Itse en puolestaan ymmärrä miksi Sport-kannattajien pitää todistella että tuo pakisto on kovempi kuin n määrän jengejä pakistot. Kyllä se lopulta kuitenkin heikompi on, ainakin näin puolueettomana tarkastellen. Mutta mitä väliä, tämä on Sportin eka kausi liigassa ja se tulee väkisinkin olemaan haastava. Sehän kaikilla on jo tiedossa.
Kun hyväksyy reaaliteetit niin ei ne tappioputketkaan tunnu yhtä pitkiltä. Kevyt rosteri tuo on Liigaan, aivan sama mitä täällä kuvitellaan, mutta nähdäkseni toiminnan vakauttaminen liigastandardeihin nojaten pitkällä tähtäimellä onkin tärkeintä. Uskon että Sport viiden vuoden sisällä kamppailee säälipaikoista tai ehkä jopa suorista playoff-paikoista, mutta todella haastavat ajat siellä nyt pelillisesti on edessä.
Niko Peltola on mielenkiintoinen hahmo. Ilvekseen ei asenne ja/tai taidot riittäneet ja se taisi olla pienoinen näpäytys miehelle itselleen, sillä vastaavasti kun Jokereissa pelatessaan kukaan ei häneltä mitään odottanut, nähtiin jo kelvollista suorittamista. Välillä suorastaan salonkikelpoista. Vahvistaa takuulla Sportin puolustusta, mutta ei yksi Niko Peltola tuosta pakistosta tee isossa kuvassa paljon vahvempaa. Kevyttä kamaa se on edelleen. Niko Peltola on kuitenkin vahvuuksiltaan sellainen pelaajatyyppi, jonka olen itse hahmotellut puuttuvan tuolta eli pelaaja joka osaa käsitellä kiekkoa ja joka on omimmillaan kun mitataan ulos hyötyä tuosta suurennetusta hyökkäysalueesta. Hyvä hankinta.
E: Ja siis lukekaa näitä vastauksianne, arvon Sport-kannattajat. Karseita älähtelyitä pelkästään, muutamaa asiallista ja kaivattua poikkeusta lukuunottamatta. Jos muut provoaa, ei sitä tarvitse aina lähteä mukaan. Ja vielä, jos joku heittää tänne arvioitaan joihin muutkin puolueettomat voivat yhtyä, ei niistäkään tarvitse itseensä ottaa. En tiedä monennettako kertaa täällä taas ollaan jollain ihmeellisellä puolustuskannalla aivan turhaan. Keskustelu on hyvästä, enkä usko että jengillä nyt millään on mitään Vaasan Sportia vastaan kuten täällä tuntuu suurin osa vaasalaisista kuvittelevan.