Kausi päättyi aikamoiseen mahalaskuun Coloradoa vastaan. Loukkaantumiset ja koronatapaukset (oikeat ja ns. väärät positiiviset) olivat sitten kirsikka kakun päälle mutta siitä huolimatta oikea joukkue meni jatkoon, siitä ei mitään epäselvyyttä. Liikaa loukkaantumisia, erikoistilanteet eivät riittävän hyvällä tasolla, huono oman pään pelaaminen viisikkona ja huono secondary scoring, siinä tämän kauden epäonnistumisia.
Armstrong piti tiedotustilaisuuden kauden päätteksi, linkki ohessa, kesto noin 40 minuuttia. Itselleni tuosta jäi mieleen ehkä seuraavat asiat näin ulkomuistista:
- Armstrong totesi kolmen henkilön koko organisaatiossa suoriutuneen hyvin; Faulk, O'Reilly ja Perron. Muiden (hänen itsensä mukaan lukien) tulee ensi kaudella parantaa, osan enemmän, osan vähemmän
- Schwarz, Bozak ja Hoffman ovat kaikki pelaajia jotka kiinnostavat ensi kautta ajatellen. Bozakin kohdalla toimittaja toki asetteli kysymyksen niin, että tiedusteli kiinnostaako Bozak selkeästi nykyistä alemmalla hinnalla
- Armstrong ennusti vilkasta kesää kaupparintamalla johtuen laajennusdraftista ja muutenkin
- Näki itse, että kesällä 2018 hänen asettamastaan "viiden vuoden Cup-ikkunasta" on edelleen samat kaksi vuotta jäljellä. Ei itse puoltanut ajatusta retoolista tai rebuildista mutta sanoi keskustelevansa asiasta omistajien kanssa
- Parayko oli enemmän ja vähemmän loukkaantuneena koko kauden ajan mikä heijastui hänen peliin
- Mitään vakavia tai leikkausta vaativia vammoja ei toistaiseksi ole tiedossa
- Näin suomalaisittain odottaa Mikkolan (ja Walmanin) olevan ensi vuonna top-8 pakkeja, näin vastasi kysyttäessä ovatko ensi kaudella top-6 pakkeja. Oli molempiin tyytyväinen
- Bottom-6 pitää hyökkäyksessä pystyä parempaan. Piti Sundqvistin loukkaantumista pahana asiana ja vaikka leveyttä bottom-6:ssa oli/on riittävästi, kukaan ei astunut tarpeeksi esiin. Itse tulkitsin tämän niin, että varmaan tällä osastolla jotain kauppoja voisi tapahtua. Esim. laitureita on rosterissa enemmän kuin tarpeeksi. Olen itse jo useamman vuoden toivonut että kaupoilla välillä yritettäisiin parantaa pickien suhteen tilannetta esim. nousemalla draftissa ylöspäin. Ehkä tänä vuonna?
Armstrong covers early playoff exit, upcoming free agents, dealing with COVID and more
www.nhl.com
Ei tässä nyt oikein vielä jaksa pohtia, mitä ensi kaudelle täytyisi tehdä. Jotenkin tuntuu vähän siltä että täytyy draftit ensin katsoa pois ja katsoa mitä mahdollisia kauppoja niissä tapahtuu ja kuka Seattleen lähtee. Nykyinen runko on ihan hyvin kiinnitetty ja capista vapautuu nyt taas ihan hyvin tilaa mutta toki paljon haasteitakin on. Jos joku uutta kausiketjua haluaa avata niin antaa mennä vaan, muuten täytynee tähän palata sitten viimeistään heinäkuussa.