Olisiko yksinkertaisesti niin, ettei myyjät ovat onnistuneet saamaan yhteistyökumppaneilta isompaa panostusta vaikka näkyvyys liigassa on miljoona kertaa isompi? Jos Pekan Pulju on maksanut samasta mainoksesta 1000 euroa kymmenen viimeistä vuotta, niin hän sanoo "toss on ovi, kiitti moi!" kun samasta mainoksesta yritetään tänä vuonna saada 3000 euroa. Pekan Puljulle on aivan sama millä sarjatasolla Sport pelaa, sillä hän ostaisi sen saman mainoksen samaan hintaan vaikka oltaisiin Suomisarjassa. En tiedä onko näin, mutta saattaa olla hyvinkin mahdollista.2) miten meidän myynti voi olla miljoonan toiseksi pienintä pienempi?
Uskon että suurin ongelma on ollut löytää isoja yrityksiä jotka olisivat tulleet mukaan kunnon panostuksella, ja syy siihen on taloustilanne. Uusia isoja yhteistyökumppaneita on vaikea löytää ja Sportin kohdalla niitä pitäisi yhtäkkiä löytää monta. Muut liigaseurat ovat pitkäjänteisesti rakentaneet tukevan perustan vuosien saatossa ja jos yksi iso putoaa pois, niin etsitään yksi uusi tilalle.