Itse kun en ole perehtynyt Bluesin farmipelaajien matkustamiseen, niin olisi kiva kuulla tästä lisää. Ei kai ne sentään lennä Chicagosta St. Louisiin? Peoriasta oli matkaa 275 km ja Chicagosta on matkaa 475 km Mississippin rannalle. Äkkiseltään voisi kuvitella, että farmipelaajat saavat ajella tuollaiset matkat Toyotallaan. Peoriasta on vissiin 2,5 tunnin ajomatka moottoriteitä pitkin.
En ole täysin varma, mutta suurinosa AHL joukkeista matkustavat bussilla kauden aikana. Yleensä jos pelaaja kutsutaan AHL joukkueesta ylös niin nopeimmalla kulkuneuvolla tullaan NHL joukkueeseen. St. Louisista Peoriaan ajoaika on ~2.5h ja yleensä tuolloin 'call upit' tulivat joukkueeseen omalla autolla huristaen, mutta minusta oli tapauksia milloin johto 'käskytti' käyttämään lentokonetta ( ~30min ) / junaa tai joko bussia jos oli kiirreellinen tapaus. Chicagoon on ~5h ajoaika joten yleensä sieltä tulevat pelaajat tulevat lentäen ( ~50min ), tosin voi olla pokkeuksia missä päin Chicagoa asuu.
* * *
Minulle Copley 'neverhöör' ja eikä minusta yhtään pelasta tietää, että meillä on aika tunku malivahtiprospektipoolissa, BInnington, Husso ja Opilka kotikaupungin poika. Mutta joo toivotaan, että Köpöstä tulee vielä NHL elite veska sitä ennen tämä kauppa oli yks täys farssi.
Aivan sama miten Oshie - Brouwer treidiä pyörittelee niin aina jää vain paska maku suuhun. Minusta on aivan turhaa pitää tätä mitenkään fiksuna liikkeenä Armyltä. Tämä vain kertoo siitä, että suunta nuottilassa on aivan täysin eri kuin muu NHL painottaa nopeuteen ja taitohokiin. Hitch ja Army ovat vielä 90-luvulla jolloin ilkeys ja koko oli valttia.
Vertailuna otetaan vaikka tuo Horizontal evaluate rankings optic.
Oshie vs.
Brouwer
Vaikka Oshie oli välillä flegmaattinen, menetteli kiekkoa omissa tahi sinisellä ja on selkesti menettänyt nopeutta parin vuoden takaisesta niin silti ihan sama mitä tilastoja tuijottaa niin tämä on tappio nuoteille. Capsit saavat kaverin jolta löytyy
enemmän ja vähemmän salaisia mooveja takataskusta ja nyt en puhu mistään rankkareista. Parasta Oshiessa on se, että hän pystyy pelaamaan vastustajan kovimpia vastaan ja pystyy heittämään samalla sen 50-60p. Siihen ku lisää Ovie ja Bäksi rinnalle niin huhheijaa. Niin ja varmasti Caps fanit rakastuvat, että Oshie pystyy antamaan erittäin maukkauta '
reverse hittejä'. Tosin näitä nyt ollaan nähty vähemmän kun kärsinyt aivotärähdyksistä, mutta paikan tullen vastustajan saa tutissa ja pitää päänsä ylhääällä.
* * *
unbreakable80 kirjoitti:
Steen - Stastny - Backes
Schwartz - Lehterä - Tarasenko
Jaskin - Berglund - Brouwer
Ott - Brodziak - Reaves
Steen - Stastny pelasi viime kaudella ja kemiat eivät mitenkään erikoisemmin kohdannu. Backes laidalla antaa hänen pelata aggressiivisemmin, mutta vie hänen parhaimmat ominaisuudet pois, miten pelata puolustupäähän. Berglund on erittäin heikko sentteri ja miettii kokonisuutta tuosta kolmosesta. 3 erittäin hidasta hyökkääjää, jonka keskellä on Berglund, erittäin iso kysymysmerkki omaan päähän. Yksi syy viime vuoteen oli, että Bertta sai vapautusta puolustustehtävistä kun siirtyi vasempaan laitaan. No sekään ei toiminut tai ei näkynyt ainakaan pisteiden valossa. Varmasti me tullaan näkemään erilaisia ketjukoostumuksia, mutta jos ne ketjut eivät toimi niin ainakin tutut tutkaparit tulevat palaamaan yhteen eli:
Steen - Backes
Schwartz - Stastny
Jaskin - Stastny
Lehterä - Tarasenko
--->
Koodi:
Schwartz - Stastny - Jaskin
x - Lehterä - Tarasenko
Steen - Backes - Brouwer
Se miksi en pistäny Berglundia mihinkään on se, ettei hän minun papereissa pystynyt luomaan kenenkään kanssa erityistä sidettä. Ehkä Stastny + Jaskin, mutta sekin vain osaksi sen takia kun muiden kanssa häntä ei voinut peluuttaa. Syy olisi vienyt ketjukavereita alaspäin, enkä näe, että Berttaa voisi peluuttaa 4-keskellä vai voiko? Pitääpä heti perua omia sanoja, Berglund taisi muuten pelata parin pelin aikana ajoittain 4-keskellä.
Edit.