Kyllähän joku Virkkunen-Jalo-Pekkala olisi joukkueen, kuin joukkueen kärkiketju. Mitä helvetin Maradonia te kuvittelette saavan sillä n. 300-350€ pelaajabudjetilla?
Jos tuo yllämainttu ketju olisi ykkösketju ja vaikkapa Piispanen-Kujanpää- Nabb kakkonen, niin kyllähän siinä on kokonaisuutena jo ihan hirmuset kärkiketjut Mestikseen. Lisäksi löytyy sitä isoa kohloa ja kaikkea siitä väliltä, niin kyllä mä ainakin olen enemmän, kuin tyytyväinen nykyrosteriin hyökkäyksen osalta. Nyt saadaan loput viikkorahat sijoittaa tammikuussa laadukkaaseen/laadukkaisiin pakkeihin.
Eli yksi variaatiohahmotelma hyökkäysketjuista voisi olla esim.
1. Virkkunen-Jalo-Pekkala
2. Nabb - Kujanpää - Piispanen
3. Mörsky - Laine - Kivelä
4. Laaksonen - Meri - Iloviita
Ja vielä jääkin kovia varalle, kuten Riska, Hakomäki, Fagerhed ja junnut.
Vähän tietysti tässä vaiheessa harmittaa noiden kolmen ulosjääneen pelaajan puolesta ja mietityttää heidän motivaatiotaso, jos pääsääntöisesti osoite löytyy katsomosta.
Mutta turha sanoa, ettei meillä ole kova jengi, kun noista ylläolevista ketjuista mikä tahansa olisi useammankin Mestisjengin ykkösketju ja heittämällä. Nyt, kun laajuutta löytyy, tulee aito kilpailu peliajasta, joka taas nostaa pelaajien motivaatiotasoa. Koskaan ei voi olla varma, koska tulee penkittäminen ajankohtaisksi, jos ei meinaa kulkea. Tällä myös varmistetaan, ettei sitten kovissa peleissä pääse yllättämään mikään pelaajapula ainakaan, kun aina löytyy äijää heittää kehiin, jos joku loukkaantuu.
Kyllä mä ainakin oon enemmänkin, kuin tyytyväinen meidän rosteriin. Toi suunnittelemani nelonen on toooodella mieleen. Nam!