Sponsoriboikotointi pelikieltotapauksissa

  • 104 742
  • 459

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
On muuten hassua, että kun porukkamme jäsenet ovat keskustelleet edustamistamme asioista (suomalaisen jääkiekon arvot ja lajin tulevaisuus, kova mutta rehti peli, fanien ja sponsoreiden suhde...) kukaan sponsoreiden edustaja ei ole naureskellut...

Saman minäkin olen pannut merkille. Vaikka kuinka olen boikotoinut sponsoreita ja kun olen keskustellut pääni sisäisen porukkani kanssa suomalaisen jääkiekon normeista, tuomarilinjan epäreiluudesta, Oulun pubijääkiekkoliigan perustamisen odottelusta, fanien suhteista toisiinsa, ja siitä että mitä nämä tällaiset sponsorit ovat ja kuinka helvetissä minä voisin heitä boikotoida, ja miksi, ja millaista hyötyä/haittaa siitä nyt kenellekään olisi, niin EIPÄ OO SPONSORIT MEINAAN NAURESKELLEET! Ei ne oo saatana puhunu meidän porukalle yhtään mitään - ja senhän tietää mitä hiljaisuus tarkoittaa! Se on myöntymisen merkki!

Täten julistan Frans Tuohimaan boikottiin, koska hän rikkoi mistään mitään välittämättä sääntöjä, vieläpä maajoukkuepelissä, ja ylitti siniviivan. En osta Frans Tuohimaalta - tai hänen lapsiltaan - yhtään partiolaisten joulukalenteria, arpalippua tai vessapaperipakettia.

Boikotti alkaa NYT, jalasta kiinni NYT, silmästä kiinni NYT, ja se loppuu - nyt.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Saman minäkin olen pannut merkille. Vaikka kuinka olen boikotoinut sponsoreita ja kun olen keskustellut pääni sisäisen porukkani kanssa suomalaisen jääkiekon normeista, tuomarilinjan epäreiluudesta, Oulun pubijääkiekkoliigan perustamisen odottelusta, fanien suhteista toisiinsa, ja siitä että mitä nämä tällaiset sponsorit ovat ja kuinka helvetissä minä voisin heitä boikotoida, ja miksi, ja millaista hyötyä/haittaa siitä nyt kenellekään olisi, niin EIPÄ OO SPONSORIT MEINAAN NAURESKELLEET! Ei ne oo saatana puhunu meidän porukalle yhtään mitään - ja senhän tietää mitä hiljaisuus tarkoittaa! Se on myöntymisen merkki!

Täten julistan Frans Tuohimaan boikottiin, koska hän rikkoi mistään mitään välittämättä sääntöjä, vieläpä maajoukkuepelissä, ja ylitti siniviivan. En osta Frans Tuohimaalta - tai hänen lapsiltaan - yhtään partiolaisten joulukalenteria, arpalippua tai vessapaperipakettia.

Boikotti alkaa NYT, jalasta kiinni NYT, silmästä kiinni NYT, ja se loppuu - nyt.
Tykätty ja jaettu. Mukana. Av, yv, tv, im.
 

Haas

Jäsen
Suosikkijoukkue
- HPK mutta liiga yleensä
Saman minäkin olen pannut merkille. Vaikka kuinka olen boikotoinut sponsoreita ja kun olen keskustellut pääni sisäisen porukkani kanssa suomalaisen jääkiekon normeista, tuomarilinjan epäreiluudesta, Oulun pubijääkiekkoliigan perustamisen odottelusta, fanien suhteista toisiinsa, ja siitä että mitä nämä tällaiset sponsorit ovat ja kuinka helvetissä minä voisin heitä boikotoida, ja miksi, ja millaista hyötyä/haittaa siitä nyt kenellekään olisi, niin EIPÄ OO SPONSORIT MEINAAN NAURESKELLEET! Ei ne oo saatana puhunu meidän porukalle yhtään mitään - ja senhän tietää mitä hiljaisuus tarkoittaa! Se on myöntymisen merkki!

Täten julistan Frans Tuohimaan boikottiin, koska hän rikkoi mistään mitään välittämättä sääntöjä, vieläpä maajoukkuepelissä, ja ylitti siniviivan. En osta Frans Tuohimaalta - tai hänen lapsiltaan - yhtään partiolaisten joulukalenteria, arpalippua tai vessapaperipakettia.

Boikotti alkaa NYT, jalasta kiinni NYT, silmästä kiinni NYT, ja se loppuu - nyt.

:-)
Huumoria ei koskaan tule kieltää tai väheksyä, vaikka puhutaankin vakavista asioista.
Parempi nauraa kuin itkeä.

Tykätty ja jaettu. Mukana. Av, yv, tv, im.


:-)
 

Haas

Jäsen
Suosikkijoukkue
- HPK mutta liiga yleensä
Tätä porukkamme on ajanut, mutta saas nähdä mitä muuta tarvitaan.
Myös sponsoriboikottirangaistukset kovenevat vastaavasti, kun kyseessä päähän kohdistunut.

Kovemmat rangaistukset liigaan:
 

Haas

Jäsen
Suosikkijoukkue
- HPK mutta liiga yleensä
Porukkamme on ollut hirvittynyt Covidin vaikutuksista. Olemme tarkkailleet tilannetta ja hiljaiseksi vetää. Toivomme jääkiekon ystävien tukevan seuroja näinä vaikeina aikoina, näin etenkin kun futisjullit pullistelevat Huuhkajien tultua valituksi Vuoden Joukkueeksi.

Eipä silti, meidän on oltava valppaana - vaadimme näinäkin aikoina kovaa mutta reilua lätkää! Ja onneksi vain muutama sattumus on joutunut keskusteluun.

Sensijaan pohdimme kansainvälisille kentille huomion suuntaamista.
Tämä uutinen ilahdutti meitä suuresti. Kannatettava aihe. Emme tiedä, onko takana hengenheimolaisporukoita Saksasta tai Tsekeistä vaikkap. Mutta tässä tunnettu merkki osasi ikään kuin ennakoida mahdolisen sponsoriboikotin.
Osoitus sponsorin ja sponsoroinnin mahdista:

Jääkiekon MM-kisojen pitkäaikainen pääsponsori painoi jarrun pohjaan – kisat pois Valko-Venäjältä tai muuten yhteistyö loppuu

(Linkki vie Iltasanomien juttuun Skodan vaatimuksesta kisojen siirtämiseksi pois Valko-Venäjältä)
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Minä uskon, että kyseessä nimenomaan on hengenheimolaisporukoiden aikaansaama ilmiö. Perustelen väitteeni. Minulla on lukuisia ystäviä sekä Saksassa että Tsekissä, jotka ovat sekä suuria jääkiekon ystäviä että merkittävissä asemissa paikallisessa liike-elämässä. Aivan executive -tason ihmisiä.

Juuri ennen koronakriisiä olimme kyseisellä kaveriporukalla etelän lomalla. Lomasta voisin kirjoitella enemmänkin tuonne rantaelämää käsittelevään ketjuun. Sen verran kuitenkin kerron rannalta, että olimme siinä ottamassa aurinkoa ja pojat nauttivat siinä sateenvarjodrinkkejä, kun aloin kertomaan teidän porukastanne, joka nimettömänä, mutta ei kunniattomana puolustaa jääkiekon asemaa tulevaisuudessa. Veljillä meni sateenvarjot, limesiivut ja oliivit vääriin kurkkuihin, kun naureskelin porukkanne kustannuksella. Sain kuulla olevani retalejengiä ja saisin vastaisuudessa etsiä uuden lomaporukan, mikäli en tarkistaisi kantojani.

Veljet siinä innostuivat ajatuksesta puhtaan jääkiekon puolesta taistelevasta porukasta ja perustivat sekä Saksaan että Tsekkoslovakiaan hengenheimolaisyhdistykset. Minut kutsuttiin molempiin yhdistyksiin kunniajäseneksi lausuttuani valan, jossa lupasin vastustaa takapajuista ja barbaarista kanadalaista hockey-brutalismia, kuten veljet sen muotoilivat.

Toivonkin arvon @Haas , että ottaisit minuun yksityisviestillä yhteyttä, jotta voisimme viritellä kansainvälistä yhteistyötä porukoidemme välille.
Hattua päästä. Olen itsekin executive-tason ihmisiä ja taustalla paksuhko lompakko. Voinko tukea @aktisaari jotenkin teidän toimintaanne?
 

Haas

Jäsen
Suosikkijoukkue
- HPK mutta liiga yleensä
Rautakorven tapauksesta sponsoriboikottia

Olemme tässä vaikeassa tilanteessa pidättäytyneet normaalista toiminnastamme, jolla pyrimme kehittämään kovan mutta reilun lätkän kulttuuria.
Mutta tässä tapauksessa kun rakastamamme laji kituu tuskissaan, emme kertakaikkiaan voi sietää Rautakorven omiin muroihin kuseksimista. Viittaamme myös maalivahti Hrachovinan erittäin epämääräiseen some-käyttäytymiseen.

Näistä syistä pidimme eilen puhelinkokouksen, jonka perusteella päätimme asettaa Tapparan viiden ottelun sponsoriboikottiin.
Odotamme konkreettisia vaikutuksia, ja ensimmäisiä merkkejä näkyy jo:
Tapparan sponsori paheksuu

Tapparan sponsorit ovat nähtävissä Tapparan sivuilla:
Kumppanit

PS Mitä tulee saamaamme arvosteluun: koirat haukkuvat, meidän karavaanimme kulkee Kovan mutta Reilun Lätkän aikaa.
 

Haas

Jäsen
Suosikkijoukkue
- HPK mutta liiga yleensä
Terveystalon Tappara-päätöstä on syytä kiittää. Myös Jatkoaika on kolumnissaan ottanut asiaan kantaa:
Liike-elämä näytti Liigalle esimerkkiä − Urheilijoiden terveys on syytä laittaa etusijalle

On helppo olla samaa mieltä Jatkoajan kirjoituksen kanssa.
On syytä myös huomata, että tapahtumaketju oli myös varsin onnettomasti ajoitettu, koska samaan aikaan futismaajoukkueemme keräsi paljon myönteistä mediahuomiota. Kilpailussa sponsoreiden budjeteista jääkiekko taistelee yhä kovemmin yhä useampia haastajia vastaan.

Mutta matka jatkuu. Tässä ketjussa ei ole vaadittu Tapparan ja Terveystalon välirikkoa. Päinvastoin, jääkiekon ystävät toivovat että Tappara saa Terveystalo-suhteensa kuntoon ja lisää arvoihinsa sopivia sponsoreita.
Kuten on tässä ketjussa aikaisemmin kirjoitettu, sponsorisuhteen katkeaminen tällä tavoin saattaa johtaa kriisiin. Lyhyellä aikavälillä vaikeuksiinkin. Mutta kriisi on myös valintojen ja uuden suunnan määrittämisen hetki. Kriisistä pääsee yli, mutta kovaa työtä ja vakavaa itsetutkiskelua ylipääsy edellyttää. Ja ympäristölle uskottavaa viestiä, että kotiläksyt on tehty.

Tässä tullaan tärkeään teemaan, jota on nostettu esiin (ks. aiemmat viestit ketjussa): sponsoreiden ja tuettavan tahon tulee olla arvoiltaan samansuuntaiset. Enää ei kaveripiirin puuhastelu riitä.
Ketjussa on myös kritisoitu siitä väittämällä, että arvot ovat jonkinlaista huuhaata. Eivät ole. Nimenomaan kun on kyse ristiriitaisesta valintatilanteesta, ratkaisu löytyy arvoista, joiden tulee olla tarkkaan mietitty.

Koirat ovat matkan varrella haukkuneet karavaania, mutta kaikki me jääkiekon ystävät olemme yhdessä matkalla kohti kovan, mutta reilun lätkän aikakautta.
 

Haas

Jäsen
Suosikkijoukkue
- HPK mutta liiga yleensä
Kausi 2021-22 alkaa mielenkiintoisesti.
Kärppien tapaus on mahdollisesti ensimmäinen, jossa sponsorivalinta saattaa johtaa sponsoriboikottiin.
Porukkamme tavoite on puolustaa suomalaista jääkiekkoa ja haluamme nähdä reilua menestystä.
Näin ollen otamme tapauksen käsittelyyn.

Linkki vie Jatkoajan juttuun Kärkkäisestä, Kärppien ”ykkösketjulaisesta”.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös