Sport 2004-2005

  • 201 461
  • 1 238

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Mutta onhan tämän Dädfeilin puolustukseksi tosiaan todettava ettei hänestä kyllä noinkaan hyvää pelaajaa odotettu, mitä luin juttuja silloin aikaisemmin. Ja tietyllä lailla pelaaja on ollutkin ainut positiivinen yllätys Sportissa tällä kaudella =)

Tammisen sanojen mukaan markkinat ovat todella kuumana ja "huippumiehiäkin" olisi tarjolla.. ;) Mitähän lienee Tami tällä tarkoittaa? Ja samaan syssyyn toteaa että Sport etenee talouden ehdoilla. Tämä ainakin tarkoittaa, että Vaasassa joko todella mietitään järkevää käyttötarkoitusta rahoille tai sitten rahaa ei yksinkertaisesti vain ole. Mene ja tiedä.. ehkä joku Vaasalainen tietää paremmin?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mitä minä olen suomalaista jääkiekkoa seurannut niin harvemmin joukkueilla tuntuu olevan "ylimääräistä". Jo aiemmin on tullut moneen kertaan ilmi, että Sport menee talouden ehdoilla pelaajahankinnoissa. Eli suomeksi pörröä ei ilmeisesti ole. Toiseksi en näe järkevänä hankkia pelaajia, kun rosteri on jo ennestään pullollaan.

Olisi joo jänne tietää ketä "maailmanluokan" pelaajia siellä olisi tarjolla.
 

Andi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Tappara
Nii totta mendieta puhut että ei ylimääräistä valuuttaa varmasti ole kellään liikaa. Ja tässä vaiheessa kautta varsinkaan ei ole kovinkaan viksua lähteä ostoksille. Myöhemmin talvella näkee paremmin ketä kaikkia on vuodeosastolla pidempään ja siten tarpeen joukkueen vahvistamiselle.

Ja mitä tuohon Sportin sijoitukseen sarjassa tulee niin luultavasti seura on joulutauon kieppeillä jo neljän joukossa..tosin villi arvaushan tää minulta on.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti karvakäsi
Tamminen on hintti
Martti Vainio oli syytön. Oikeesti. Se valehtelee.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Viestin lähetti kapa76
http://www.jatkoaika.com/mestis.php?sivu=kolumnit&id=2638

Mitä Sportin faneina olette mieltä miehen ajatuksista ?
Tämä ei tule Sportin fanina, vaan paljon Mestistä paikanpäällä seuraavana. Käyn siis katsomassa muitakin Mestis-pelejä kuin Sportin pelejä.

Mestiksen tuomaritaso on aivan luokatonta. Ihan yleisesti Japa Levonen on ollut pari kertaa hyvä ja muutama muukin onnistuminen on tullut. Sitten on nämä Kautot, Kososet ja Vuohtoniemet, joista ei kertakaikkiaan ole mihinkään. Jumalauta kentällä saa varmaan teurastaa kohta jonkun, mikäli homma ei muutu. Kaiken tilanteesta kertoo se, että vaasalainen Joonas Turtonen on päässyt Mestis-tuomariksi, vaikka ukolla ei pysy hanskassa edes B-junnujen SM-sarjan pelit täällä Vaasassa.

Vieritän tästä suurimman syyn jääkiekkoliitolle ja erotuomarikoulutukselle, joka on epäonnistunut tehtävässään täysin. Itsekin erotuomarina olen kokenut sen, että hommissa ei osata kritisoida, vaikka aihetta olisikin, vaan kaikki ovat mukana "jees jees"-meiningillä. Munat puuttuu koko porukalta.

Lopettaisi koko porukka.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viestin lähetti kapa76
Mitä Sportin faneina olette mieltä miehen ajatuksista ?
Tamilta tuli taas tekstiä kunnolla. Jatkoajan toimittaja ei ollut sensuroinut sanomisia yhtään. Tekstistä sai todella kuvan siitä kuinka lämpöisenä Tami on käynyt. Sääli tietysti tuo mitä sanoi rämpimisestä ja lähtemisestä. Hänellä on kuitenkin kahden vuoden sopimus Sportin kanssa.

Ei tuo minua yllättänyt kovinkaan paljon. Olen itsekin sitä mieltä että Sportia ei välttämättä aina kohdella tasapuolisesti Tammisen takia. Sairaslomalle on lähtenyt pelaajia tällä kaudella tilanteista joista vastustaja ei ole saanut edes kakkosta. Onkohan joku tuomari sanonut Tamille jotain vai miksiköhän hän yhtäkkiä päätti näin avautua.

Mestiksen tuomarit muutenkin antavat joskus jäähyjä ihan arpomalla. Joku saattaa kaatua omiin jalkoihinsa tuomarin selän takana, tuomari näkee pelaajan jäässä ja passittaa lähimmän vastustajan jäähylle. Sitten on puhtaita taklauksia joista taklaaja lähtee jäähylle koska sattui olemaan pitempi mies kuin taklattava.

Hyvä että tämä avautuminen tuli voitto-ottelun jälkeen. Se ehkä vähän lieventää reaktioita. Tietystihän tästä nyt haukotaan henkeä ja jeesustellaan koska kyseessä on Tamminen. Esim. Haukkojen valmentajan avautuessa siitä ei ole kuin muutama rivi otteluraportissa vaikka mies sanoisi kuinka pahasti.
 

nollanolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HERMES & PELICANS & KPV
Ei löydy Tamin mieleistä "nuijaa"

Jo oli Tamilta taas esitys.
Vai Levonen ollut ainoa hyvä tuomari? kehtasit vielä sanoa,sun ja Levosen kaverisuhteesta.
Kajaanissa kävit "seinän takana" opastamassa tuomareita.

Yrittäisit ruveta valmentajaksi, etkä jokavälissä järjestä jumalatonta myllyä egosi nostamiseksi.

Häivy vaikka Sveitsin taakse,ei tule tippaakaan ikävä.
Se on pelkästään plussaa Suomalaiselle Jääkiekolle.

ps: kuka muuten oli se Red Armyn mölysakin huudattaja (johtaja)Hermes-Sport pelissä 28.10 -04
 

Sumu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sentteri Jumalan armosta Patrik Westerback
Re: Ei löydy Tamin mieleistä "nuijaa"

Viestin lähetti nollanolla
Jo oli Tamilta taas esitys.

No joku sentään sanoo asiat ääneen(lujaa) että niitä aletaan miettimään.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Kyllä toi Tamin kiehahtaminen on ihan ymmärrettävää. Ihan oikeutetusti nostaa "kissan pöydälle".

Olkoon mitä tahansa Tami sanoo, niin kaikki yrittään kääntää sitä vastaan tälläkin foorumilla. Tässä kohtaa mun mielestä Tami kuitenkin puhuu todella asiaa, joskin hiukan kärjistetyin sanoin.

Onneksi meillä on edes yksi värikäs persoona tässä sarjassa. Näitä persoonia on muutenkin vähän nykypäivän kiekkoilussa.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti everon
Kyllä toi Tamin kiehahtaminen on ihan ymmärrettävää. Ihan oikeutetusti nostaa "kissan pöydälle".

Olkoon mitä tahansa Tami sanoo, niin kaikki yrittään kääntää sitä vastaan tälläkin foorumilla. Tässä kohtaa mun mielestä Tami kuitenkin puhuu todella asiaa, joskin hiukan kärjistetyin sanoin.

Onneksi meillä on edes yksi värikäs persoona tässä sarjassa. Näitä persoonia on muutenkin vähän nykypäivän kiekkoilussa.

Täytyy laittaa Tamille propsit tuosta hauskasta avautumisesta. Mestis-matseissa mitä olen nähnyt tällä kaudella on ollut useimmiten aika helevetin huonot tuomarit. Jopa niin huonot, että ainakin yksi näistä kavereista on päästetty arpomaan jopa SM-liigaan.

Tietysti voidaan sanoa, että Tami menee liiallisuuksiin tuossa pätkässä mutta who cares? Mieluummin sata suorapuheista Tamia kuin kabinetillinen hiljaisia hallintoalamaisia, kuten tilanne Suomi-kiekossa valitettavasti on, ihan korkeinta liittotason johtoa myöten.
 

kumikiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HOKKI
Tammisen sanoissa oli kyllä perää. Liian harvoin voi poistua hallista ja todeta, että tuomari oli edes kohtuullisen hyvä.

Mistä tämä sitten johtuu??? En oikein usko, että kaikki tuomarit tahallaan viheltäisivät huonosti, ei kai siihen ole mitään järkevää syytä. Onko koulutus kehnoa, saavatko tuomarit tarkkailijalta oikeanlaista palautetta pelien jälkeen ( siis sellaista, joka kehittäisi piiparointia ), ym. ym. Itse kuitenkin henk. koht arvostan jokaista tuomaria ( myös Kauttoa ) siitä, että lähtevät yleisön sylkykupiksi illasta toiseen, ei tuosta hommasta nyt kuitenkaan NIIN hyvää liksaa saa... Ilman tuomareita ei olisi pelejä, mutta jotain pitäisi tason nostamiseksi tehdä.

Olisikohan kahden päätuomarin kokeilun aika???
 

Rocco

Jäsen
Olen nähnyt yhtä lukuunottamatta kaikki Sportin kotipelit ja muutaman vieraspelin tällä kaudella. Tami puhuu kyllä aika pitkälle asiaa. Sport pelaa siistiä kiekkoa. Siistillä tarkoitan että ei ole mitään viikatemiehiä, polvitaklaajia tai kyynärpäät ylhäällä taklaajia joukkueessa. Silti Sport saa todella paljon enemmän jäähyjä kuin vastustaja. Ihmettelen vaan miksi. Yksi voi ihan oikeasti olla tuo Tamin media-seksikkyys ja se mukanaan tuomat antipatiat häntä ja hänen joukkuettaan kohtaan. En tiedä.

Itse olen tuomari, en tosin jääkiekossa, mutta itse ainakin olen valitettavasti huomannut sen että äänekkäämpää joukkuetta on "helpompi" rankaista.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tuomarithan on huonoja, sehän on selvä. Kannattaako silti avautua noin? Nyt tulee pelikieltoa salettiin ja Tammisen joukkueen kanssa vietetty aika vähenee alle sen mainostetun 80%.

Kysymys kuuluukin, että onko Tamminen rakentamassa itselleen jotain takaporttia Sportista lähdölle? Se on ainakin selvää, että Tamia vihaavat vaasalaiset (joo niitäkin on!) saavat tästä entistä enemmän pökköä pesään. Vittu menisi nyt itseensä. Jos on niin vittumainen persoona, että joukkuekin saa enemmän jäähyjä niin tekisi jotain sen eteen, että ei olisi niin vittumainen. Nythän Solkungen toi entistä enemmän itseään esille, ja negatiivisessa mielessä.

Mä en panisi yhtään pahaksi, jos herra lähtisi kävelemään. Myönnän, että Tamminen on tehnyt kaukalon ulkopuolella helvetin hyvää duunia. Tuonut rahaa, tuonut yleisöä ja saanut vaasalaiset innostumaan jääkiekosta ja Sportista, mutta se laji on edelleen jääkiekko mitä Sport pelaa. Ja peli ei kulje. Siinä on faktat. Ikävä homma on kuitenkin se, että valmentaja-Tamminen ja toimitusjohtaja-Tamminen tulee samassa paketissa. Eli jos herra lähtee niin samalla lähtee myös se hyvää duunia tehnyt tj.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Kunniakas temppu Tamilta! (siis ihan oikeasti) Jes! Lisää tällästä! Tuomarityöskentely on ihan kuralla, varsinkin Mestiksessä. Itsekin viheltäisin oikeudenmukaisemmin kuin 90% seeproista tämän päivän suomihokissa. Ihan syvältä paskaröörin syövereistä koko sakki!
Välillä siellä saa suurinpiirtein vetää kirveellä selkään eikä mitään ja sitten ihan naurettavista jutuista tulee monta kakkosta peräjälkeen!.. Mitä ihmeen sääntökirjaa siellä tuomarikursseilla oikein luetaan!?

Sport on aina ollut jostain syystä tuomareiden "suosikki", mutta Tamin myötä asia on vaan pahentunut. Eihän siellä kohta uskalla mitään tehdä, kun Sport on tuomarin hampaissa, kun munaton seepra haluaa näyttää Tamille kuka pelissä määrää.

Mut joo...toisaalta Tami heitti nyt tunnekuohussaan aika rankkaa läppää irtisanoutumisestaan tämän jutun vuoksi. Väkisinkin tulee mieleen, että miestä itseäänkin on alkanut jo tympiä tämäkin projekti. Toivottavasti olen pahasti väärässä. Eihän tästä mitään tule jos meillä on joka vuosi eri koutsi..
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti magnum37
Itsekin viheltäisin oikeudenmukaisemmin kuin 90% seeproista tämän päivän suomihokissa. Ihan syvältä paskaröörin syövereistä koko sakki!

Siitä vain kokeilemaan. Uskoisin, että paikallinen erotuomarikerho ilahtuu jokaisesta joka kursseille ilmoittautuu. Rohkeasti vaan:

VAASAN JÄÄKIEKKOEROTUOMARIKERHO
Seppo Taipale
Erämiehenkatu 50 A 3
65370 VAASA
pk 06-3155710 mp 050-5614955
seppo.taipale@vjetk.inet.fi


...ei sillä, ettenkö joskus kiroilisi tuomareita itsekin. Epäilenpä vaan, että katsomoon homma näyttää niin pirun paljon helpommalta kuin mitä se on.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Viestin lähetti magnum37
Mut joo...toisaalta Tami heitti nyt tunnekuohussaan aika rankkaa läppää irtisanoutumisestaan tämän jutun vuoksi. Väkisinkin tulee mieleen, että miestä itseäänkin on alkanut jo tympiä tämäkin projekti. Toivottavasti olen pahasti väärässä. Eihän tästä mitään tule jos meillä on joka vuosi eri koutsi..

Niinpä magnum. Ei ole ihme, että joukkue pelaa noin huonosti, jos valmentajan sitoutuminen tähän projektiin on tuolla tasolla.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Viestin lähetti everon
Niinpä magnum. Ei ole ihme, että joukkue pelaa noin huonosti, jos valmentajan sitoutuminen tähän projektiin on tuolla tasolla.

Aivan. Nyt on olemassa pieni pelko, että näissä "kahdenkeskisissä" keskusteluissa pelaajien kanssa on tullut esille asioita, joista Tami on ottanut nokkiinsa. (toivottavasti ei). Ettei vaan tämä Tamin mediaseksikkyys ja itsevarma tyyli ole ongelma nimenomaan pelaajille? Nyt ei kyllä olisi aika tällaisille henkilökemian ristiriidoille.
 

Marcus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, VPS
Tamminen on saanut kiitettävästi tukea kannattajilta, paikallismedialta ja yhteistyökumppaneilta pitkin vaikeaa syksyä, mutta enää ei kauaa tarvita, kun kelkka kääntyy itse kullakin.

Tämän tasoiset lausunnot kertoo paljon herran sitoutumisesta joukkueeseen "jos se on näin vaikeata, niin kuten sanoin, niin tämän kauden mä rämmin loppuun saakka ja sitten mä lähden ulkomaille koutsiksi. "
Tuon tuomaritoiminnan kritisoinninkin voisi hoitaa sivistyneemmin, eikä öykkäröimällä lehdistötilaisuuksissa, tuskin tällainen haukkuminen ainakaan lisää sympatiaa Tammista kohtaan tuomareiden keskuudessa. Tähän mennessä Sport ei ole hävinnyt, eikä voittanut yhtäkään ottelua tällä kaudella tuomaritoiminnan takia, jatkossa voi jopa hävitäkkin.
Muutaman ottelun toimitsijakielto voisi tehdä pelkästään hyvää joukkueelle ja Tammiselle itselleen.
 

spector

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eipä tosiaan kerro taistelumentaliteetista että "tämän kauden mä RÄMMIN" täällä ja lähden sitten ulkomaille....

Joko sitä on alettu luovuttamaan?
Toivottavasti ei.

Kenties kuitenkin kyseessä oli vain pieni provokatiivinen veto itse kaikkien herättämiseksi....toivottavasti sillä muuten nuo puheet luovuttamisesta ovat rintamakarkuruutta.

Vaan ainahan tami keskenkaiken on lähtenyt,joko itse tai maksavan yleisön "toivomuksesta".

Ei muuten ollut mikään kuningasajatus yhdistää valmentajan ja tj:n työ....!Tamihan on erinomainen varainkerääjä mutta mutta...

Anyway,toivottavasti kyseessä oli vain provoilu tai muuten uuden valmentajan voisi palkata heti ja pelastaa mitä pelastettavissa lienee.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Tamminen uhkasi siirtyvänsä ulkomaille kuluvan kauden jälkeen, mikäli asiat eivät muutu
Näin ulkopuolelta seurattuna kuulostaa hieman kornilta, että Tamminen uhkaa siirtyvänsä ulkomaille.
"koukou uhkaa lopettavansa jatkoaika.comin lukemisen ellei mode-setien moderointi linja muutu." Meneekö samaan kategoriaan? Ehkä ei aivan, mutta periaate sama. Tuskin ketään, ainakaan vaasan ulkopuolella, kiinnostaa/haittaisi, mikäli JT siirtyisi alppimaahan.
Muutaman ottelun toimitsijakielto voisi tehdä pelkästään hyvää joukkueelle ja Tammiselle itselleen.
Tästä en voisi enempää samaa mieltä olla, mutta odottakaa sen toimitsijakiellon kanssa kouvolan vieraspelin yli (25.11)...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Oli miten oli, tuollaiset epäsuorat lausunnot sinänsä poikkeavassa asiayhteydessä ovat erittäin vaarallisia nimenomaan luottamuksen kannalta.
Tami ikäänkuin veti nyt Sportin organisaation mukaan hänen ja tuomariston väliseen riita-asiaan.

Tunnekuohussa ihminen tulee sanoneeksi toki kaikenlaista, mutta kyllä tässä täytyy nyt vähän varpaillaan olla. Ei tollaset puheet ainakaan vahvista sitä kuvaa että asiat olisivat kunnossa edes Tamin ja joukkueen välillä.

"tämän kauden mä RÄMMIN täällä ja lähden sitten ulkomaille...."

Huh.. kuka teistä valmentajana päästäis tollasta suustaan, kun in kyse tuomaroinnista?
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Erikoista tekstiä tosiaan Tami suoltaa siihen nähden että tarkoitus on kritisoida pelkästään tuomarointia. Tietysti kun ihminen tunnekuohun vallassa päästää tekstiä ilmoille, tulee sitä helposti sanoneeksi jotain mikä voidaan helposti ymmärtää väärin. Mutta kyllä tuosta siltinkin paistaa muutkin ongelmat (kuin tuomaritoiminnan arvosteleminen) läpi. Tamihan on aina jakanut joukkueen sisällä vahvasti mielipiteet, tuskin Sport tekee siinä poikkeusta. Tosiaan, kuten mendieta sanoi niin tuntuu että Tami rakentaa itselleen takaporttia lähdölle Sportista.

Varmasti Tamin lähtö ennen aikojaan Vaasasta olisi sekä positiivinen että negatiivinen asia. Kuten Porissakin on mies myös Vaasassa saanut hyviä juttuja aikaan.

Tällaiset jutut ja kesken sopimuskauden lähteminen ovat toisaalta niin tuttua Tamia jo ettei mikään yllättäisi.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Viestin lähetti The Hawks
Tosiaan, kuten mendieta sanoi niin tuntuu että Tami rakentaa itselleen takaporttia lähdölle Sportista.

Tällaiset jutut ja kesken sopimuskauden lähteminen ovat toisaalta niin tuttua Tamia jo ettei mikään yllättäisi.

Joo. Nyt en kertakaikkiaan ymmärrä, miten muutenkaan tuon voi käsittää. Onhan tämä raakaa peliä nykyään tämä "ammattikiekko", mutta fanina olen jaksanut luottaa Tamiin tästä yllättävästä "rämpimisestä" huolimatta, kuitenkin potentiaalia noissa Tamin kuvioissa oli alkusyksystä.

Mutta eikai sille mitään voi sitten jos mies on päättänyt itse valmistautua lähtöön. Minulle ei todellakaan ole mitään aavistusta tiedosta puhumattakaan, mitä Sportissa nyt sitten on tapahtunut, mutta voisin kuvitella että mahdollinen epäluottamus on joukkueen sisällä, ei ainakaan vielä organisaation puolella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös