Puolustuskannalle? Jossittelemaan? En ymmärrä mistä puhut.
Minkäänlaista ongelmaa minulla ei ole myöntää, että suhtaudun tunteella JYPin otteisiin sekä voiton että tappion hetkellä. Ja sarjataulukon viimeisenä heiluminen näin monen ottelun jälkeen herättää myös negatiivisen tunteen. Tunne on kaunis asia. Tiedon ja päättelyn tasolla olen edelleen kuitenkin sitä mieltä, että Kariyan suhteen on tehty virhe tai virheitä. Kuka tai ketkä virheen on tehneet, on vielä näillä tiedoilla epäselvää. JYPin organisaatiosta se taho (tai ne tahot) kuitenkin varmasti löytyy.
Niin, tunteella tässä ollaan pelissä yksi jos toinenkin, mutta käsittämätöntä negatiivista asennetta organisaatiota kohtaa en tässä tapauksessa ymmärrä. Kyseessä on pieni virhearvio (tai sitten tästä tiedettiin jo aiemmmin) hankitun pelaajan kohdalla. Käsitykseni mukaan tässä vain varjellaan sitä, ettei kalliille hankinnalle tule sitä varsinaista vammaa, joten hänen annetaa huilata pari peliä varmuuden vuoksi.
Minulla, sinulla ja kaikilla muillakin on lupa kritisoida ihan mitä tahansa, jos katsoo sen aiheelliseksi. Minä olen nähnyt JYPin alkukaudessa lipsahduksia läpi organisaation. Ehkä nämä kuitenkin ovat niitä pieniä virheitä, joista mielestäsi ei yksinkertaisesti vain pidä keskustella?
Tottakai on, enkä ole sitä kieltänytkään, vaan osoitin olevan tyytymätön tapaasi kritisoida liian raskaasti. Kyseessä kun on itseasiassa todella pieni - jopa mitätön - asia. Turha tämän "virheen" pohjalta on kritisoida koko organisaatiota, se kuuluu johonkin yleisempään pohdiskeluun.
On kaksi tyystin eri asiaa kritisoida kirjoitusten sisältöä ja argumentoida oma mielipiteensä asiasta, kuin kritisoida sitä, että joku yleensä mielipiteensä kertoo. Kirjoitit aiemmin näin: ...
Minun nähdäkseni sinä pyrit tuossa tunteikkaassa kommentissasi kertomaan kriittisille äänille, ettei heidän tule kirjoitella tänne tuohon sävyyn - ainakaan niin usein. Olenko väärässä?
Kyseessä oli minun tunteikas osoitukseni siitä, että alkaa käpy mennä kun jatkuvasti täällä havaitsee samanlaista liioiteltua krittiikkiä asioista. Tämä on minun mielipiteeni, en voi kieltää ketään kirjoittelemasta mitä en halua, mutta voin osoittaa mielipiteelläni, että toisellakin tapaa voisi suhtautua asioihin.
Jätit kokonaan vastaamatta, joten kysyn uudelleen muotoiltuna samaa asiaa: miksi sinulla on mielestäsi oikeus kritisoida muita valmennusportaalta saadun tiedon pohjalta (Aho) kirjoittaneita, ja perustella oma kritiikkisi tietoon jota olet saanut valmennusportaalta? Etkö huomaa kuinka logiikkasi pettää? Oletko aidosti sitä mieltä, että juuri nyt tietoa on tarpeeksi ja sen on tarpeeksi "oikeaa", jotta siitä voi vetää johtopäätöksiä? Jokin näkymätön uskottavan ja riittävän informaation määrän raja on siis tässä kohtaa ylitetty?
Etkö huomaa eroa "ensikäden" tiedolla ja tuon tiedon tarkennuksella? Jos osaat etsiä, niin löydät tähänkin viestistäni vastauksen, joskin hieman epäsuorasti. Ensikäden tietojen perusteella voi aina esittää kritiikkiä, mutta sen tulisi olla yhtä maltillista, kuin itse tiedonantokin on. Joten kyllä, tässä on siis todella selkeä ero tiedon rajallisuudella näiden kahden julkisuuteen annetun kommentin välillä.
MOT. Tällä logiikallahan kenelläkään ei ole missään tilanteessa riittävän varmaa tietoa kirjoittaa Jatkoaikaan, koska seuraavana päivänä asiasta saattaa tulla uutta tietoa, joka sinun logiikkasi mukaan on aina "varmempaa" kuin edellisen päivän informaatio.
Tähän kohtaan jo tulikin vastattua. Pointtini uhkaa hukkua, kun viestini tulkitaan väärin. Myönnän, että se on myös oman osittain epäselkeän argumentointini syytä. Pahoitteluni siitä.
Huomaatko itse, että peräänkuulutat muiden kirjoittajien kirjoituksien taustalle "varmaa tietoa", mutta sallit itsellesi luvan kritisoida muita kirjoittajia kun sinulla on "taatusti varmempaa tietoa"?
Minä jaoin uuden julkisuuteen annetun tiedon muiden kanssa, eikä minulla ole missään vaiheessa ollut enempää tietoa kuin muillakaan. Tämä ei jotenkin tunnu menevän perille. Minä ainoastaan kritisoin aiemman vanhan tiedon perusteella annettujen kommenttien liioiteltua sävyä.