Itse olen sitä mieltä, että Guollan ketjun tukkoisuus johtuu ennen kaikkea liikkeen puutteesta. Guollan pelinlukutaito ei ole kadonnut mihinkään, mutta jalkojen puute syö suurimman osan tämän ketjun pelotteesta pois. Vastustajan ei tarvitse tällä hetkellä edes käyttää nopeimpia kavereitaan tätä ketjua vastaan, koska ihan normi liikkuvuus riittää tämän ketjun paimentamisessa.
Ymmärrän hyvin, että vammat syövät liikkuvuutta ja tähän ketjuun niitä vammoja on siunaantunut ihan kiitettävästi: Guollan selkä ja nivuset, Killen nivuset ja Lennun lonkka. Peliä pitäisi kuitenkin yksinkertaistaa huomattavasti nykyisestä, koska ainakin tällä hetkellä on selvää, että liike ei yksinkertaisesti riitä hienouksiin.
Yrityksen puutteesta ketjua ei voi viime aikojen perusteella syyttää, mutta tuskastuminen paistaa kyllä jotenkin läpi. Tämä ketju tarvitsisi onnistumisia enemmän kuin ketkään muut joukkueesta. Kuitenkin tuntuu siltä, että näille kavereille ei räkämaalit "kelpaa" vaan onnistumisia haetaan edelleenkin hienojen suoritusten kautta. Kiekon kanssa pyöritään kulmissa ja syötöt lähtevät hitaasti. Kun sitten syöttö lopulta saadaan perille, kiekkoa asetellaan lapaan vielä ja haetaan hienon näköistä vetoa, sen sijaan, että vedettäisiin kovaa kohti maalia ja mennään laukauksen perään rouhimaan. Laukausten laatukaan ei ole suuremmin ihastuttanut, mutta se johtunee juuri yliyrittämisestä. Guollan pitäisi myös laukoa huomattavasti enemmän, koska kaverilla hyvä veto on.
Siitä olen mm. Johanneksen kanssa samaa mieltä, että ainakaan tasaviisikoin pelattaessa ei Murrayn ketjuun tule tässä vaiheessa kajota. Jollain muilla keinoin tulee muutos saada aikaan. Ikävä tosiasia on se, että pelipaikoista ei ole minkäänlaista kilpailua, joten variaatioita ei juuri ole. Salmelaisen paluu voisi kuitenkin tarjota yhden mahdollisuuden, jota soisi edes kokeiltavan. Salosesta en usko ratkaisuksi olevan, valitettavasti.