Onneksi Sportissa reagoitiin, eikä heitetty heti hanskoja naulaan.
Täytyy muistaa, että näistä ei välttämättä heti ole kääntämään Sportin suuntaa,
mutta onpahan RD:llä palikoita nyt käytettävissä.
Toiveissa olisi nyt saada vaikka peli peliltä peliesitykset noususuuntaan,
eikä tarvitsisi tammikuussa ruveta kauppaamaan parhaimmistoa muualle.
Nyt on harvinaisen kovat kesken kauden tulleet hankinnat.
Toki se ei vielä poista faktaa että
a) torstaina 6 edellisen pelin kuntopuntarilla katsottuna Liigan kaksi huonointa joukkuetta kohtaavat ja tuosta pelistä pitää poistua kaukalosta voittajana. Ihan joukkueen (ja maksavan yleisön) henkisen tilan takia.
b) kauden isossa kuvassa ei paljoa auta, jos hankintojen jälkeen pärjätään seuraavassa 2-3 pelissä paremmin, mutta sen jälkeen painutaan taas varjojen maille.
Omat odotukset ovat uusien hankintojen myötä varovaisen optimistiset ja toivottavasti nyt uusien lisäysten myötä koko joukkueen peli-ilme raikastuisi ja tulisi lisää Maukan lanseeraamaa "epäonnistumisten sietämistä" joukkueen sisälle.
Toivoa sopii, että nyt ei ole menty liian isolla taloudellisella riskillä. Tammikuun koronatilanteesta riippuen, ei välttämättä ole seuroja minne myydä parhaimpia pelaajia tai edes päästää poppareillta olevia pelaajia pois.
Täysin sama tähän, kuinkahan paljon RD:llä on ollut osuutta liittyen näihin hankintoihin?
Uskoisin että RD on soittanut M. Keräselle sekä Partaselle, kuten J. Keräselle ja Jämsä hoitanut paperityöt.
J-M Aaltonen Iltalehdessä:
"– Olin ajan hermolla ja valmis tekemään lyhyitä diilejä - jopa lähtemään ilmaiseksi, niin kuin NHL-äijätkin. Lähtökohtaisesti ainakin ilmoitin agentille, että kaikkeen olen valmis, kunhan pääsen pelaamaan. Etsin vain pelipaikkaa. Mitään vaateita ei ollut, vaan olin kaikille avoin. "
Tuossa olis ollut esimerkiksi Sportille iso kala haaviin pikkurahalla, eikä reagoitu.
J. Keränen, M. Keränen ja Partanen on varmaankin saatu tänne 50%-70% alennuksella normaalista hinnasta, jos on uskominen mediaa korona-ajan pelaajapalkkioista.
Toki JMA olisi ollut mielenkiintoinen, mutta taiteilija sellaiseen joukkueeseen, jossa kaikilta vaadittaisiin kovaa sitoutumista ja työntekoa, eikä välttämättä vapauksia niin paljon.