Sportin treenimatsit 2014

  • 45 588
  • 103

1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat
Harkkapelit paketissa ja lopullinen pistepörssi näyttää tältä:

Tuohon vielä ainakin Tessierille 1 syöttö sekä Peltolalle, mikäli otteluketjusta otit.

1-1 Immonen (Fleury, Peltola)
1-2 Körkkö (Rekonen)
1-3 Gröndahl (Hattunen, Tessier) yv
2-4 Fleury (Kivimäki, Peltola) yv
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Olihan tärkeetä ottaa voitto kenraalissa. Kyllä mä ainakin luotan tähän meidän projektiin. Ihan ensimmäiset ottelut oltiin tursiteja, mutta mitä pidemmälle ollaan menty, sitä järkiperäisemmäksi meidän touhu on mennyt ja sitä paremmin ollaan joka pelissä oltu mukana ja taisteltu voitosta. Vain maalinteko on ollut välillä tervanjuontia.

Alakerta, maalivahdit etunenässä herättävät luottamusta ja tätähän Tome onkin peräänkuuluttanut.

Kun elettiin vielä kesäaikaa, joka tuutista tuli paskaa, että Tome on perseestä ja että se ei osaa valmentaa. Kun summarumin tekee pre-seasonista, voidaan olla mielestäni täysin eri mieltä.

Lähestulkoon suoraan Tomen suusta: tavoite on taistella illasta toiseen jokaisessa ottelussa voitosta. Kaikki lähtee puolustuspelaamisesta. Tämähän on toteutunut täysin. Lisäksi maalivahdit, kaikesta paskanjauhannasta huolimatta ovat olleet kumpikin jäätävän hyviä. Lyhyt virsi, mutta hyvin toimiva.

RD:tä lainaten, Tomella on orjalaiva. Jos jokainen jätkä jaksaa vaan soutaa samaan suuntaan koko kauden, lopputulos tulee olemaan enemmän, kuin hyvä. Matka on tosin aivan helvetin pitkä, mutta pakko tähän on uskoa ja miksi ei uskoisi?

Loppukaneetiksi: mä luulen, että aika moni tulee yllättymään meidän tekemisestä. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee... Tervetuloa Helvettiin!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Joo, edelleen nolla sarjapistettä tienattuna, mutta samaa mieltä Patin kanssa, että tämä kenraalivoitto teki hyvää. Eiliseen läpsyttelyyn verrattuna tänään nähtiin taas sellaista hokia, että silmiä saa välillä hieroa. Tykkään todella paljon Sportin vähitellen hahmottuvasta pelitavasta, ja nyt kun on saatu hyökkäyspään ratkaisuihinkin nopeutta ja lisää juonikkuutta niin kaanista on. Varma maalivahtipeli, tiivis aggressiivinen oman alueen puolustaminen, nopeat vastaiskut ja nopeat ratkaisut hyökkäyksessä = Hockey that me like! Vihdoinkin Fleuryn työnteko palkittiin tehoilla. Onhan tuosta patongista varmasti vielä paljon iloa. Edelleenkin pakko kehua myös Aleksi kuka? who? Rekosta. Jätkän kiekolliset ratkaisut miellyttää suuresti. Osaa syöttää oikea-aikaisesti ja pistää viileasti kiekkoa pussiin, kun paikka on.

Valtonen: Sarjan kovin valmentaja? Anyone? *wirn* Ei mutta, pitkä runkkari on edessä, mutta tässä vaiheessa täysi kiitettävä Valtoselle ja muulle valmennukselle tehdystä työstä. Hyvältä näyttää.

E: Valtosesta (ja Karjalaisesta) pelaajien kehittäjänä kertoo kyllä todella paljon se, mitä Gröndahl kaukalossa tällä hetkellä esittää. Tuntematon mestis"keijukainen" niittää kehuja jo muillakin liigapaikkakunnilla. Myös Kujanpää on ollut yllättävän kova sana, vaikka on vasta tullut lasaretista jäälle. Molempien kausi Mestiksessä kun sekin meni enemmän tai vähemmän reisille niin kovassa nosteessa ovat pojat.
 
Viimeksi muokattu:

Tuima

Jäsen
Hyvä preseason lopetushan me sitten loppujen lopuksi saatiin!
Ja hyvä että ketsuppipullon korkki aukes taas vähä enemmän.

Mä ainaki tykkään niin maan perkaleesti tuosta pelitavasta, olin jo hautautunut rässyn aikana siihen kusikaarten roiskimiseen ja "pelinhallinnalliseen pelitapaan".

Ulkkarit: Tessier ja Fleury ovat molemmat suoriutuneet suurin piirtein niinkuin osasin odottaa. Arvelin ettei maalihanat heti aukea ja muutenkin, että peli olisi sekaisin niinkuin puistokemistin kiljut ja hiivat.

Parit täällä aika kovaakin kritiikkiä heittänyt näiden miesten (etenkin Tessierin) suuntaan, joka on tietenkin ihan ok, kun pistelinkoina miehiä tänne tuotiin.
Mutta kokonaisuutena mä oon ainakin ollut tosi tyytyväinen. Äijät on parantanu peli peliltä.
Kun katsoo heidän pelaamista muutenkin kuin pisteiden/maalien valossa, niin katsokaas kuinka h*lvetin kovalla intensiteetillä nämä kaksi pelaa. Suorastaan janoavat koko ajan lisää ja hakevat niitä onnistumisia.
Odotan vaan sitä, miten tämä kaksikko käy meille vielä iloksi (saa ottaa talteen), kun pääsevät kunnolla sisälle tähän sarjaan ja pelitapaan, ja ennen kaikkea vauhtiin. Kyyti on paikoin paljon nopeampaa mitä allsvenskanissa.
Ja mitä noihin tessierin jäähyihin, niin torstain kotipelissä se viimeinen koukkaamis-kakkonen oli ihan tahaton. Vastustajalta hieno sukellus.
Liian innokas pelaaminen kostautuu aina jäähyinä.

Mutta, after all: Ensimmäisestä harkkapelistä tps:ää vastaan, ja siitä pitsin kautta tähän tilanteeseen, niin kehityskäyrä on ollut vain ja ainoastaan ylöspäin - sitä ei voi kukaan kieltää.
Hyvä tästä poijjat tulee!
Huomenna (tänään) gaalailemaan ja aloittaamaan tj:n laskenta ensi viikon perjantaihin!

Nu det är närä, Liiga!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös