Bluesin tulevan kauden joukkuetta rakennettaessa tärkein kysymys on, kuinka paljon Sharksille häviäminen menee sen piikkiin, että rosterin nopeus ei riittänyt, kuinka paljon sen piikkiin, että porukka oli väsynyttä (ja nopeus ei siksi riittänyt).
Divisioonalleen Blues ei voi muuta kuin kärvistellä. Mutta toisaalta Bluesilla voisi olla käyttöä enemmän Fabbreille ja vähemmän Backeseille, ts. vaihtaa kulmapeliä sujuvampaan keskialueen ylitykseen.
Niin itse näen, että syy ei ollut niinkään se väsymys vaan pelikirja millä pelattiin särkiä vastaan. Olen rukkaillut pelejä jälkeenpäin ja pelitapa millä särjet vastasivat nuottien 'stretch' syöttöihin oli musertava. He eivät aina pistäneet 2-1-2 tyyppistä karvausta nuotteja vastaan ylhäältä vaan odottelivat kiltisti keskialueella sitä epätoivoista syöttöä jonka särkipelaajat helposti pystyivät katkomaan. Tässä tullaan taas siihen ettei Hitch osannut adjustoitua peli aiakana tapahtuviin pelillisiin muutoksiin tai edes sarjan aikana. Tällöin pakkien olisi pitänyt itse tuoda enemmän kiekkoa ylöspäin.
Presseissä Armyn rivien välistä pystyi kaivamaan ehkä osviittaa ettei Backes ole tulemassa takaisin. Brouwer on kysymysmerkki, mutta epäilen suuresti, että hänkään tulee takaisin ja viimeiset huhut vellovat Brouwerin suuntaavaan Vancouveriin.
Steenin vasen olkapää on leikattu ja 4-6kk annettiin ympräripyöresti, että olkapää on valmis. No tämä antaa ihan hyvän syyn miksi Steen oli niin vaisu tänä keväänä.
Alexander suffered the original shoulder injury in February 20th in Arizona
Linkki uutiseen
Niin olihan tässä myös yksi negatiivinen asia valmentajien suhteen kun
Nelson Ayette otti ja lähti. Ayette oli nuottien voima ja kuntoutusvalmentaja, vaikka nuottilassa ollaan nähty paljon loukkaantumisia niin Ayette oli todella arvostettu oman alansa valmentaja. Tässäkin voitaisiin alkaa puhumaan nuottien anteeksi Hitchin pelitavasta ja kuinka kuluttavaa se on pelaajille. 3 apuvalmentajaa ottanut ja lähtenyt tästä uppoavasta laivasta. Yhyyy...
Paljonhan puhutaan käytävillä, että Shattery treidattaisiin ja mahdolliset paikat olisivat Edmonton ja Detroit sekä ehkä Boston, mutta mitä olen ymmärtänyt niin Boston juna oli ja meni kun TDL Boston ei ollut kiinnostunut liikuttamaan Erikssonia. Itse en usko, että Shattery tulee liikkumaan vaikka Parayko on mahdollistanut sen, mutta tosiaan erittäin mielenkiintoinen kesä tulossa meillä nuottilaisilla.