Ja sekös, jos mikä, on aikamoinen kusetus Kokkolan suuntaan. No tätä se kiekkobisnes on.
Eli vanhat pelikaverit kaikki nyt samoissa hommissa.
1,5me ensi vuoden pelaajabudjetti..
Hiltunen puhui aiemmin, että ensikauden joukkueeseen panostetaan enemmän ja siksi tyhjennysmyynnit. Nyt budjetti onkin jopa laskenut... Olisiko niin, että kun ei saatu kunnon valmentajaa nyt vapaina olleista, niin pidetään ns. "Välikausi" ja se kasvatettu budjetti unohdetaan. Halpa oma kasvatti valmentamaan ja joukkue täyteen halpoja junnuja pienellä palkalla antamaan näyttöjä sitten sitä seuraavalle kaudelle, jonne pyritään pestaamaan hyvä valmentaja ja eikös hallikin silloin uudistunut jo. Ja siitä sitten aloitetaan uusi projekti pitkäaikaisemman valmentajan ja isomman budjetin ja uusitun hallin kanssa.1,5me ensi vuoden pelaajabudjetti..
On nyt kyllä hieman väärät suhteet jos todetaan, että osakkeen lyhennys olisi saman verran mitä mediatulot vuodessa.tuolla media rahalla ei ole mitään tekemistä osakkeen kanssa, muuta kuin että voidaan katsoa osingoksi.
alkuperäiset liigan osakkaat laittoi x euroa peliin ja juuri näillä media soppareilla ja logon myynti tuloilla tuo osakkeen arvo on noussut siihen missä se on nyt.
nyt KK, Jukurit ja Sport maksaa siitä että pääsee mukaan nyky arvon hinnan joka on melko iso, liikevaihtoon verrattuna. (osa maksaa juurikin mediatulon verran / kausi ja näin ollen ei vielä hyödy niistä rahoista)
Mielestäni Kurten totesi että tällä hetkellä joukkueessa kiinni 1.5 m€. Varmaankin tuo kasvuvara merkitty täsmähankintoihin? Mene ja tiedä..
Tarkennetaan sen verran, että budjetti jolla joukkue rakennetaan kesäksi. Syksyllä panostetaan myynnin ja muiden mahdollisuuksien mukaan lisää. Näin sanottiin tiedotustilaisuudessa.1,5me ensi vuoden pelaajabudjetti..
Saa mun puolesta sensuroida. Sellaista somekäyttäytymistä Spåran facessa on kauden mittaan nähty. Täysin epäasillista paskaa.Kurtén näköjään käskyttänyt some-moderaattoria Sportin facessa sensuroimaan kaikki ikävät kommentit.
"Osuvimmat kommentit on valittu, joten osa kommenteista on ehkä suodatettu pois" xD
Ei ole. Tämä summa on tällä hetkellä isketty kiinni. Budjettia nostetaan ja osa sopimuksista on vielä tekemättä. Budjetti nousee myynnin ja suurenevien tv-tulojen myötä.1,5me ensi vuoden pelaajabudjetti..
Kyllä se on tällä hetkellä 1.5m kiinni ja lisää kartoitetaan pelaajia vielä.Niin siis itse ymmärsin nyt kun tuon lehdistötilaisuuden katsoin, että 1,5 miljoonaa on se millä lähdetään kauteen ja jos myynti on hyvää kesällä ja syksyllä ja yleisö löytää hallille ja pelit kulkee, niin Sportilla on varaa reagoida vahvistuksiin samoin kuin muillakin. Tuo alhainen budjetti kyllä selittää paljon sitä miksi huhuissa ei ole pyörinyt ketään, kun varmaan sen verran "nimettömiä" pelaajia tulossa vain ja sitten jotain halpoja ulkkariarpoja.
Ihan innoissaan kuitenkin olen tästä uudesta alusta ja toivottavasti ensi kaudella saadaan nauttia peleistä edes hiukan pidempään.
Metsolaa huhutaan takaisin porkkanaan, Heljanko sieltä Vaasaan !Nyt vain jotain "aperatiiveja" kehiin eli ensimmäisiä pelaaja nimiä.
Tuo maalivahti tilanne oikeastaan se ainoa joka oikeasti jaksaa jännittää.
EIköhän se ole Hrachovina, joka sieltä lähtee isommille areenoille.Metsolaa huhutaan takaisin porkkanaan, Heljanko sieltä Vaasaan !
Veikkaan että juurikin näin.Käsittääkseni rahan lisäksi myös sillä on ollut vaikutusta, että meritoituneita kotimaisia valmentajia ei ole ollut saatavilla ensi kaudeksi ja ulkomaalaista osaamista ei osata hankkia tai nähdään liian suurena riskinä tässä tilanteessa.
Lisäksi seurajohdon prioriteeteissa on epäilemättä ykkösenä saada porukka takaisin hallille, oma "poika" penkin takana ei ole se huonoin vaihtoehto tähän kohtaan.
Höpöhöpöpaskaa taas ja kauhee vaahtoominen alkaa, vaikka ei voida todellisuudessa tietää edes sitä, onko Pajuluomalla ollut Hermes sopparissa esim. liigapykälä!!Turha tosiaan puhua mistään herrasmieskäytännöistä sopimusasioissa Mestiksen suuntaan.. Aikamoista kyykyttämistä. Sport kohtelee nyt itse Hermestä samalla lailla kuin joku Lukko kohteli meitä mestisaikoina.
Melkoinen perseennäyttö mulle, joka olen hartaasti kritisoinut vaasalaista kiekko-osaamista :D
Se on nyt ainakin selvä, että vaasalaiskiekon jatko on kiinni näistä oman kylän entisistä divaripelaajista. Joko siellä opitaan ja noustaan tai sitten Sportilla on edessä paluu mutasarjoihin.
Kaikki tuki toki Maukalle minultakin eriävistä mielipiteistäni huolimatta. Ollaanhan tässä kuitenkin vähän puun ja kuoren välissää talouden suhteen - taas kerran.
Niin, "kelpaakohan" Maukka nyt sitten esim Ultrasille? Tulee kyllä olemaan mielenkiintoista nähdä miten ensi kausi lähtee rullaamaan.