Kyllähän tuota mahdollista KHL-siirtoa pitää aikansa sulatella kun se joskus aikanaan tulee olemaan faktaa. Onko se sitte klo 16:30, mene ja tiedä; ainakin muutamasta lähteestä on tullut sen suuntaista juttua, että Jokerit säilyisi Hjalliksella ja vain halli myytäisiin.
Mikäs sitten olisi Jokerien tulevaisuus seurana? Itse olen miettinyt sellaista kuviota, että Euroopan suurseurat tulee fuusioitumaan jotenkin eräänlaiseksi Euro-liigaksi joka on osa KHL:ää tai suurempaa kokonaisuutta; millä ikinä nimellä se sitten tunnettaisikaan. Liigassa pelattais KHL:n kanssa itäinen vs. läntinen konferenssi tyyppisesti, vähän samaan tapaan, kuin NHL:ssä. Samalla jokaisen maan joukkueet muodostaisivat oma divisioonan jossa oman maan ja oman konferenssin jengejä vastaan kertyisi eniten otteluita.
Jos ja kun Jokerit muutaman vuoden sisällä lähtee KHL:ään niin ihan varmasti mm. IFK ja Kärpät ja muutama muukin tulee perässä. Samalla laajennusta tapahtuisi myös Ruotsiin, Saksaan, Italiaan ja vaikka Sveitsiin. Ei olisi yhtään paha lähteä vuosittain vierasmatkalle esimerkiksi Tukholmaan/Pietariin laivalla tai vaikka keskieurooppaan tai Saksaan.
Jos Jokerit todella lähtee KHL:ään, niin ei sinne ole mitään asiaa suomalaisella rahalla. Rahoitus täytyy saada juuri esimerkiksi mainituilta Rotenbergeilta tms. Onhan mahdollista, että tukemassa on esimerkiksi M-Kipper OY tai itse Selänne. Vaikea olisi uskoa myöskään, että Hjallis päästäisi kokonaan irti "Jokereistaan"...
Huomenna ollaan viisaampia... Rakkaus seuraa kohtaan ei kuole silti koskaan.