Sportin kannattajatoiminta

  • 147 394
  • 638

HeroForSale

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punapaitaiset
Kiva tulla peliin aina, mutta sitten alkaa turhauttamaan kun ydin ryhmä ja capo joutuu ohjeistamaaan melkein hitaasti sanomalla ja kunnon ohjeistuksella mitä tarkoittaa kukin asia. Sen ei pitäisi mennään niin.
Eikös se pitäis olla positiivista, että siellä näytetään selkeesti kuinka hommaa toimii, niin uudempienkin on helpompi lähteä hiljokseen hommaan mukaan?
 

Punavalkoiset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan sport.
Tein nyt päätöksen. Tulen seuraavaan otteluun vasta sitten kun päädyn tarkoitus on kaikkien ymmärryksessä. Ilmoitelkaa. Sitä ennen, adios ja menkää pitkälle.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Voi hellanlestas… se on edelleen seisomakatsomo, jossa muitakin kuin hardcore kannattajia. Ja heidän olo siellä myös sallittakoon
Pitkästä aikaa asiat sujuvat liian hyvin, joten pitäähän sitä joku protesti keksiä. Eipä se kannattaminen ainakaan parane sillä, että osa kokee olevansa oikeutetumpia seisomakatsomoon.
 

Punavalkoiset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan sport.
En kiellä sinne ketään menemästä. Sanoin tulevani takasin vasta kun katsomon tarkoitus on ymmärretty.

Tunnelman haluaminen on väärin, mutta katsomon tahallinen pilaaminen on oikein.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tein nyt päätöksen. Tulen seuraavaan otteluun vasta sitten kun päädyn tarkoitus on kaikkien ymmärryksessä. Ilmoitelkaa. Sitä ennen, adios ja menkää pitkälle.
Näinkö näytät hyvää esimerkkiä? Täytyy sanoa että hämmentävin viesti mitä oon hetkeen täällä lukenut :D Tuus nyt kiltisti vaan sinne paria astetta ylemmäs hoilaamaan ja kannustamaan porukkaa mukaan. Toistaiseksi on vaikea saada uusia kannattajia ees hallille kun viimevuosien menestys on ollut mitä on ollut mutta ite oon saanut ees yhden uuden innokkaan mukaan!
 

Spinal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tämän voi varmaan kuvailla sanoilla kannattaja elitismi. En voi ymmärtää tällaista muita katsojia väheksyvää näkökulmaa. Periaatteessa maksava asiakas joka tulee peliin "fanittamaan" oman kylän joukkuetta ei ole tarpeeksi hyvä päätyyn vaan pitää ostaa se kalliimpi istumapaikka. Kaikki ei halua laulaa, taputtaa tai muuten osallistua tapahtumaan. Itse taputan, mutta en laulaisi vaikkakin laulut on kohtuu tuttuja.

Itse jos/kun tulen päätyyn niin taputan en laula, pahoittelen kaikille mielensä pahoittajille etukäteen.
 

Punavalkoiset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan sport.
Näinkö näytät hyvää esimerkkiä? Täytyy sanoa että hämmentävin viesti mitä oon hetkeen täällä lukenut :D Tuus nyt kiltisti vaan sinne paria astetta ylemmäs hoilaamaan ja kannustamaan porukkaa mukaan. Toistaiseksi on vaikea saada uusia kannattajia ees hallille kun viimevuosien menestys on ollut mitä on ollut mutta ite oon saanut ees yhden uuden innokkaan mukaan!

Tuus nyt kiltisti vaan sinne paria astetta ylemmäs hoilaamaan ja kannustamaan porukkaa mukaan.
Viimeksi kun olin ylhäällä ja lauloin niin minulle sanottiin sana tarkasti. "Turpa kiinni saatana täällä yritetään keskittyä peliin."

Tällaista esimerkillistä porukkaa siellä päädyssä on.
 

Kotka1939

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mäkin varmaan luovun mun kausikorttipaikasta istumakatsomossa, koska sinne pesiytynyt muutama jotka ei ymmärrä katsomon merkitystä. Siellä kuuluu istua ja katsoa peliä, ei heilutella ja hakata käsiä. Viimeinen pisara oli keskiviikona kun kaksi katsojaa nousi seisomaan ja taputtamaan kesken pelin (20 sekuntia ennen päätöstä). Miksi nämä tulevat rikkomaan katsomolohkomme koodiston?

Pysyn pois hallilta siihen asti kun nämä häiriötekijät ja öykkärit poistuvat. Vaihtaisivat vaikka paikkaa sinne päätyyn.

No, ei kai. Jokainen katsoja on Sportille tasan yhtä tärkeä, hienoa että istumakatsomo lähtee yhä paremmin mukaan kannustamiseen, mutta ei se ole pakkoasia kenellekään. Jokainen katsokoon ja kannustakoon omalla tyylillään, oli sitten täydessä menossa päädyssä tai samassa paikassa hiljaa. Totta kai on elintärkeää että tunnelma on hyvä ja siitä iso käsi ydinryhmälle, joka jaksaa sitä ylläpitää. Pakottamalla ei tule kuin paska lopputulos, fakta on kuitenkin se, ettei koskaan saada ihan koko päätyä laulamaan. Mutta kun pelit kulkee, niin hyvä tunnelma tarttuu ja moni pikkuhiljaa uskaltautuu mukaan.

Akustiikka on haaste meidänkin hallissa, vaikka päädyssä olisi kuinka kova tunnelma tahansa, ei sanoista saa enää juurikaan selvää punaviivan kohdalla. Ainakaan ellei tunne sanoja etukäteen. Ääni puuroutuu sinne päätyyn pelkästään. Viimeksi se opiskelijoiden huudatusyritys oli hyvä mutta mahdoton. Ei se megafoni kuulu mitenkään toiseen päätyyn asti. Pitäisikö näissä erikospeleissä olla screenillä ohjeet (tiedän, junttia) ja kokeilla muutama nyt taistellaan ym chantti sovittuna ajankohtana vaikka siinä isossa tulevassa opiskelijapelissä? Sen kun tekee pari kertaa, kolmas menee ilman ohjeita ja samalla muutkin katsojat näkevät miten homman pitäisi toimia?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Tätä kannatus (laulu, huuto ym.) ongelmaa ei olisi kun moottoritien päädyssä olisi edelleen seisomakatsomo vanhan malliin.

Paitsi tietysti se ja taitaa ollakin isokin huolen aihe, että mihin sijoitetaan vierasjoukkueen kannattajat?

Minulle itselle nykyiset katsomo ongelmat eivät tuota vaikeuksia, ja edelleen luotan siihen kun otteet kentällä ovat tätä luokkaa ja vielä edistyvät vaikka TOP-6 sakkiin sekä koko Sportin (johto) organisaatio on uskottava liiga seurana, niin kyllä sitä huutomyrskyä laulujen kera taas vapautuvasti voimistuu.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Tällaisia uusia oikeinkannattajia nyt ilmaantuu tasaisesti vuoden, parin välein tänne kertomaan mikä on oikea tapa kannattaa. Heillä tuntuu yleensä olevan erittäin lyhyt kokemus toiminnasta/otteluissa käymisessä.

Pari matsia katkarapuosastolta tänä vuonna seuranneena, päädyn mekkala on hyvää. Ilman capoakin. Mutta silloin homma vaan jää usein pelkkään pitkään veisaamiseen, mikä on pidemmän päälle tylsän kuulloista. Veisuuta veisuun perään...

Lippuja ei edelleenkään tarvitse heiluttaa pelien aikana. Ainoastaan tauolla. Tämä on kirjoittamaton sääntö, jota on noudatettu varmaankin jo 15 vuotta.
 

Sundomstå

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihan hyvä meno hallissa. RD:kin kehui lehdistötilaisuudessa kotiyleisön tukea ja vaikutusta pelaajiin.
 

Hokiboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sundom Stå ssa hyvä meininki tänään, vaikka siellä oli monta lauluhaluntonta kannattajaa ja vielä ilman capoa. Hyvin hoitu kannatuslaulut siitä huolimatta, kiitos siitä.
 
Viimeksi muokattu:

Redandwhite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ja jos ei siltikään lähde, niin varmuuden vuoksi voi vittuilla kaikille jotka eivät laula, laulavat nuotin vierestä tai ovat muuten vain ei-toivottuja henkilöitä päätyyn.
Tätä se yks pitkä, möreä-ääninen ultras harrasti joskus. Vittuili ihmisille ja kerran näin, kun yhtä n. 13-v poikaa otti kiinni rinnuksista, rupes ravistelemaan ja huusi, että painu vittuun täältä, jos ei huvita laulaa. Ettätuota....
 

Punavalkoiset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan sport.
Tätä se yks pitkä, möreä-ääninen ultras harrasti joskus. Vittuili ihmisille ja kerran näin, kun yhtä n. 13-v poikaa otti kiinni rinnuksista, rupes ravistelemaan ja huusi, että painu vittuun täältä, jos ei huvita laulaa. Ettätuota....
Samasta tyypistä myös jotain muistikuvia. Taisi olla aikoinaan kun hän heilutti lippua niin kolmesti nämä hiljaa olivat käskivät häntä laskemaan lippua kirosanojen ja uhkailun kera. Lopulta nämä kaksi jotka olivat hiljaa kävivät hänen kimppuunsa väkivaltaisesti ja lensivät ulos.
 

castorpollux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt, VPS, Wasa Royals, Suomen maajoukkueet
Joskus vuonna miekka & kivi me seisottiin Korkeamäen puoleisella seinällä. Ikimuistoisin ehkä yks RB:n tekemä byyri, koska mä pelästyin sitä meteliä, vaikka faija olikin turvana. Sieltä lähtien on nähty räkimiset, nuijat, makkarapaketit, pissaleikit, Kartsan tuuletukset yhdestä tietystä maalista ja Jallun hymy maalinteon tyylistä saadusta jäähystä. Josta yhä muistutetaan perhejuhlissa. Pari peliä siis seisoskeltuna. Välillä katon alla ja toisinaan pressujenkin alla. Joskus pelien aikana, joskun pelejä ennen ja joskus jälkeen, ja joskus jopa silloinkin kun pelejä ei ollut moneen päivään. Eikä vain kotona, vaan toisinaan vähän muuallakin, niin yksityishenkilönä kuin touhujenkin puolesta, välillä palkallisina ja välillä talkoilla. Toiset pari peliä. Välillä livenä ja välillä virtuaalisesti foorumilla. Muutama peli lisää.

Entä jos tehtäis niin, että annetaan kaikkien kukkien kukkia siellä Sundom Ståssa. Kunhan ne on punaisia ja valkoisia. Mielellään lauletaan, koska se on siistiä. Mutta ei intetä siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös