrän yskän. Turhaapa tässä yrittää mitään perustella, koska se nimenomaan on "avautumista". Noh, ainakin avauduin itse asiasta, jossa toinen oli jotain mieltä enkä siitä, että asiasta yleensä keskustellaan.
Nyt ei kuitenkaan olla puhuttu muualla, kuin kyseisen pelaajan omassa ketjussa, hänen joukkueensa omalla alueella. Eli yleensä täällä nyt kehutaan omia pelaajia maasta taivaaseen värilasien turvin, koska muiltakin löytyvät samaiset värilasit. Kannattaa katsoa hieman, että missä nämä viestit ovat. Joskus pitää vain hyväksyä se, että kirjoittaja itsekin tietää katsovansa asiaa värilasien läpi ja sanoo silti sanottavansa. Ei sitä tarvitse tulkita noin vakavasti.

Jälleen turha ottaa esille se, että mainitsin sinun avautuneen, koska itse otit senkin asian esille ensin. Tämä on keskustelua, ei avautumista. Minä vain jatkoi sillä linjalla, jolla sinä lähdit. Kuten sanoin, niin toisen mielipiteeseen saa tottakai puuttua, kyse on siitä miten puututaan. Sinä puutuit tähän juurikin sillä "onhan näitä muitakin.." -asenteella, etkä esittänyt omaa mielipidettäsi, jolloin viestisi pointti on melko turha. Kyllä me kaikki tiedämme että siellä on muitakin ja he ovat varmastikin yhtä tärkeitä pelaajia joukkueelleen, mutta joukkueen omalla alueella ja pelaajan omassa ketjussa saa kyllä värilasein letkautella vähän ylimitoitettujakin kommentteja.

Tiedän, että mielestäsi minun puuttumiseni tähän asiaan on turhaakin turhempaa, mutta se johtuu vain siitä, että minä näen sinun kommenttisi vielä paljon turhempana. Vastaavia väitteitä kun liikkuu palstalla joka päivä ja ei niihin kukaan puutu sinun tapaasi, niin miksi täälläkään pitäisi? Annetaan oman joukkueensa kannattajien omalla alueellaan väritellä värilasiensa kanssa kommentteja omista pelaajistaan hieman vapaammin.
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kariya on aivan älyttömän hyvä pelaaja, mutta mielestäni JYPin menestys ei ole kiinni yhdestä vahvistuksesta. Siitä en tiedä, mitä pukukopissa on tapahtunut kun Steve astui ovesta sisään, mutta vaikka suunnanmuutos JYPin kurssissa tapahtui näihin aikoin, en laittaisi joukkueen menestystä hänen harteilleen (samaan tyyliin kuin Immoselle kasattiin paineita viime- ja toissavuonna). Jotenkin tulee mieleen, että efektinä kyse oli tällaisesta Dufvan toisen erän tsykologisesta jutusta, vrt. maalivahdin vaihto, uudet ketjut, jolla joukkue saadaan herätettyä. Jos Kariya nyt loukkaantuisi ja olisi loppukauden poissa, niin juna jatkaisi kulkuaan. En tarkoita etteikö Kariya voisi jollakin mittarilla ollakin Suomen paras ulkomaalaisvahvistus ja etteikö hän ole tärkeä pelaaja JYPille - helvetin hyvä kuitenkin - mutta parhaimman pelaajan tittelin perusteleminen sillä, että kyseessä on joukkueen tukipilari, se ei oikein uppoa muhun.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kariya ei ole joukkueen tukipilari, vaan piristysruiske. Tuntuu iloiselta ja mukavalta kaverilta kaikin puolin. Tällainen kaveri kun tuodaan hyvien pelitaitojen kera sekoittamaan pakkaa synkän jakson aikana, niin tulos voi parhaimmillaan olla se, mitä nyt todistamme. Kariya on liigan kovimpia ulkkareita, mutta en lähtisi ketään kovimmaksi tituleeraamaan. Toistaiseksi Kariya on kuitenkin ollut jopa se tärkein ulkkari joukkueelleen, joten eivät nuokaan ajatukset hänestä liigan kovimpana ole täysin aiheettomia.
 
Jälleen turha ottaa esille se, että mainitsin sinun avautuneen, koska itse otit senkin asian esille ensin. Tämä on keskustelua, ei avautumista. Minä vain jatkoi sillä linjalla, jolla sinä lähdit. Kuten sanoin, niin toisen mielipiteeseen saa tottakai puuttua, kyse on siitä miten puututaan. Sinä puutuit tähän juurikin sillä "onhan näitä muitakin.." -asenteella, etkä esittänyt omaa mielipidettäsi, jolloin viestisi pointti on melko turha.

Nyt voisit lukea viestit uudelleen. Itse en lähtenyt linjalle "onhan näitä muitakin" vaan pyrin pelkästään avartamaan katsetta. Esitin myös oman mielipiteeni tämän hetken "parhaasta" ulkkarista, jota ei voi mielestäni valita. Esitin myös eriävän mielipiteen "ylivoimaisesti tärkeimmästä joukkueelleen", jota ei sitäkään vielä voi valita, ei ainakaan ylivoimaisesti.

Myöskin jälleen uudelleen viestit luettuani en saa itseäni väännön aloittajaksi. Se oli juuri sinä, joka aloitti avautumisen älähtämisistä. Se meni täysin asian vierestä ja makuasioita tai ei, niin mielipiteitään tulee esittää. Aivan kuten tiikeri, hän esitti mielipiteen, jota itse en jaa. Ei se todellakaan ole niin vakavaa, etteikö voisi sanoa itse näkevänsä asian toisin. Ja siihen ei todellakaan liity se, että "joukkueessani" pelaa kovia ulkomaalaisia. Pointtini on siinä, että tässä liigassa pelaa useita kovia ulkomaalaisia.

Eikä minulla ole sitäkään mitään vastaan, että jossain vaiheessa havaitsen Kariyan nousevan jollain mittarilla muiden yläpuolelle, jolloin itse sanon hänen olevan paras siinä. Hän voi jopa nousta liigan parhaaksi pelaajaksi. En löisi vetoa sen puolesta, mutta toisaalta en löisi tällä hetkellä kenenkään puolesta.

Kariya jää minun puolestani seuraavaan näkemiseen. Vikkelä pirulainen.

EDIT: En ala lainaamaan kokonaisia viestejä, mikäli pienempi riittää. Lainauksen pienuus ei kerro aina sitä, että vain juuri siihen asiaan kirjoitettaisiin vastine. Mutta olkoon, aika vähän täällä saa itse Kariysta vääntää.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt voisit lukea viestit uudelleen. Itse en lähtenyt linjalle "onhan näitä muitakin" vaan pyrin pelkästään avartamaan katsetta.
Huomaatko muuten, että tarkemmin ajateltuna "onhan näitä muitakin" ja "katseen avartaminen" tarkoittavat tässä asiassa täysin samaa. Eli teit juuri sitä mitä minä sanoinkin sinun tehneesi.

Myöskin jälleen uudelleen viestit luettuani en saa itseäni väännön aloittajaksi. Se oli juuri sinä, joka aloitti avautumisen älähtämisistä.
Allekirjoitan tämän, enkä ole missään vaiheessa väittänyt sinun aloittaneen mitään vääntöä. Lueppa tarkemmin.

Lisäksi suosittelisin kommentoimaan viestieni muitakin osuuksia, kuin vain sitä mihin sinulla on paras vastaus. Nyt edellisen viestini pointti oli viestin lopussa, etkä kommentoinut sitä millään tavoin.

Myönnettäköön, että lähdin vääntämään turhasta liikaa, mutta tällaisia väitöksiä tyyliin "Kariya on liigan paras ulkkari" satelee tällä keskustelupalstalla jatkuvasti, eikä niihin juuri puututa, joten pisti ärsyttämään sinun melko tarpeeton puuttuminen tähän. Etenkin, kun ottaa huomioon missä väite oli esitetty.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nostellaan ylös tätäkin ketjua, yllättävän rauhassa on Steve saanut olla niin kehuilta kuin kritiikiltä. Makkonen kun on alkanut saada moitteita jo parin huonon pelin jälkeen on tarkasteluun otettava myös Steve.

Oli alkuun tasaisen hyvä ja otti pisteitä tasaisesti ja myös ratkaisevia maaleja teki muutaman. Nykyinen suoritustaso on tehotonta pyörimistä kulmissa ja ratkaisuyritykset hätäisiä. Ei ole palkkansa väärti tällä hetkellä(mikä palkka nyt onkaan). Eilen oli alkanut ilmeisesti käämikin jo palaa Helsingissä. Usein ammattiurheiljalla kuumeneminen saattaa olla merkki paremmasta. Kohta olemme viisaampia..
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Muutamaa ekaa peliä lukuunottamatta mielestäni Kariya ollut melkoinen pettymys, Kauden pisteetkin tullut suurimmaksi osaksi niissä ekoissa peleissä. Varsinkin viimeiset n. 5 peliä ollut jo liikkeenkin kanssa aika vaisua. Toivottavasti tuo tuosta paranee mutta saisi tuloksia pikkuhiljaa tulemaan. Myös Makkosen pelaamisen mielestäni vaikuttanut Kariyan heikot otteet, toki myös virtanen pelannut suhteelisen heikoksi. Eli makkosta en menisi ainakaan viellä lyttäämään ennenkuin sisäistä joukkueen pelitavan ja saisi iskussa olevat ketjukaverit..
 

phakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
RISTO DUFVA ja JYP + JYP-Akatemia
Ei ihme että mies on joutunut vaihtamaan joukkuetta joka vuosi. Alkuun tuntuu sujuvan mutta sitten hyytyy ja mikä lie pudotuspelien saldo? Tosi huonoa peliä kalliilta vahvistukselta viime aikoina. En ottaisi ensi kaudeksi enää tänne.
 

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Ei ihme että mies on joutunut vaihtamaan joukkuetta joka vuosi. Alkuun tuntuu sujuvan mutta sitten hyytyy ja mikä lie pudotuspelien saldo? Tosi huonoa peliä kalliilta vahvistukselta viime aikoina. En ottaisi ensi kaudeksi enää tänne.

Kyllä, kyllä...TPS-pelissä pelasi ihan mallikkaasti, sen jälkeen on taas tökkinyt. Oliko eilen hyllytettynä, vai oliko vaivoja?
 

anttibg

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP , JJK , HAPPEE !
Ainakin Nelosen koosteessa sanottiin, että ei mahtunu kokoonpanoon.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siekkinen kertoili radiossa, että Stevellä ei ole mennyt ihan putkeen pelit, joten hänet laitettiin hetkeksi huilailemaan. Samalla totesi, että toivoo hänenkin saavan tästä uutta virtaa.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siekkinen kertoili radiossa, että Stevellä ei ole mennyt ihan putkeen pelit, joten hänet laitettiin hetkeksi huilailemaan. Samalla totesi, että toivoo hänenkin saavan tästä uutta virtaa.

Mielestäni ihan hyvä juttu. Otteet ovat kieltämättä olleet aika ailahtelevia.
Toivottavasti tauon jälkeen kulkee taas paremmin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös