Spotify – suosittele hyvää musiikkia!

  • 173 793
  • 728

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jep, vähän on tässä oikeastaan koko viikon Spotify vittuillut ja välillä kaatunutkin, mutta eiköhän se ala taas pelittämään kunnolla. Ei ole ensimmäinen kerta, kun Spotify pätkii.

Sitä en tiedä minäkään, että miten ohjelma suhtautuu siihen, että samoilla tunnareilla olisi useampi ohjelma auki. Mutta ainakin minä olen käyttänyt Spotify- tiliäni useammaltakin koneelta ilman mitään ongelmaa.

Eikös Spotifystä muuten ole myös tullut ilmaisversio johon ei edes tarvitse kutsua? 20 tuntia tjsp. voi kuukaudessa(?) kuunnella musiikkia.

Jep, Spotify Open. Minäkin käytin tuota, kunnes sain venkoiltua frendin työkaverilta kutsun siihen Free -versioon, jota nykyään käytän. Openia käyttäessäni huomasin, että tuo 20 tuntia kuukaudessa ei ihan pidä paikkaansa. Tai ainakin mulla napsahti aikamittari täyteen suurin piirtein kahden viikon välein, eli kyllä tuolla Openillakin pärjää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Hei. Jos jollain on vielä niitä Spotify-kutsuja niin tarttisin yhden. Tai oikeastaan vaimon duunikoneelle pitäis laittaa. Vaikka yv:nä - laitan vaimon mail-osoitteen sitä kautta.

Vai saanko mä jotenkin sen kotikoneella olevan ilmaisversion myös siihen vaimon koneelle kun enhän mä näistä mitään tajua? Sitä Obi-Wanilta saamaani kutsua mulla ei enää tietenkään tallessa ole - mutta eikös näissä ole joku sellainen juttu ettei niitä voi yhdellä kutsulla avata kuin yhdelle koneelle, luulisin?

Kiitti!

Yhdellä tunnuksella voi olla yksi kone auki kerrallaan. Ei muuta rajoitusta
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
edit: kutsut kelpasivatkin suhteellisen nopeasti
 
Viimeksi muokattu:

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
edit:

ensi kuussa sitten taas uudet kutsut
 
Viimeksi muokattu:

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kiitos JZZ vaimolle lähettämästäsi Spotify-kutsusta. Ja kiitos myös obi-wanille joka olisi tarvittaessa myös tuollaisen laittanut.

Swallow the Sunia kuuntelen tänään - jotenkin tyhmää kun kaikki levyt kuitenkin löytyvät hyllystä. Mutta sitä varten täytyisi vaivautua toiseen päähän kämppää.
Miten Jyväskylästä on voinutkin tulla mitään näin hienoa?
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Auttakaa avutonta...Hommasin ton spotify premiumin, niin eikös sillä pitäisi saada ilmaiseksi ladata koneelle musiikkia? Mitenköhän se onnistuu? Biisin vieressä on se "buy"-nappula, mutta siitä painamalla se haluaa maksun biisistä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Auttakaa avutonta...Hommasin ton spotify premiumin, niin eikös sillä pitäisi saada ilmaiseksi ladata koneelle musiikkia? Mitenköhän se onnistuu? Biisin vieressä on se "buy"-nappula, mutta siitä painamalla se haluaa maksun biisistä.
tee ensin playlist, ja sen jälkeen playlististä klikkaat oikeasta ylänurkasta "available offline"-vivun päälle.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Auttakaa avutonta...Hommasin ton spotify premiumin, niin eikös sillä pitäisi saada ilmaiseksi ladata koneelle musiikkia? Mitenköhän se onnistuu? Biisin vieressä on se "buy"-nappula, mutta siitä painamalla se haluaa maksun biisistä.
Jos tarkoitat, että haluat nuo kappaleet mp3:ksi esimerkiksi omaan mp3 -soittimeesi, niin se ei onnistu kuin ostamalla erikseen biisit / albumit.

Offline -toiminnolla saat kyllä omaan puhelimeesi biisit soitettavaksi myös ilman netin käyttöä mutta muihin laitteisiin et.
 

PELL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins
Jos tarkoitat, että haluat nuo kappaleet mp3:ksi esimerkiksi omaan mp3 -soittimeesi, niin se ei onnistu kuin ostamalla erikseen biisit / albumit.

Offline -toiminnolla saat kyllä omaan puhelimeesi biisit soitettavaksi myös ilman netin käyttöä mutta muihin laitteisiin et.

Joo, sitä ajattelin että omalle koneelle olisi saanut. Siitä ne olisin kuitenkin puhelimeen siirtänyt, niin hyvinhän tässä kävi kuitenkin.
 

Mrcy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Detroit & ManU
Ei oo valitettavasti tarjota hyvää musiikkia, mutta josko siitä huolimatta apua löytyisi? Ostin tänään MacBook Pron ja tän kanssa ilmeni semmonen ongelma, että Spotify ei suostu soittamaan soittolistalta kuin sen kappaleen minkä olen itse pistänyt soimaan, eli se ei automaattisesti hyppää seuraavaan kappaleeseen edellisen loppuessa. Jos taas pistän joltain artistilta tietyn levyn soimaan, niin siinä homma pelittää. Missä mahtaisi olla vika?
 

teeveemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perkeleet yrittävät laskuttaa minulta vuoden premiumia, vaikka olen ostanut vain kuukaudeksi. Ei ole mistään tuollainen kotoisin. Jotain ongelmia ilmeisesti ollut ennenkin laskutuksessa. En todellakaan maksa suoraan vuodesta 120e, koska en ole sellaista tilannut.

Lähetin vähän sähköpostia ja kysyin miten tässä nyt pitää toimia. Vastausta odotellessa.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Perkeleet yrittävät laskuttaa minulta vuoden premiumia, vaikka olen ostanut vain kuukaudeksi. Ei ole mistään tuollainen kotoisin. Jotain ongelmia ilmeisesti ollut ennenkin laskutuksessa. En todellakaan maksa suoraan vuodesta 120e, koska en ole sellaista tilannut.
Multa lähti ainakin 9,99€, eli vanhoilla tilaajilla ei sentään ole muuttunut. Paska homma jos tuolla tavalla alkavat rahastamaan, homma lähtee hitaasti käyntiin näköjään edelleenkin...
 

Rembrandt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Montreal Canadiens
Ei oo valitettavasti tarjota hyvää musiikkia, mutta josko siitä huolimatta apua löytyisi? Ostin tänään MacBook Pron ja tän kanssa ilmeni semmonen ongelma, että Spotify ei suostu soittamaan soittolistalta kuin sen kappaleen minkä olen itse pistänyt soimaan, eli se ei automaattisesti hyppää seuraavaan kappaleeseen edellisen loppuessa. Jos taas pistän joltain artistilta tietyn levyn soimaan, niin siinä homma pelittää. Missä mahtaisi olla vika?

Valitse repeat-toiminto oikeassa alakulmassa olevasta namiskasta. Jonkun päivityksen yhteydessä vaikuttaisi käyttölogiikka hitusen muuttuneen.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valitse repeat-toiminto oikeassa alakulmassa olevasta namiskasta. Jonkun päivityksen yhteydessä vaikuttaisi käyttölogiikka hitusen muuttuneen.

Täytyy kysyä vielä, että miten saan tuon PC:llä toimimaan. Siis levyltä ei soita, kuin yhden biisin kerrallaan ja "repeat" ei auta. Toki varmasti helppo ratkaisu tähän, mutta tällaiselle levy- ja myöhemmin cd-soittimella pelanneelle moni asia on omituinen.

e. Sain jo apua sekalaisten kysymysten ketjusta.
 
Viimeksi muokattu:

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voinko Spotify Freellä kuunnella jonkun toisen tekemiä listoja, jos niin miten?

T.Avuton
 

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Suositellaas nyt sitten jotain... Itse löysin pitkästä aikaa jotain uutta mielenkiintoista musiikkia jota en ole aikaisemmin kuullut. Kyselin eräältä foorumilta hyvää musiikkia laittamalla listan bändeistä, joista tykkään. Monta hyvää vastausta tulikin ja tein niistä pienen soittolistan. Listassa oli monta ihan hyvää bändiä, mutta jonkun verran kuunneltuani yksi nousi ylitse muiden: Ariel Pink's Haunted Graffiti.

On todella vaikea verrata Ariel Pink's Haunted Graffitia juuri mihinkään, koska juuri tämän tyylistä musiikkia en ole aiemmin kuunnellut. Varmaan lähin vertauskohta olisi Pink Floyd, joka tiettyjen kappaleiden kohdalla on ihan osuvakin vertauskohta.

Allmusic.com toteaa yhtyeestä näin: "the father of chillwave, an entire genre inspired by his mix of ‘70s and ‘80s AM pop touchstones and woozily nostalgic lo-fi production". Viitataanko tuolla AM:lla nyt sitten aamuyöhön vai AM-radioon, todennäköisesti jälkimmäiseen, niin todella aamuöisiä tunnelmia ainakin henkii kappale nimeltä Round and Round. Kappaleessa intro, jossa on mukavasti rullaava bassolinja, paisuu hiljalleen hienoksi sing-a-long-kertosäkeeksi. Spotifyn artistisivulla ensimmäisenä on kappale Bright Lit Blue Skies, joka on Rockin' Ramrods-cover. Tämä kiinnitti huomioni ensimmäisenä, kappale henkii 60-lukua kauniilla melodisella atmosfäärillään ja hienolla kertosäkeellään. Kolmantena mainintana tuolta tänä vuonna julkaistulta levyltä Before Today nostaisin kappaleen nimeltä Can't Hear My Eyes, joka minulle tuo mieleen The Alan Parsons Projectin hitin Eye In The Sky. Ensimmäisenä minulla tuli yhtyeestä mieleen sellainen 70- 80- lukujen tunnelma, mutta tuokaan ei vielä paljon kerro, koska noilla vuosikymmenillä tehtiin paljonkin erilaista musiikkia. Kuuntelu on paras tapa saada selville, mistä Ariel Pink's Haunted Graffitissa on kyse.

Kertokaa mikäli kiinnostuitte, ja mitä piditte.
 

motamoro

Jäsen
Jahas, alkanut Spotify temppuilemaan. Eli ongelmana on se, että Spotify ei enää scroblaa mitään Last.fm:ään. Kun kävin preferenceissä tarkastamassa olisiko vika siellä niin sieltähän se löytyi. Ratkaisua en vain keksinyt...

Siinä kun syötetään Last.FM:n käyttäjätunnus ja salasana, tämän jälkeen kun painaa applya, niin täyttyy salasana osio n. tuplamäärästä tähtiä aina joka kerta eikä salasana siis ikinä mene perille. Mikähän tuossakin sitten mahtaa olla vikana, muilla ollut vastaavaa?
 

Mwandishi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jahas, alkanut Spotify temppuilemaan. Eli ongelmana on se, että Spotify ei enää scroblaa mitään Last.fm:ään. Kun kävin preferenceissä tarkastamassa olisiko vika siellä niin sieltähän se löytyi. Ratkaisua en vain keksinyt...

Siinä kun syötetään Last.FM:n käyttäjätunnus ja salasana, tämän jälkeen kun painaa applya, niin täyttyy salasana osio n. tuplamäärästä tähtiä aina joka kerta eikä salasana siis ikinä mene perille. Mikähän tuossakin sitten mahtaa olla vikana, muilla ollut vastaavaa?

Kyllä mulla ainaki salasana toimii, vaikka se asetusten laatikko täyttyykin tähdistä. Se ei siis näytä salasanan merkkien oikeaa määrää.

Mulla se scroblaus ei toimi ainoastaan silloin, kun kuuntelee omia "local files" biisejä kännykällä. Ärsyttävä juttu kyllä, mutta eiköhän tuon kanssa elä.
 

Koivistoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
K.Lehtonen, Ovetshkin, KalPa
Kerta se on ensimmäinenkin. En hallitse tota suoraa spotify linkitystä, mutta suositellaan nyt kuitenkin.

Santana - Guitar Heaven: The greatest guitar classics of all time (deluxe version)

Melkosta kitarasettiä sisältää kyseinen levy ja miksei muutkin Santanan levyt.
Back in blackista tykkäsin erityisesti myös näin Santanan ja Nassin vetämänä. Melkein innostuu jo pelailee kitarasankaria pitkästä aikaa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Osaisikohan joku neuvoa.

Jostain syystä on tuosta Spotifysta nyt kadonnut se historiatoiminto joka jättää muistiin viimeisimmät artisti/bändi/yms. haut vasempaan reunaan? Olen sen todennut ihan käteväksi jos pikaisesti haluaa palata takaisin äsken hakemaansa bändiin. Muutenkin olisi hauska tietää, miksi tuo ei nyt enää toimi.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Osaisikohan joku neuvoa.

Jostain syystä on tuosta Spotifysta nyt kadonnut se historiatoiminto joka jättää muistiin viimeisimmät artisti/bändi/yms. haut vasempaan reunaan? Olen sen todennut ihan käteväksi jos pikaisesti haluaa palata takaisin äsken hakemaansa bändiin. Muutenkin olisi hauska tietää, miksi tuo ei nyt enää toimi.
Paina siinä hakukentässä olevan suurennuslasin kuvaa. Siitä ilmestyy recent searches.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Paina siinä hakukentässä olevan suurennuslasin kuvaa. Siitä ilmestyy recent searches.
Kappas, heh no niin onkin. Sitä ei näemmä kärsivällisyys riitä kokeilemaan kaikkea...

Hmm, saakohan nuo näkymään suoraan siinä reunassa? Vai onko tämä joku uusi versio ja sen ominaisuus. Kummasti tuo toiminto vaan itsestään katosi, ettei näytä sitä listaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös