Näihin lainoihin kuuluu kaikenlaisia pykäliä koskien nuoria pelaajia, mutta ne kaiketi koskevat vain Liigajoukkueiden sopimuspelaajia, joten eiköhän se niin ole, että siirtorajan jälkeen tulijat saa olla vain omista junioreista.Nyt pitää tyhmänä kysyä että vaikuttaako siirtotakaraja lainapelaajiin? Meinaan vaan että jos Toivonen tai Hostikka loukkaantuu siirtorajan jälkeen niin onko meillä sitten Tankka luukulla vai saako esim mestiksestä vielä lainailla pelaajia jos tarvii?
Juuri näin, mitä tulee Mangeneen.Joo en minäkään ymmärrä, miksi hyökkäystä pitäisi enää vahvistaa. Ok, onhan siellä puutetta maalintekijöistä, mutta enemmän näen silti tarvetta hyvin laukovalle ja kiekollisesti hyvälle puolustajalle. Mangenen hankintaa en ymmärrä, jos on tehty vasta ensi kaudeksi. Tuollaisia pelaajia mahtuu 13 tusinaan.
Kysehän tässä on Sportin omien kasvojen säilyttämisestä. Sport monena vuonna Mestiksessä haukkui Liigan ja Liigaseurat tyhjennysmyyntien takia. Mikä mahtaa olla reaktio, jos Sport itse aloittaaa heti ensimmäisellä kaudellaan saman tekemisen? Kyllä mä tiedän, että siinä "säästetään rahaa" ja "satsataan ensi kauteen", mutta samaan hengenvetoon Sport ja kannattajat ovat aiempina kausina teilanneet tätä harrastaneet Liigaseurat.Ei tässä ole vielä ketään myyty, eikä ostettu. Rauhoittukaa nyt.
Jos on järkevää myydä, esim. Fleury haluaa enemmän rahaa eikä jatka Sportissa, niin lihoiksi nyt. Myös muut jotka ei jatka joilla kysyntää on. Samoin tälle kaudelle ovat tervetulleita ukkoja vielä ne jotka jatkaa ensi kaudella Sportissa. Jotenkin on luettavissa noista Sportin tiedotuksista tuollainen.
Odotellaan mitä tapahtuu ja masennutaan tai iloitaan vasta sen jälkeen.
Itse todellakin toivon, ettei Sport lähde mihinkään tyhjennysmyyntiin, kuten muilla joukkueilla on ollut valitettavasti yleisenä tapana. Sport kovasti tätä kritisoi Mestiksessä ollessaan, mutta jos nyt uusi johto tekee samanlaisia typeryyksiä Liigassa, niin menee kyllä maku touhusta.
Fleuryn myynti on täysin perusteltua, mikäli esim. seuralla on jo tiedossa, että kaveri ei jatka meillä ensi kaudella ja pahimmassa tapauksessa pelaaja on jo tehnyt sopimuksen muualle ensi kaudesta. Kaupalla täytyy toki olla oleellinen positiivinen vaikutus seuran talouteen.
Nyt pelataan ammattilaisliigaa eikä mitään hemmetin korttelidivaria. Ellei sitä halua hyväksyä niin ehkä kannattaa investoida vapaa-aikansa johonkin muuhun kuin jääkiekon seuraamiseen.
Moni varmaan alkaakin käyttää aikaansa johonkin muuhun kun jääkiekon seuraamiseen juuri tyhjennysmyyntien takia. Mun mielestä se on katsojien aliarvioimista ja kusettamista jos myydään paras maalintekijä kun huomataan ettei pärjätykään, jäädään viimeiseksi ja että turskaa tulee kaudesta oikein huolella. Ei tietysti ole järkeä tehdä kaudesta tappiota, mutta tämä suljettu puuhasteluliiga mahdollistaa paskimmille jengeille tämäntapaisen toiminnan vuodesta toiseen.
Jos vaihtoehtona on saada riittävän merkittävä siirtokorvaus kuin että jää kokonaan ilman korvauksia pelaajan lähtiessä muualle sopimuskauden päätteeksi niin silloin voi muutaman työläisen päästää menemään, mikäli urheilullinen kohtalo on jo sinetöity.