Garden- piikki oli vähän lapsellinen, paljasti oikeastaan vain yhden taustalla olleen syyn sille, miksi tämä siirto nähtiin nyt. Hjallis tiesi, että Gardenin ja Tampereen hallin valmistuttua Jokerit ei ehkä olisikaan ollut se ensimmäinen KHL- joukkue, samoin jaffalan myyntiarvo olisi ollut heikompi.
Itse ainakin olen innoissani tästä. On mulla kuitenkin pari asiaa, jotka mietityttää.
1. Jos noilla moguleilla on optio ostaa Jokerit, niin todennäköisesti he ostavat Jokerit jossain vaiheessa, mikä tarkoittaa varmaan sitä, että nimi ja logo muuttuu. Tämä ärsyttäisi ainakin itseäni.
Jokerit pääsee Draftaamaan Suomen lupaavimmat junnut Sm-Liiga jengeiltä :D Joten ei huolta junioritoiminnasta.
Suurin osa pelaajista on jo tehnyt sopimuksen tulevasta kaudesta. Hyviä pelaajia Jokerit tulee totta kai hankkimaan, muttei tarjontaa taida kuitenkaan aivan älyttömästi olla.
Tämä on suurin asia minkä takia tämä on itselleni kääntynyt plussan puolelle. Enään yksi kausi tätä kärvistelyä näiden onnettomien tunareiden kanssa.
Ei kyllä kiinnosta. 15 matsia seurasin viime kaudella, jotta saisin käsityksen kyseisestä sarjasta ja odotetun paskaa se peli oli siellä. 2-3 hyvää matsia ja loput todella heikkotasoisia pelejä. Yliarvostettujen neppailijoiden sarja. Pari kohtuullisen hyvää yksilöä, mutta se siinä. Suomalaiset nyt tuntuvat yliarvostavan tätä sarjaa, koska siellä sattuu nyt pelailemaan pari MM-höntsä neppailijaa.
KHL on uhka suomalaiselle jääkiekkoilulle, koska huomattava osa edes jotain lahjakkuutta osoittavista pelaajistamme lähtevät tonne helpon rahan perään.
Tunareita löytyy varmasti KHL:stäkin, mutta suurin osa meistä ei ymmärrä mitä ne puhuu. Parasta tässä kaikessa on tosiaan jättää Kummolan porukka puuhastelemaan omia juttujaan.Tämä on suurin asia minkä takia tämä on itselleni kääntynyt plussan puolelle. Enään yksi kausi tätä kärvistelyä näiden onnettomien tunareiden kanssa.
Avaappa tämä yhtälö: Timtšenko ja Rotenberg sanovat että haluavat koko seuran, Hjallis sanoo ettei myy. Venäläiskaksikko sanoo että sitten loppui rahoitus ja Hjalliksen rahoilla seuraa ei pyöritetä peliäkään KHL:ssa. Joten jää kaksi vaihtoehtoa: myynti tai pillit pussiin.
Sanokaas Jokeri-ihmiset olenko oikeassa, että poislukien 90-luvun dynastia-ajat, Jokerit on lähinnä elänyt halliyhtiön menestyksellä ja itse joukkue on tuottanut tappiota?
Mutta miksi ihmeessä rahamiehet vaihtaisivat seuran nimen ja logon?
Jos kuukauden takaisia kirjoituksistasi voi jotain päätellä, niin paljon parempaa ei ole tiedossa idässäkään:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=4800061&postcount=60
Paljon on vielä jossittelua matkassa ennen kuin Tampereella ja HIFK:lla on omat Gardenit, mutta uskoisin Areenan myynnin ja Jokerien lähdön liittyvän juurikin tuohon.
Mahdotonta edes kuvitella, että Eteläpääty lähtisi tähän huoraamiseen mukaan. Skuuppaoastolle tietysti hieno uutinen.
Eka vierasreissu Siperiaan? Itkettää .
Itse ainakin olen innoissani tästä. On mulla kuitenkin pari asiaa, jotka mietityttää.
1. Jos noilla moguleilla on optio ostaa Jokerit, niin todennäköisesti he ostavat Jokerit jossain vaiheessa, mikä tarkoittaa varmaan sitä, että nimi ja logo muuttuu. Tämä ärsyttäisi ainakin itseäni.
KHLn draft ei merkitse yhtään mitään :)
"Jokerit" istunee aika huonosti venäläisten suihin. Voisihan sen nimen kääntää venäjän kielelle. Mitä se on venäjäksi?
"Jokerit" istunee aika huonosti venäläisten suihin. Voisihan sen nimen kääntää venäjän kielelle. Mitä se on venäjäksi?
Jos kuukauden takaisia kirjoituksistasi voi jotain päätellä, niin paljon parempaa ei ole tiedossa idässäkään:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showpost.php?p=4800061&postcount=60
Ihan varmasti rahamiehet ostavat Jokerit ennen pitkää, Hjallista tarvitaan siirtymävaiheen tuttuna keulakuvana ja alkuvaiheen asioiden hoitamiseen.
Mutta miksi ihmeessä rahamiehet vaihtaisivat seuran nimen ja logon? Ei niitä huvin vuoksi kannata vaihtaa, tuttua nimeä ja tuttua logoa.
Toivottavasti Hjallis ymmärtää sen, että vaikka Jokerit tulee olemaan ainoa suomalainen joukkue KHL:ssä, ei se tule olemaan koko Suomen KHL-joukkue.
Myös halliyhtiö on tuottanut joinain vuosina niin tappiota kuin voittoa.
Lisäresurssit toiminnan pyörittämiseen tulevat varmasti mm. kasvavista sponssi- ja muista yhteistyösopimuksista.
Tähän saattaa tulla muutos kaudella 2014-2015 eli venäläisillä seuroilla saa olla maksimissaan viisi pelaajaa KHL:n ulkopuolisista maista, joihin Suomi ei enää sillä kaudella kuulu.Ei KHL:n ulkomaalaisrajoitus muutu mihinkään. KHL:n venäläisillä seuroilla saa olla vain viisi ei-venäläistä pelaajaa, muiden on oltava venäläisiä. KHL:n ei-venäläisillä seuroilla puolestaan pitää olla vähintään viisi pelaajaa omasta maasta, muut saavat olla mistä tahansa. Jokerien liittyminen ei siis lisää suomalaisten pelipaikkoja KHL:ssä kuin sillä määrällä, mikä Jokereissa pelaa.