Itse rankkaan levyt seuraavaan järjestykseen:
Uudet kymmenen käskyä - Todella kova levy, jossa ei ole yhtään huonoa biisiä mukana. Osui vielä nuoruuden parhaisiin vuosiin, joten mielleyhtymät ovat kauttaaltaan hyvin positiivisia.
Stam1na - Odottelin aikanaan jo debyyttiä suurella innolla, kuunneltuani bändin demo/omakustanne-osastoa sitä aiemmin. Eipä tuo levy pettänyt, vaikka moni biisi olikin jo tuttu. En osaa löytää tältäkään levyltä yhtään huonoa kappaletta, joskaan laatu ei kuitenkaan ole yhtä kovaa kuin UKK:lla.
Viimeinen Atlantis - Paljon tasaisempi kokonaisuus kuin Raja. Sisältää todellisia ässäbiisejä kuten lopetuskaksikko. Rankkaisin kokonaisuutena aikala lailla samalle tasolle kuin debyytin.
Raja - Hyvin kaksijakoinen albumi. Mukana on Stam1nan parhaita kappaleita tyyliin Hammasratas, Lääke ja Muuri, mutta sitten siellä on myös hohhoijaa-osastoa tyyliin äärimmäisen puuduttava Muistipalapelit. Puolet hyvää ja puolet huonoa.
SLK - Nocebon jälkeen kiinnostus Stam1nan seuraavaa julkaisua kohtaan oli aika minimissä. Sitten näin YouTubesta heikkolaatuista kännykällä taltioitua festaripätkää Panzerfaust-työnimellä kulkevasta kappaleesta. Kuulostipa se miehekkäältä, sen mitä siitä selvää sai. Sitten samainen biisi julkaistiin levyn ensisinkkuna. Ei näköjään ollutkaan kyseessä työnimi ja kappaleessa mentiin asenteella jota ei oikein Noceboon osaisi yhdistää. Valitettavasti tässä kävi kuitenkin niin, että huomasin kuuntelevani levyltä lopulta pelkästään raitoja Panzerfaust, Usko pois ja SLK. Muuten ei oikein jaksanut innostaa.
Nocebo - Todella huono levy. Ei vaan maistu, ei sitten yhtään. Valtiaan uudet vaateet on ainoa kappale jota tältä levyltä voisi tehdä mieli kuunnella, mutta eipä sitäkään tule tehtyä käytännössä koskaan. Suuri pettymys.
Olen tilannut Stam1nan jokaisen levyn ennakkoon, mutta nyt en ole vielä tätä päätöstä tehnyt ja aika meinaa ruveta loppumaan. Olisi jäänyt SLK:kin tilaamatta ilman Panzerfaustia ja Kuudet raamit ei nyt vakuuttanut samaan tyyliin. Lueskelin kyllä Imperiuminkin 10/10-arvion, jossa arvostelija rankkasi Stam1nan edelliset albumit samaan tyyliin kuin minä, joten ehkä sieltä on oikeasti tulossa kova levy. Saapa tässä vielä muutaman tunnin ajan asiaa pohtia ja päätyä ehkä siihen ennakkotilaukseen. Ehkä.