Olisi kyllä häpeä, mutta taas kun on oppinut aina pettymään, niin olisihan tää nyt vittu aivan liian hyvää ollakseen tottakaan. En kyllä usko, ennen kun kirjaimellisesti hänet pressissä näen.
Salamyhkäinen on Fagge, mutta viettää siis Jeppiksessä pääsiäisensä. Nyt jätkät jengillä sinne ja nippusiteet följyyn. Kaveri samaan tolppaan kiinni Brennanin kanssa, ettei pääse karkaamaan. :)
Kuriren kirjoitti:
Backen lämnar Luleå Hockey
17:49 | 15-03-31 Kommentera Skriv ut Share on facebook Share on Goggle+ Share on emailShare on twitterMore Sharing Services
ISHOCKEY/LULEÅ Tanken var att han skulle bli ett vapen i spelet med en man mer. Nu lämnar han Luleå Hockey.
– Det blev inte riktigt så. Vi hade ett knackigt power play under nästan hela säsongen. Jag fick spela ganska mycket i numerära överlägen från början, men sedan så blev det inte så mycket mera. Jag vill inte komma med några bortförklaringar det kanske var så enkelt att jag inte tog chansen när jag fick den, säger Marcus Fagerudd.
Fagerudd gjorde ett mål under hela säsongen och i power play blev det inget.
– Jag har haft en bra tid i Luleå och jag tycker själv att jag har utvecklats mycket. Så här är det i den här branschen ibland så måste du flytta på dig.
Varför flyttar du?
– Jag hoppas på att få en större roll. Att få spela mer för att på så sätt bli ännu bättre.
Är du besviken över att du måste lämna Luleå?
– Nä det är som jag sa sådant som händer. Vi skiljdes som vänner och jag har inget ont att säga om Luleå Hockey, säger Fagerudd.
Vart flyttar du?
– Det är oklart ännu, men det borde bli klart ganska så snart. Det finns några klubbar som är intresserade.
Är det i Sverige eller Finland?
– Det kan jag inte gå in på, men jag kan bekräfta att det är något av de länderna.
När Norrbottens-Kuriren får tag i Fagerudd så har han precis kommit fram till familjen i Jakobstad där han planerar att fira påsken.
Håkan Stridblom
Håkan Stridblom