Spekulaatiot HIFK:n uudesta päävalmentajasta

  • 100 337
  • 193

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä eroaa Matikaisen pelikirjasta miten?

Mitä enemmän olen asiaa ajatellut, sitä enemmän Summanen kiinnostaisi jos / kun Shedden ei ole ostettavissa tolkulliseen hintaan. Mieluummin tutinaa ja tötinää ja paukkuvia ovia kuin hmv-kausi, mikäli menestyminen ei ole yksi vaihtoehdoista.

Tutina, tötinä ja paukkuvat ovet taitaa vaan tapahtua pukuhuoneen puolella, eikä me päästä sinne :)
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Valmentajista sen verran, että täytyy muistaa, että ensi kauden valmentaja pääsee lähtemään kauteen paineettomammasta tilasta kuin pitkään, pitkään aikaan.

Minä olen tästä eri mieltä. Viime kaudella alla oli mestaruus ja fanit sitä myöden huomattavasti tyytyväisempiä, eikä Matikaista alettu suolaamaan kaikkien toimesta ennen kauden loppua, vaikka syytä olisi ehkä ollutkin. Jokainen HIFK-osiota 2000-luvulla yhtään tarkemmin seurannut tietää, että tämä ei missään nimessä ollut sitä normaalia käytöstä osastossa, jossa lynkkausmieliala vallitsee lähes jatkuvasti. Nyt tulevalla kaudella valmentaja astuu todella pettyneiden fanien eteen, eikä saa varmasti mitään mokia anteeksi. Massat ovat niin paljon heikommalla fiiliksellä liikkeellä, että ei tarvita suuria asioita kääntääkseen heidät valmentajaa vastaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Esa Tikkanen sanoi aikaisemmin kesällä haastattelussa, että häntä kiinnostaisi valmentajan hommat. Olisiko jopa jotain junnuja valmennellut jo. Siinä ainakin olisi mies valmentamaan sitä "brändi-kiekkoa".

Tiki valmennukseen mukaan! Ei sitä tarvitse ykköseksi laittaa, Pennanen tai Sormunen ottaa sen paikan ja Tiki vaan liittyy mukaan. Kyllä Tiki on semmoinen jätkä, että kun se kopissa avaa suunsa joka jätkä menee hiljaikseksi ja kuuntelee. Ei Tikin tarvitse olla meidän taktiikkanero, voihan sekin tietenkin omia näkemyksiään heittää väliin, mutta Sormunen ja Pennanen hoitaisivat tämän alueen. Ehdottomasti Tiki valmennusremmiin mukaan mikäli valmentaminen kiinnostaa. Ei ykköseks suoraan, mutta kumminkin...
 

radwar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Brynäs, Dynamo Mockba
Tikkanen, Tami? Nyt kannattaa muistaa, että sarjasta voi myös pudota.
Samaa ihmettelen itsekin että täällä tosissaan huudellaan näitä nimiä. Toki valintaa vaikeuttaa se fakta että vaihtoehtoja ei älyttömästi ole, mutta itse antaisin mielummin jollekin uudelle nimelle mahdollisuuden kuin kummallekaan edellä mainitulle. Törmänen, Marjamäki, Suikkanen, Tuokkola ja Kivi olivat valintoina uusia nimiä ja samanlaisen esiinmarssin näkisin mielummin myös HIFK:n peräsimessä.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin unta viime yönä.

Unessa Esa 'Tiki' Tikkanen johdatti IFK:n joukkueen ratkaisevaan seitsemänteen finaaliin Hartwallilla. Huutomyrsky oli helvetillinen. Ottelua oli 15 sekuntia jäljellä ja peli tasan 2-2. Aloitus oli IFK:n hyökkäyspäässä ja Tikkanen viestitti tuomaristolle aikalisää. Muutama maaginen piirto fläppitaululle, jätkät jäälle ja peli oli valmis jatkumaan. Makke voitti aloituksen, jätkät menivät paikoilleen, Tikin uskomattoman taktisen suonenvedon ansiosta narripakka pelattiin täysin pihalle ja Ville Peltonen täräytti voittomaalin 1,2 sekuntia ennen loppua hiljentäen taustalla mölynneen Eteläpäädyn täysin.

Juhlat jatkuivat Areenalla pitkään ja hartaasti, molempien joukkueiden kannattajat viettivät katsomossa tuntikausia ottelun jälkeen ja Stadin unelmafinaali oli saanut arvoisensa päätöksen. Hiljakseen katsomot tyhjentyivät ihmisten siirtyessä kaduille juhlimaan, valot himmenivät yksi kerrallaan ja halli pimeni lopullisen tuntuiseen sävyyn. Vain pieni tuulenvire kävi vahtimestarin sulkiessa ovia. Numero 5 lepatti hiljaa Hartwallin katossa. Yksi aikakausi oli päättynyt.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Tikkanen, Tami? Nyt kannattaa muistaa, että sarjasta voi myös pudota.

Onko Tamminen tiputtanut joskus jonkun joukkueen? Eikö Tami ole enemmänkin erikoistunut nostamaan niitä? Tami ei ole tainnut tosi pahasti flopata kovinkaan montaa kertaa. On saattanut jäädä tavoitteesta, mutta en usko, että Tami teitä Mestikseen tiputtaisin. Ja voi sitä viihteen määrää lehdistötilaisuuksissa. Kyllä SM-Liigan huomioarvo olisi taas ihan eri lukemilla kuin Tamittomina vuosina.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä olen tästä eri mieltä...

Vahva eri.

Ensinnäkin: viime kausi oli totta tosiaan poikkeuksellinen verrattuna aiempiin kausiin myös täällä Jatkoajan HIFK-osiossa. Mestaruus sai IFK-ihmisissä kummia aikaan. Moni ymmärsi vihdoin, että kaikki-mulle-heti-nyt- mentaliteetti ei tosiaan toimi ja toisinaan hyvää kannattaa odottaa. Lisäksi Matikainen oli profiloitunut äijäksi, joka söi paskan ja meni eteenpäin. Täällä ei varmasti ole yhtään ihmistä, joka ei olisi ihastellut Bluesin paskansyöntiä ja periksiantamattomuutta. Ja ihan aiheesta. Ja luonnollisesti kaikki kuvittelivat, että se oli ennen kaikkea Petun ansiota. Olihan IFK:ssakin aina kaikki ollut päävalmentajan hyvyyttä. Tai vaihtoehtoisesti huonoutta. Ei osattu / haluttu katsoa kaikkia muuttujia ja tekijöitä. Kuviteltiin, että Matikainen pystyy tuosta noin vain siirtämään kaiken myös meille. Ja jos vaikka kuokkaan tulisikin, aina olisi annettu kentällä kaikkensa ja se olisi myös näkynyt. Moni, itseni mukaanlukien, odotti, että vaikka loppusummerin soidessa taululla olisi tappiosta kertovat lukemat, hallin screeniltä saattoi selvästi nähdä joukkueen peräsuolet roikkumassa kaikkensa antaneina. Näin kävi valitettavan harvoin. Ja silloin, kun näin kävi, IFK muistaakseni aika usein myös voitti matsin.

IFK-fanit mukavoituvat ja tuudittautuivat kevään mestaruuteen. Tosin sama tapahtui myös toimiston puolella ja valmentajalle annettiin katkeraan loppuun asti mahdollisuus pelata omaa peliään. Vaikka peli oli pitkään vailla mitään ideaa ja kaikkien hermoja kiristeli, aikaa annettiin. Mikä olikin ihan hyvä. Harmi vain, että Matikainen ei täysin ymmärtänyt sitä, miksi IFK antoi hänelle kaiken paskan keskellä aikaa: nähdäkseen tuloksia viimeistään toisella kaudella. Joka luonnollisesti olisi ollut tuleva kausi. Henkilökohtaisesti olen ihan tyytyväinen, että tästäkin Matikaisesta päästiin, mutta toisaalta olisin kyllä halunnut nähdä, dumasinko hänet syyttä. Tuskin sille Matikaiselle on merkitystä, mutta oletettavasti kaltaisiani on useita, jotka olisivat mielellään olleet väärässä Matikaisen suhteen. Nyt jälkeen jäi todellinen paskanmaku ja mielikuva ihmisestä, jonka kantti ei kestänyt seistä sanojensa takana ja nostaa omaa ja samalla myös joukkueen tasoa. Arvostus jäi hyvin alhaiseksi. Valitettavasti. Mä en ainakaan arvostele ketään pelkän arvostelun ilosta.

Nyt on erinomainen mahdollisuus "nousta ryysyistä rikkauksiin". Ja sen vuoksi itse olen sillä kannalla, että mikäli Sormusella ja Pennasella ei ole ristiriitoja joukkueen avainhahmojen kanssa, IFK:n tulisi lähteä heidän kanssaan kauteen. Tilannetta joukkueessa ja joukkueen peliä tulisi tarkastella vieläkin tarkemmin kauden aikana ja kysellä pelaajien fiiliksiä. Mikäli vaikuttaa siltä, että hommasta ei tule nyt lasta eikä paskaa, ensi kaudelle uusi valmentaja. Kyllä tuolla jengillä pitäisi päästä vähintään liigan keskivaiheille, vaikka penkin takana seisoisi tuhannen päissään oleva Bob Francis. Mutta, jos homma toimii hyvin ja pelaajatkin näkevät valmennuksen toimintatavat tarkoituksenmukaisina, voi IFK:lla olla käsissään valmennuskaksikko, jonka varaan toimintaa voi laskea myös tulevina kausina. Sehän se olisikin IFK:ssa ennenkuulumatonta. Sanoisin, että Sormusella ja Pennasella olisi IFK:n mittapuulla ennenkuulumaton tilanne myös siksi, että kukaan ei odottaisi heiltä oikeastaan yhtään mitään. Jos homma menee metsään, syntipukki löytyy Matikaisesta, joka otti, lähti ja jätti.
 

karate Mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HardCore Hooligan
Ettehän te nyt voi tosissanne ehdotella E. Tikkasta HIFKiin minkäänlaisiin valmennusvastuisiin? Ei jumalauta. Tikkanen oli toissakaudella viittä vaille ajaa Jokipojat Suomi-Sarjaan. Repi koko joukkueen käytännössä aivan riekaleiksi ja minkäännäköistä pelitapaa ei ollut olemassakaan. Kovin kiire ja hätä oli aina ryyppäämään matsin jälkeen. Eikä se ollut edes viihdyttävä lopulta. Katastrofi. Farssi.

Huonoin valmentaja mitä olen ikinä nähnyt. Ja tähän ikään mennessä olen ehtinyt nähdä aika monta valmentajaa.

Ihan oikeasti, palstaveljistä vähäisinkin hoitaisi nuo asiat Tikkasta paremmin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko Tamminen tiputtanut joskus jonkun joukkueen? Eikö Tami ole enemmänkin erikoistunut nostamaan niitä?
Urbaani legenda. Tamin suurimpia meriittejä on se, ettei meinannut saada nostettua edes Kärppiä liigaan. Onhan tuolla uralla pari liigaan nousua. Huteja taitaa olla vaan enemmän.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanoisin, että Sormusella ja Pennasella olisi IFK:n mittapuulla ennenkuulumaton tilanne myös siksi, että kukaan ei odottaisi heiltä oikeastaan yhtään mitään. Jos homma menee metsään, syntipukki löytyy Matikaisesta, joka otti, lähti ja jätti.

Pennasesta en tiedä, mutta Sopalla täytyy olla aika paksu nahka, kun pelaajana tekemänsä loikkauksen jälkeen palasi Nordikselle ja vielä valmennushommiin. Nimim. '94 nevö foget. Olen kyllä antanut sen anteeksi, mutta unohtaa sitä ei voi varmaan koskaan. Joka tapauksessa - mies tuskin on moksiskaan, vaikka joutuisi fanien hampaisiin joukkueen pelin tökkiessä. Ei se kritiikki varmaankaan ole sen kovempaa kuin se oli 18 vuotta sitten. Ja saatat olla oikeassa, että syntipukiksi kaivettaisiin Petu, jolloin tämä kaksikko pääsisi vähemmällä.

Itse toivoisin totta kai jotain kyntensä jo näyttänyttä valmentajaa, jolla olisi jo pari kiinnitystä kannuun, mutta hätätilanteessa saatan alistua olosuhteisiin ja tyytyä Sormunen&Pennanen -kaksikkoon. Ei kai Erkalta ja Ramiltakaan kukaan odottanut mitään, kun Eaves teki vastaavat oharit.
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoiseksi menee - jossain oli muuten juttua, että Matikainen olisi huomenna tulossa selvittelemään asioita HIFK:n kanssa. Kävisköhän samalla myös jättämässä lähtätervehdyksen kesätauon jälkeen yhteenkokoontuvalle joukkueelle?

No mutta; ketjun aiheeseen. Mulla on voimakas fiilis, että uusi valmentaja on AHL-taustainen valmentaja ja jostain sellaisesta jengistä, johon HIFK:lla on poikkeuksellisen hyvät suhteet. Näitä joukkueita on ainakin Minnesota ja NY Islanders. Oli pakko katsoa Googlesta, mitä Mike Keenanille kuuluu - " currently working as an analyst for the New York Rangers on MSG Network." Perskule; siinä muuten Suikkanenkin hiljenisi kaikkineen sormuksineen lehdistötilaisuudessa un Mike Keenan alkaisi kertoa asioita. Jotain tollaista voisi ihan hyvin lähteä kokeilemaan.

Ja ai niin; työnäytettä alla olevassa linkissä - ei tarvita moottorisahoja ja vaatteetkin voi pitää päällä.

Linkki: Chicagon ex-valmentaja Mike Keenan järjestyksenpidossa ottelussa Bostonia vastaan

http://www.youtube.com/watch?v=WAd-F0z___s
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Tiki valmennukseen mukaan! Ei sitä tarvitse ykköseksi laittaa, Pennanen tai Sormunen ottaa sen paikan ja Tiki vaan liittyy mukaan. Kyllä Tiki on semmoinen jätkä, että kun se kopissa avaa suunsa joka jätkä menee hiljaikseksi ja kuuntelee. Ei Tikin tarvitse olla meidän taktiikkanero, voihan sekin tietenkin omia näkemyksiään heittää väliin, mutta Sormunen ja Pennanen hoitaisivat tämän alueen. Ehdottomasti Tiki valmennusremmiin mukaan mikäli valmentaminen kiinnostaa. Ei ykköseks suoraan, mutta kumminkin...

Et voi olla tosissasi? Tikkanen mukaan yhteen suomalaiskiekkoilun haastavimpaan valmennusryhmään?

En jaksa millään uskoa, että Tikkasen avatessa suunsa jokainen jätkä hiljenee ja kuuntelee HIFK:n kopissa. HIFK:n pelaajat on tottuneet laadukkaisiin valmentajiin (mm. Kojo), joten jos sinne laitetaan Tikkanen mesoamaan omaa Tikitalkiaan niin ei ne pelaajat sitä automaattisesti osta. Jos sisältöä ei ole niin se on aivan se ja sama kuinka monta SC-sormusta on sormessa. Eikä ketään kannata ottaa valmennusryhmään ellei tällä ole selkeää työtehtävää ja osaamisaluetta. Tikkasen en usko tuovan yhtään mitään HIFK:n valmennukseen vaan sekoittaisi vain jengin toimintaa.

No onneksi Nybondas on osaava kaveri eikä Tikkanen voi olla minkäänlaisessa harkinnassa.

Koska suomalaiset valmentajat on nyt kortilla niin uskon tulevan pääkoutsin olevan joko Pennanen(/Sormunen) tai vielä todennäköisemmin joku ulkomaanelävä rapakon takaa tahi vaikka Ruotsista. Summanen on toki mahdollinen, mutta jotenkin en tähän yhtälöön usko. Kaikenmaailman Tamit, Ikat, Tikit ja muut lystikkäät pikkukaverit Nybari kiertää kaukaa.
 

John Copter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nöyrästi ylimielinen rikollislauma, #9
Mielenkiintoiseksi menee - jossain oli muuten juttua, että Matikainen olisi huomenna tulossa selvittelemään asioita HIFK:n kanssa. Kävisköhän samalla myös jättämässä lähtätervehdyksen kesätauon jälkeen yhteenkokoontuvalle joukkueelle?

Tulee tai ei, joukkue kokoontuu yhteen seuraavan kerran 30.7
 

Takkuturkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalervo Kummola
Kyllä itse näkisin mielellään HIFK:n penkin takana kolmikon Esa Tikkanen, Matti Hagman ja Pentti Matikainen. Kaikki seuralegendoja ja löytyy sekä kokemusta että myös jopa valmentajakokemusta. Varmasti heillä olisi myös nöyryyttä antaa kaikkensa HIFK:n puolesta ja kunnioittaisivat sopimuksia loppuun asti.
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Eiköhän me kaikki tiedetä, että on vain yksi vaihtoehto:Jim Playfair

Linkki vie youtubeen, missä on Playfairin taidonnäyte...

Vois jo selvitä tämä kiista ja itse näkisin mielellään jonkun tuoreen kasvon rapakon toiselta puolelta ...
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä itse näkisin mielellään HIFK:n penkin takana kolmikon Esa Tikkanen, Matti Hagman ja Pentti Matikainen. Kaikki seuralegendoja ja löytyy sekä kokemusta että myös jopa valmentajakokemusta. Varmasti heillä olisi myös nöyryyttä antaa kaikkensa HIFK:n puolesta ja kunnioittaisivat sopimuksia loppuun asti.

Heititkö ihan tosissasi vai huumorilla? Onhan nuo kaverit legendoja, mutta valmennustiedot ja taidot eivä ole herroilla enää nykyvaatimusten mukaisia.
 

Rosenrot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kylläpäs nyt kestää tämän ceissin kanssa... On kovin kesken joo kyllä, mutta täydellistä mediahiljaisuutta viettää jengi...
Jännä kyllä ettei ole rivit rakoillu ja tiedoituslinja pitää, ihan aina se eiollu näin .

Klassinen tiedote, tuu jo...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Esillä olleista vaihtoehdoista parivaljakko Mike Keenan - Esa Tikkanen olisi kyllä ylivoimaisesti kiinnostavin.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@EskoSeppanen
"Pieni uutinen, vihdoin: HIFK on aloittanut eilen tietojeni mukaan mittavan päävalmentajakartoituksen ympäri Euroopan"
.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@EskoSeppanen
"Pieni uutinen, vihdoin: HIFK on aloittanut eilen tietojeni mukaan mittavan päävalmentajakartoituksen ympäri Euroopan"
.

Jep ja lisäyksenä vielä:

@EskoSeppanen: Lisäys: Sille on painava syy, miksi HIFK-johto sanoo Matikaista edelleen päävalmentajakseen. Todella painava. #smliiga (Nyt päivälenkki)
 

Snaibeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@EskoSeppanen
"Pieni uutinen, vihdoin: HIFK on aloittanut eilen tietojeni mukaan mittavan päävalmentajakartoituksen ympäri Euroopan"
.

Jos @EskoSeppanen on oikeassa, niin kunnioitettavasti toimittu HIFK:lta; eilen kuultiin Matikaisen itse kertomana, mitä tapahtuu ja uuden päävalmentajan kartoitus alkoi vasta sen jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös