Sportin rakennusprojekti kausimallia 2016–2017 – third season's the charm

  • 330 446
  • 1 520

Winger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Eiks Komulla ollut hemoglobiiniongelmia... Liekö sitten sama ongelma kyseessä.
 

Golffari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tämän päivän pohjalaisessa sportista juttu...
-Liigajoukkueemme voi tehdä pelaajahankintoja vain, jos kyseessä on samalla ensi kauden joukkueen runkopelaaja. Pelkkiin kevätkauden miehiin ei rahaa tipu, HILTUNEN sanoo.
- Pelaajavaihtoja voidaan tehdä, mutta niitäkin tehdessä pitää katsoa ensi kautta.
- Joukkue ei saa heikentyä - ei nyt eikä ensi kaudeksi.

Kyllähän tuossa on suorasti sanottu, että yhtään surffailijaa ei tänne tule! Kaikki siirrot pitää olla vahvistavia! Hyvä näin
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Hienoa, että ajatellaan jo tulevaakin kautta. Ja tuo kuullosti hyvältä, että joukkue ei saa heikentyä täksi eikä ensikaudeksi. Toki ei se tästä nykymuodostaan kauheasti voi heikentyä ainakaan pelaajiston osalta.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tämän päivän pohjalaisessa sportista juttu...
-Liigajoukkueemme voi tehdä pelaajahankintoja vain, jos kyseessä on samalla ensi kauden joukkueen runkopelaaja. Pelkkiin kevätkauden miehiin ei rahaa tipu, HILTUNEN sanoo.
- Pelaajavaihtoja voidaan tehdä, mutta niitäkin tehdessä pitää katsoa ensi kautta.
- Joukkue ei saa heikentyä - ei nyt eikä ensi kaudeksi.

Kyllähän tuossa on suorasti sanottu, että yhtään surffailijaa ei tänne tule! Kaikki siirrot pitää olla vahvistavia! Hyvä näin

Mulla särähti tämä boldattu lause. Eli pelaaja/t voi vaihtaa, jos se "palvelee" ensi kautta. Eli jos pelaaja on kuitenkin lähdössä, niin vaihto palvelee ensi kautta. Eli C.B. voidaan vaihtaa jo kesken kautta... vai olenko vainoharhainen?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mullakin särähti tuo pelaajavaihtoja voidaan tehdä.
Lähinnä tuli mieleen, että onkohan toimittajan kysymys ollut muotoa "tehdäänkö mahdollisesti pelaajakauppoja", vai onko Hiltzu kommentoinut sitä mahdollisesti oma-alotteisesti, kysyttäessä pelaajaliikennettä?

Tuo olisi kyllä hyvä tietää, sillä mikäli hän on sen oma-aloitteisesti kommentoinut, niin treidiä pukkaa satavarmasti.

Hyvä, että ei lähdetä ainakaan lyhytkatseisesti ampumaan rahaa vaan kevättä silmälläpitäen uusiin pelaajiin, sillä yksi tai pari uutta pelaajaa ei sodankulkua muuta. Pahimmassa tapauksessa pilaa vielä joukkuehengen ja sekoittaa kuvioita.
 

exau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Oliskohan se treidi HIFKin kanssa kaatunut siihen että sport olisi halunnut myös ens kauden sopparit herrojen kanssa mutta eivät suostuneet?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Oliskohan se treidi HIFKin kanssa kaatunut siihen että sport olisi halunnut myös ens kauden sopparit herrojen kanssa mutta eivät suostuneet?
Vai, olikohan sitä koskaan edes olemassa?
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Oliskohan se treidi HIFKin kanssa kaatunut siihen että sport olisi halunnut myös ens kauden sopparit herrojen kanssa mutta eivät suostuneet?
Onko tuosta treidistä edes faktaa että on ollut oikeasti vireillä?

edit: Hidas
 

Ralph

Jäsen
Oliskohan se treidi HIFKin kanssa kaatunut siihen että sport olisi halunnut myös ens kauden sopparit herrojen kanssa mutta eivät suostuneet?
Sehän kaatui siihen, ettei ne HIFK:n pelaajat, jotka olisivat kaupassa Sportiin siirtyneet, suostuneet tähän siirtoon.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sehän kaatui siihen, ettei ne HIFK:n pelaajat, jotka olisivat kaupassa Sportiin siirtyneet, suostuneet tähän siirtoon.
Voin melkeen lyödä vetoa, että tuo oli ihan täyttä bull shittiä koko tarina.
Mikään ei tue tuota väitettä. Jos esim väitetty Puustinen olisi heittäytynyt vaikeaksi ja "terrorisoinut" HIFKn suunnitelmia tällä tavalla, hänen tuskin tarvitsisi näyttää naamaansa enää Nordiksellakaan.

Tiedän, pelaajan omaa tahtoa vastaan ei saa treidata, mutta kyllä tuollaisella, väitetyllä tavalla tekisi pelaaja itselleen elämän nykyseurassa vaikeaksi.

Lisäksi väitetylle Mobergille ei vaan yksinkertaisesti Sportilla olisi yhtään, siis ei yhtään mitään käyttöä, kun jo nyt junnuille ei riitä peliaikaa rosterissa. Ensi kaudellekin on jo kiinnitetty puolustus käytännössä kakkospakkiparia lukuunottamatta ja Moberg ei missään olosuhteissa voisi olla Sportin kakkospakkiparin pelaaja.

Enkä mä kyllä oikeen voi uskoa muutenkaan tota selitystä Puustisesta. Maalaispoika ja paras kaveri pelaa Vaasassa, niin miksi ei haluaisi tänne?

Ai niin, joku tulee nyt ottamaan Tomek-kortin tähän hätään. Kuinkas ollakaan.
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ai niin, joku tulee nyt ottamaan Tomek-kortin tähän hätään. Kuinkas ollakaan.

Heh...Joo, vanha kunnon "Vaasan vihaaja" Ralph, heitti taas tällainen "koska Tomek ja koska nyt muuten vaan Vaasa".

Ähh, voi olla että koko tuo HIFKI -diili oli täysin bullshittiä alusta asti, joku vaan heitti tällainen ajatus/kommentti täällä foorumeissa, ja heti lähti rullaamaan.

Ehkä oli jopa tämä kuuluisa "Abbott-trolli asialla? Se on jo aivan leganda trolli.

Muuten on tällä kaudella ollut suht hiljaista Hämeenlinnan suunnasta...jostain syystä ;)
 
Suosikkijoukkue
KK
Voin melkeen lyödä vetoa, että tuo oli ihan täyttä bull shittiä koko tarina.
Mikään ei tue tuota väitettä. Jos esim väitetty Puustinen olisi heittäytynyt vaikeaksi ja "terrorisoinut" HIFKn suunnitelmia tällä tavalla, hänen tuskin tarvitsisi näyttää naamaansa enää Nordiksellakaan.

Tiedän, pelaajan omaa tahtoa vastaan ei saa treidata, mutta kyllä tuollaisella, väitetyllä tavalla tekisi pelaaja itselleen elämän nykyseurassa vaikeaksi.
No voin väittää, että tuo sinun tarinasi on ihan bull shittiä. En tiedä ketä Sportiin olisi ollut siirtymässä eikä varmuutta täälläkään tunnu kellään olevan treidattavista mitään hajua. Totuus on kuitenkin, että tuskin kukaan haluaa tosissaan vaihtaa Helsinkiä Vaasaan, jos jotain muutakin olisi tiedossa tai mahdollista. Ei se Vaasa niin houkutteleva ole, että sinne noin vain suostutaan vaihtamaan HIFK:stä. Se, että jos ja kun pelaaja ei halua lähteä kesken kauden joukkueesta toiseen sekä jos treidattavilla olisi valmiiksi jotain muita säätöjä niin en usko, että HIFK organisaationa tekisi treidattavien elämästä Helsingistä yhtään paskempaa. Tomek kortin olen jo käyttänyt, ei toimi tähän.
 

Ralph

Jäsen
Heh...Joo, vanha kunnon "Vaasan vihaaja" Ralph, heitti taas tällainen "koska Tomek ja koska nyt muuten vaan Vaasa".
En tiedä mistä nämä itkupotkuraivarit tulevat. Mikä Vaasan vihaaja, kun en ole ikinä siellä edes käyny? Ja miten Tomek Valtonen liittyy mihinkään? Nimimerkki Salmis kyseisen huhun Sport-HIFK-kaupasta aloitti ja itse kertoi tuon syyksi sille, ettei sitä tapahtunut. Kunhan vain toistin sen tänne.

IFK:n kannattajan mukaan Juuso Puustinen ei tahtonut siirtyä Sportiin ja sen takia minä olen Vaasan vihaaja? Luuletko, että olen Puustinen? Ei kai se minun syyni ole, jos joku toinen laittaa huhun liikkeelle?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
En tiedä ketä Sportiin olisi ollut siirtymässä.
Huoh! Kun nyt olisit sitten kerrankin edes hieman perehtynyt aiheeseen, ennen kuin päätit sitä kommentoida sivusta.

Voin kertoa, että kyseessä oli Puustinen ja Moberg ja täysi huhu. Ei tässä Vaasan vetovoimasta ollutkaan kyse, vaan itse kuvitelleellisesta tradesta.
Mutta, kyllä se Vaasa on aina tuntunut Helsinkiläisiä, siis AITOJA kiinnostavankin. Tälläkin hetkellä nopeasti laskettuna noin kymmenen Helsinkiläistä täällä.
Ei kait Vaasa nyt voi olla jollekin maalaispojalle silloin mikään kynnys? Tai voi toki olla, mutta aika rajoitteellinen on pojan jatkoura, jos ei mikä tahansa Liigaseura kelpaa.

Jos HIFK haluaisi Puustisesta eroon, niin kyllä he silloin hänestä eroon takuuvaramasti pääsisivätkin. Lähde Vaasaan (tai mihin nyt hänet haluaisivatkaan ikinä dumpata) tai istu katsomossa loppukausi. Mitä luulet, kummanko valitsisi? Ja aika hyvin on saanut Puustinen kuitenkin vastuuta HIFK:ssä, joka myös puoltaa tuon huhun perättömyyttä.

Tämä tästä osaltani....
 

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
En tiedä mistä nämä itkupotkuraivarit tulevat. Mikä Vaasan vihaaja, kun en ole ikinä siellä edes käyny? Ja miten Tomek Valtonen liittyy mihinkään? Nimimerkki Salmis kyseisen huhun Sport-HIFK-kaupasta aloitti ja itse kertoi tuon syyksi sille, ettei sitä tapahtunut. Kunhan vain toistin sen tänne.

IFK:n kannattajan mukaan Juuso Puustinen ei tahtonut siirtyä Sportiin ja sen takia minä olen Vaasan vihaaja? Luuletko, että olen Puustinen? Ei kai se minun syyni ole, jos joku toinen laittaa huhun liikkeelle?

Joojoo, ei nyt oteta niin vakavasti nämä jutut.

Huhut tulevat ja menevät. Ja voihan tietenkin olla ettei Sport nyt ainakaan ole joku "puustisen" ihan eka valinta. Todennäköisesti näin. Setelinippu varmaan kuitenkin loppupeleissä se isoin ja ratkaiseva tekijä.

Mä luulen kuitenkin että jotain vielä tapahtuu. Ehkä juuri jonkinlainen "vaihto-kauppa"-tyylinen diili.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Etelässä asuvana voin kertoa, että Vaasa on stadilaisista varsin kiehtova kaupunki. Vaasa on kuin stadi pienoiskoossa. Nykyseltään edes Hifkissä ei pelaa kovin montaa stadilaista, jote maalaistolloja täynnä sekin brändi. Stadista siirto esim. Kouvolaan, Mikkeliin, Poriin, Raumalle onkin sitten jo monelle kynnyskysymys. Hifkistä minua kiinnostaisi Taipalus ja näyttää siltä että sopimus on katkolla. Meille siis pohojalaanen pakki.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Hifkistä minua kiinnostaisi Taipalus ja näyttää siltä että sopimus on katkolla. Meille siis pohojalaanen pakki.
Tähän sama! Jos ei Koivistoa saada naarattua kotiin, niin olisi loistava lisä meidän pakistoon. Miksi ei tietty kumpikin.

Niin ja myös ex Puistolalaisena voin myös allekirjoittaa saman storyn. ;)
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Vaasa on stadilaisille kuin Tammisaari sillä erotuksella, että Vaasa on edes jonkunlainen kaupunki :)

Mitä huhuihin tulee, niin jos sisään olisi tulossa F. Riska, Suoranta, Kantola sekä loogisena mahdollisuutena Taipalus, niin kohtuu hyvinhän pullat sitten uunissa ovat. Koiviston kotiinpaluuseen en vielä tässä vaiheessa jaksa uskoa. Nikkoa taas ei vissiin meidän pelitapa innosta.

Melko varmoja lähtijöitä taitaa tässä vaiheessa olla Bertrand ja Brennan. Charlesin korvaaminen vaatii sitten jo vähän tuuriakin. Eiköhän joku ulkkarikin ole hyökkäykseen tyrkyllä. Brennan on niin eri mies kuin viime kaudella nähty versio, että kannattajien viime kauden suosikin asemasta hän on vajonnut lähinnä kalliiksi turhakkeeksi. Harmi, sillä oli viime kaudella todella viihdyttävä ja dynaaminen pelaaja.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Että mä sitten pidän noista Hiltusen linjauksista, ettei lähdetä polttamaan rahaa parin kuukauden pätkätyöläisiin, vaan annetaan joukkueelle mahdollisuus pelata kausi läpi joukkueena. Hänellä on vakaasti järki ja tunne balanssissa, ja hän on kyllä historiallisen loistava henkilö johtamaan tätä sirkusta konkreettiseen tulokseen. Hiltunen on ylivoimaisesti meidän tärkein 'pelaaja'. Toivottavasti intohimoa ja pitkäjänteisyyttä riittää ja ei muuta kuin 20 vuoden soppari Hiltuselle!
 

Golffari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllähän tuo meijän pakisto näyttää ihan hyvältä enskautta ajatellen:
Newton
Väkelä
Laakso
Gröndahl
Salo
?(Peltola ja manninen)? Pukka myös nostanut viime peleissä tasonsa siihen missä mies on varmaa peruskamaa. Pukan jatkoa myös miettisin.
Sopimus katkolla-->Taipalus-->paluu Pohjanmaalle Vaasaan?

Peltola saa jatkaa, jos ei ole ylihinnoiteltu. Brennan näyttää kyllä, että jatkaa matkaa Bertin tavoin. Koivistoa en vielä näe sportissa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mulla särähti tämä boldattu lause. Eli pelaaja/t voi vaihtaa, jos se "palvelee" ensi kautta. Eli jos pelaaja on kuitenkin lähdössä, niin vaihto palvelee ensi kautta. Eli C.B. voidaan vaihtaa jo kesken kautta... vai olenko vainoharhainen?
Unohdit, että heti seuraavassa lauseessa sanotaan, ettei joukkue saa heikentyä myöskään tälle kaudelle.

Jos esim väitetty Puustinen olisi heittäytynyt vaikeaksi ja "terrorisoinut" HIFKn suunnitelmia tällä tavalla, hänen tuskin tarvitsisi näyttää naamaansa enää Nordiksellakaan.
Täytyy kyllä sanoa, että jos ei olisi mitään siteitä Vaasaan niin en lähtisi itsekään. Ei olisi mitään järkeä lähteä mestarisuosikin avainroolista johonkin hädin tuskin pudotuspelipaikasta taistelevaan joukkueeseen. Käsitykseni mukaan kun Puustinen on joka tapauksessa jättämässä HIFKin ja ilmeisesti Suomenkin tämän kauden jälkeen.

Pelaajahuhuista mikään ei taida olla vielä kovin vahvalla pohjalla. Riskalla on se talo, mutta vaimolla työ Raumalla, joten jatko siellä ei liene poissuljettua. Suoranta on perus jokavuotinen huhu ja itse en ainakaan vielä pidä tuota kovin todennäköisenä. Kantola on ollut myös omissa papereissani pitkään ja olisin yllättynyt, jos Sport ei olisi kiinnostunut hänen tyylisestään pelaajasta. Kun tämä kausi on mennyt miten mennyt ja Vaasassa olisi tarjolla kärkirooli, niin Sport lienee ihan kärkivaihtoehtoja.

Itse veikkaan melko varmoiksi lähtijöiksi Brennania, Peltolaa, Koskirantaa, Bertrandia ja Rekosta. Rekonen on jo satavarma, kun hänet on hylätty jo tällä kaudella. Brennanilla, Peltolalla ja Koskirannalla on esityksiin nähden niin kalliit sopimukset, että paremman pelaajan löytäminen samalla rahalla on varsin todennäköistä.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Kyllähän tuo meijän pakisto näyttää ihan hyvältä enskautta ajatellen:
Newton
Väkelä
Laakso
Gröndahl
Salo
?(Peltola ja manninen)? Pukka myös nostanut viime peleissä tasonsa siihen missä mies on varmaa peruskamaa. Pukan jatkoa myös miettisin.
Sopimus katkolla-->Taipalus-->paluu Pohjanmaalle Vaasaan?

Peltola saa jatkaa, jos ei ole ylihinnoiteltu. Brennan näyttää kyllä, että jatkaa matkaa Bertin tavoin. Koivistoa en vielä näe sportissa.
Väkelää ei kannata kokoonpanoon sijoitella. Ei pärjää edes mestiksessä. Jos Brennan lähtee, niin sitten tarvitaan joku pakki jolla on voimaa, ettei ihan liian köykäisellä pakistolla mennä. Salo toivottavasti pärjää jo liigassa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Ei olisi mitään järkeä lähteä mestarisuosikin avainroolista johonkin hädin tuskin pudotuspelipaikasta taistelevaan joukkueeseen. Käsitykseni mukaan kun Puustinen on joka tapauksessa jättämässä HIFKin ja ilmeisesti Suomenkin tämän kauden jälkeen.
Ei tässä nyt tietenkään ole edes puhe siitä, mitä Puustinen haluaa tai ei halua. Mutta ei tästä Spudesta sen enempää.

Itse Bertrandista sitäkin enemmän. Kun vähän scouttailee suomipoikia, niin en mä kyllä Jämsänä päästäsi Bertiä millään menemään. Jos vastaavan kotimaisen haluaisi tilalle, niin hintalappu on jotain ihan käsittämätöntä, eikä tarjontaakaan ole juurikaan.

AHL-arvat ovat taas aina oma arvoituksensa ja ryssänpoikiin luottaminen jo nähtiinkin syksyllä. Aika vaikeeta on kyllä Bert korvata varmasti samantasoisella tai kuten varmaan aina tarkoitus, paremmalla.

Ei ole häävi tilanne, koska ottajia on varmasti jonoksi saakka ja omat rahat ovat, mitä ovat.

En äkkiseltään löytänyt yhtään pelaajaa Liigasta, jotka olivat realistisia korvaajia meidän rahoilla. Tollaset Puustisetkin maksaa varmaan puolet enemmän, enkä ainakaan itse kyllä Jämsänä vaihtaisi Bertiä vaikka nyt sitten juuri Puustiseen. Bert on kuitenkin äärettömän monipuolinen pelaaja, nopea, fiksu ja painaa lisäksi hommia täysillä. Täydellinen pelaaja meille siis. Väsyttäisin kyllä itse viimeseen saakka jatkosopimusta, koska muuten menee vaikeeksi tosiaan toi korvaajan löytäminen.

Tulisivat nyt yllärinä ulos jatkopahvin kanssa, niin ei tarvitsisi tämän v-käyrän nousta potenssiin kaikenmaailman paskahuhujen vuoksi.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jämsä sanoi joulunalla Pohjalaisessa, että pari jatkosoppari on allekirjoitettu. Tarkoittaako tuo sitten kirjaimellisesti kaksi, vai useampikin?

En kyllä tiedä, millainen on reaktio jos ja kun Bertrandin jatko ilmoitetaan. Voi olla, että tulee ihan kakka housuun. Sen verran jäätävän upea se tilanne on. :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös