Saamarin hyvä, että HeikkisEetu-kortti nyt ainakin katsotaan. Vaikka vauhti ei päätä huimaa, tuo hän tiettyä rauhallisuutta ja ennen kaikkea hyvää peliälyä alakertaan. Siitä meillä ei ole alakerrassa ainakaan ylitarjontaa. Uskon, että oikealla pakkiparilla Heikkisen sisääntulo voi olla siis jopa jonkun sortin ratkaisu moneen ongelmaan.
Vaikka esim. Valkonen veti eilisen tehotilastossa nollalla (oho!), mahtui sinne sitä ihmeen koohaamita ja kiekonperässä juoksemista taas kerran välillä jopa niin kuumottavasti, että ainoastaan Hostikan hyvät otteet maalilla ja Ässien tehottomuus olivat ne tekijät, ettei omissa soinut hänen ollessa jäällä.
Heikkinen tarvitsisi nopsajalkaisen, puolustavan puolustajan kaverikseen. Sellaista nyt ei ole kuitenkaan tarjota, joten joku kompromissi pitää tehdä.
Itse sijoittaisin joko vanhan tutkaparin, Uitto-Heikkinen aisapariksi tai sitten takuuvarman puolustavan puolustajan, eli Pukan hänen kaverikseen.
Kuten Uitto eilen, tuskin Edukaan lähtee parhailla avuillaan liikkeelle heti kärkeen. Uitolla se terrierimäinen roikuminen loisti eilen poissaolollaan, koska keskittyi vakuuttamaan valmennusjohdon, että pärjää tällä tasolla. Ihan fiksu veto ja hyvinhän Uki mukana pärjäsikin. Pari peliä vielä ja sitten saadaan hänestä ulosmitattua taas se tuttu ja turvallinen Uki. Sama varmasti Heikkisen kohdalla. Tullee sisään hyvin matalalla profiililla, ennen kuin uskaltaa alkaa tekemään sitä, missä on parhaimmillaan. Nyt pitää vaan valmennuksen jaksaa uskoa näihin kavereihin. En voi käsittää, jos Uki esim. joutuisi syystä x ylimääräiseksi pakiksi tai kokonaan sivuun pelaavasta, jos Valkonen saa siellä jatkaa ja antaa "näyttöjä" toistakymmentä ottelua. Mielestäni olisi reilua ja järkevää nyt antaa myös meidän seuraikoneille sama mahdollisuus. Jos ei sitten ala luistaa, on syytä tehdäkin jotain actionseja. Itse kyllä olen vakuuttunut, että kumpikin paikkansa vielä lunastaa. Ok, on muistissa, että Heikkinen oli ehkä jopa heikoin lenkki treenimateissa, mutta taisi olla allakin aikamoinen rääkkikuuri. Ja kääntäen, Valkonen näytti treeniotteluissa hyvältä ja on puolestaan nyt ehdottomasti minun kirjoissani heikoin lenkki pelaavassa kokoonpanossa. Heikompi, mitä Gröndahl, jolla on edes jotain omia avuja antaa pelaavaan kokoonpanoon.
Edit: siis mitä vittua nyt taas? Heikkinen loppukaudeksi ulkomaille lainaan. Ei voi vittu olla todellista. Sanon vaan, että olipahan räikeä arviointivirhe valmennukselta. Ei näitä enää, kiitos!
Edit II: Sanokaan mun sanoneen, niin Heikkinen vaihdetaan lainaan toisesta joukkueesta, koska määränpäätä ei ole ilmoitettu. Olisiko mallia Heikkinen vs sentteri? Se Himel-fart, vai mikä lie?