Soppa Sormusen lähtölaskenta

  • 2 180 981
  • 7 196

scholl

Jäsen
puhutaanko nyt ns. spandex-asuista, joihin pukeutuneita pantomiimiasuisia heppuja näkyy kaupungilla kesäisin lantteja kärkkymässä? Hitto jos meidän valmentaja on pantomiimitaiteilija.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Taksissa Hämeenlinnantiellä. Suuntana keskusta. Olen illan undercoverina eri juottoloissa mukamas pikkujouluissa.

Veikkaan että vastaus kaikkeen löytyy taas Storyvillestä. Siellä Dinot tsekkailee misuja uuden koutsin kanssa....
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähden pian kohti Myyrmäen Urheilupuistoa tutkailemaan ympäristöä. Suojavarustus on kokovartalokondomin tasoa, sillä noilla tienoilla on erityisesti varottava jarkkoruudun menemistä ihon alle. Ajattelin, veljet, kyllä päästää pikkuveljensä Tuomon iholle jos sattuu olemaan hollilla... Komentokeskuksesta kuitti tälle?

Kuitti. Itse samoilin äskettäin handelin lippulaivan tienoilla ja löysin useita ehdokkaita. Muutama oli osannut pukeutua kyllä niin kohdalleen että meinasin jo mennä kysymään millä pelikirjalla lähdetään vuodenvaihteen jälkeen. Onnekseni kuuntelin Viktor Klimenkon parhaita korvalapuilla joten vältin kiusauksen.

Koko ilta ollaan valmiudessa. Mobirastani hävisi kentätä jo ajat sitten mutta älkää huolehtiko. Olen järkännyt naapureiden avustuksella ns. huutopuhelimen. Se ulottuu jo kolmen korttelin päähän. Sikäli kun Tiedote lävähtää kuulolle nyt, olen tietoinen asiasta joskus 22 aikoihin mitä pidän aivan helvetillisen nopeana. Ainakin nopeampi kuin yksikään HIFK:n lähtö tälläkaudella.

Salut veljet ja siskot. Älkää antako periksi.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Ajattelin, veljet, kyllä päästää pikkuveljensä Tuomon iholle jos sattuu olemaan hollilla... Komentokeskuksesta kuitti tälle?

Tuomo on isänmaallisen kansanrintamamme miehiä ja erittäin hyvä valinta. Näyttää siltä, että tulossa on pitkä ilta ja yö. Minä ainakin olen valmis uusimaan väijyvuoroni klo 04 - 04.15. Toki miehistökin voi vaihtua tarvittaessa, me ensimmäisen yön veteraanit olemme jo hieman väsyneitä. Tein äsken tiedusteluretken Espoon Isoon Omenaan. Paikka on pahamaineinen, sillä näin aikanaan siellä hyvin usein Tommi Kovasen. Siellä oli rauhallista. Ainoastaan sekavan oloinen valkopartainen vanha mies herätti epäilyn: onko joku Dinoista päässyt karkuun? Kiffeli on käynyt ulkona viimeksi vuonna 1967, en usko että hän tai muutkaan Dinot pärjäävät nykyisessä urbaanissa ympäristössä.
 

Stigu

Jäsen
Onko ajanotto pettänyt kuitenkin, kun Tiedotetta ei kuulu?
Juurihan saimme kuulla, että kellot on hankittu Sveitsistä:
Uutiset › IFK ja TAG Heuer yhteistyöhön - HIFK
Joo joo, tostahan on se uusi slogan. "TAG-HEUER-kello ja IFK- molemmat viivästyttävät juuri sopivasti". Veikkaan, että The Tiedote on jo jossain vaiheessa ollut toimiston faxikoneen nielussa, mutta Tomppa on IFK:n pelityylille uskollisena ottanut paperin koneesta, antanut sen takanaan olevalle Frankille, joka puolestaan on syöttänyt sen toimiston pöydän takana olevalle Kifelle, joka on puolestaan heittänyt sen oman pään ristikulmassa seisovalle Sopalle. Joka on rypistänyt Tiedotteen ja heittänyt sen roskakoriin.


Asiasta kukkaruukkuun: Kipinäpartiollaemme on ollut yli 800 000 lukukertaa. Pidän edelleen kiinni tavoitteestamme saada se miljoona lukukertaa täyteen lähipäivien aikana. Ja muistakaa:

Myö ei olla tääl kuolemas vaan ottamas faksii. Ain pittää katsoo. Tään Tieotesovan ratekia on tällanen. Sie mänet. Sinnuu faksataan. Sie luvet katsomatta ja hää pahalainen nappajaa siut. Ei, sie katsot suojat, sie katsot mis on faksaaja, sie ole nopea, mut älä hätähinen. Tähtää ensin Äf vitosta, tähtää hyvin tarkkaa, ja paina sitten. Yhen sekunnin etumatka riittää. Silviisii se on.
 

scholl

Jäsen
Onnekseni kuuntelin Viktor Klimenkon parhaita korvalapuilla joten vältin kiusauksen.

officella kuunnella munasilteen Irwiniä. Tällä hetkellä soi varmaankin Terveisiä Seutulasta, mutta kun ei ole suoraan livekuvaa äänellä niin emme tiedä varmuudella. Sanat menevät joka tapauksessa:

saapas painuu lentokentän liejuun pehmeään
rautakanki raskas hien otsaan saa
haravellen jostain kaukaa laskeutuvan nään
kovaa lapioida on tää kotimaa raikas ilma
prommilletkin saa jo haihtumaan
krapulasta pelkkä muisto jälkeen jää
työtahti ripeä saa kunnon nousemaan
pamput innolla kun työhön yllyttää

terveiset nyt sieltä rattijuopon tieltä
seuraavalle rautakanki rakot hiertää
urakka kun hiellä mutta riemu miellä ohi on
ja viimeinkin muut sinne töihin jää ( töihin jää )

nokallakin käyty on se paikka tunnetaan kalterit
ja monta miestä hämärää sinne kyllä ikävöi
en sitten ollenkaan enkä sure vaikken heitä enään nää
turistina lentokenttää käytän enään vaan
vartijoille voin mä vaikka irvistää sinne päin
en mä tee enään tarpeitanikaan
noh sen verran voin mä sentään pidättää

Nyt on käsitelty, miksei loundgesta ole koskaan noussut huippucoacheja tai pelaajia ja aletaan soittaa kusessa ollaan. Osa on tosin sitä mieltä, että laulusta puuttuu sana paska:
kusessa ollaan:
Mä hiivin hiljaa kuin kusi sukassa
näitä elämän ahtojäitä
on joka ainoolla pallo hukassa
vastaan hiihtää vain paukapäitä
kapakassa kansa vain ulkoilee ja nakit silmillä touhua mulkoilee

Tää on upsalan hommaa ja lenttistä
ei mikään ole enää entistä
sataa happoa niskaan ja ohjusta ei täällä kestä ellei pohjusta
sillä kusessa ollaan
koko saakelin sakki
kusessa ollaan
tässä tyhjenee takki
sillä kusessa ollaan
koko saakelin sakki
kusessa, kusessa ollaan

Kun neljää miljoonaa tosi nahjusta vielä oikea nahjus johtaa
ja siellä otetaan vastaan lahjusta
missä päättäjä toiset kohtaa
tyhmyydellä täällä vain tärkeillään ja jollain konseptus hommalla järkeillään

Kun oli hohtoa sentään urkissa
oli hommatkin hallinnassa
nyt hyppii sopuli laumat nurkissa
koko touhulle ilkkumassa
langat oli hänellä näpeissään nyt kansa katselee touhua häpeissään

Kusessa ollaan, ollaan!
 

Rakettipulu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
16 euroa lahjoitettu niin saatiin 2000e rikki! Onnea Sopan uuden kodin löytämiseen.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Tuomo on isänmaallisen kansanrintamamme miehiä ja erittäin hyvä valinta. Näyttää siltä, että tulossa on pitkä ilta ja yö. Minä ainakin olen valmis uusimaan väijyvuoroni klo 04 - 04.15. Toki miehistökin voi vaihtua tarvittaessa, me ensimmäisen yön veteraanit olemme jo hieman väsyneitä.

Hoidan tietysti taas 00.00-00.15 eli yöpäivystyksen käynnistämisen, jos ei tule The tiedotetta ennen puolta yötä.
 

Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ammutaan kovilla! Otin painostuskeinoksi käyttöön rahan viskaamisen muualle siitä suunnitellusta summasta, joka menisi Helsingin IFK:n kassaan irtolippuina tai pleijarikausikorttiin (hah). Perustin joulupatakeräykseen yhteisöpotin nimeltä TiedoteLive(at)jatkoaika.com ja aloitin lahjoittamalla yhden halvahkon irtolipun verran (20€) vähäosaisille, jotta he saisivat jouluna soppansa. Jos tunnet halua lahjoittaa Sopan muualle, niin käy viskomassa kolikoita ATK-laitteesi avulla internettiin. Mene sivulle joulupata.fi ja valitse yhteisöpotti TiedoteLive(at)jatkoaika.com. Joulupatasysteemihän perustettiin aikana jenkeissä, jotta nälkiintyneet merimiehet olisivat saaneet soppansa. Nyt siis soppaa kaikille!

Joulupata.fi on pelastusarmeija legitiimi joulukeräys ja tämän postin tarkoitus ei ole painostaa ketään lahjoittamaan, vaan nipsaisemaan vaikka protestiksi snadisti lippurahoistaan hyvään tarkoitukseen. Onhan nyt jouluaika ja kaikkee.

Aivan loistava aloite!! Kiitos siitä ja ykköspaikka saavutetaan vähän ajan päästä.
 

Carey Wilson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hankin armeijan ylijäämävarastosta lumipuvun mikä yllä voin huomaamattomasti väijyä nordiksen d-päädyn tasanteen lumipenkoissa mitä officella tapahtuu. Hoidan saman vuoron kuin viime yönä eli 02:15-02:30.
 

wabbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KiVa
"Koska on jo myöhä, lienee paikallaan lukea rukous tällekin majalle.

Varjele meitä narrien juonilta ja ennen kaikkea hänen tarkka-ampujiltaan sekä suorasuuntaustykeiltään. Soppa-annos saisi myöskin olla jonkin verran pienempi, mikäli sinulla vielä on käyttämättöntä rakkautta lastesi tarpeisiin. Anna siedettäviä valmentajia, että asiaasi katsoen olisi hauskempi seisoa katsomossa. Keskioluet erätauoilla olisivat tervetulleita jännityksen lieventämiseksi sekä vähien pärevarastojen säästämiseksi. Suojele kaikkia foorumistejä, kipinämiehiä, vahtimiehiä ja hevosmiehiä, mutta Penteistä ei ole niin suurta lukua. Suojele ylipäällikköä ja yleisesikunnan dinoja sekä pienempiäkin kihoja sikäli kuin sinulta aikaa riittää. Suojele tiedoteliven komentajaa, foorumin moderaattoreita, HIFK:n kapteenia sekä erikoisesti soppakomppanian päällikköä.
Ja lopuksi yleensä ja erikseen:
varjele noita HIFK:n herroja, etteivät ne toista kertaa löisi päätänsä Soppatykkiin.
Amen”
 

scholl

Jäsen
Alle 4h keräyksen aloittamisesta ja 2000€ rikki! Ja kohta jo ykkösenä.

hyvinhän se on, mutta loppujen lopuksi toi kertoo vain siitä, kuinka vähän jengi laittaa ainakaan yhteisöinä tollaisiin keräyksiin. Moni tietysti laittaa yksityishenkilönä ilman mitään pottia. Luulevat varmaan, että tulee nimi esille tms. Joka tapauksessa 2000€ ei ole kovinkaan paljon, jos ajattelee, että kyllähän muutama sata lahjoittajaa pitäisi saada todellakin tosi helposti kasaan. Suomessa on varmaan miljoona ihmistä, jotka seuraavat lätkääkin.

Ehdotan, että Tiedotelivestä tehdään Jatkoajan spinoff ja seurataan jatkossa muutakin kuin Soppa-casea.
 

TumE#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset NHL:ssä.
Täällä voidaan hoitaa vuoro 2.30-3.00. Pahasti näyttää siltä, että tiedotteen saaminen viivästyy huomisen puolelle, jahka Dinot selviää sen verran, että faksin käyttö luonnistuu.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
 

Sakkoliha

Jäsen
Jouduin viime yönä tuplavuoroon, joten olisi syy livistää ensi yönä. Kuitenkin jos jotain tapahtuu, eikä ketään ole silloin kipinässä, voi tapahtua jotain peruuttamatonta. Tunnen kipinään menemisen enemmän velvollisuudeksi kuin pakonomaiseksi, joten olen valmis uhrautumaan myös seuraavana yönä. Itse otan kipinävuoron klo 01:00-01:15.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Hevosmiesten tietotoimiston mukaan officen mersurivistöön liittynyt myös musta SAAB? Nyt elämme todellakin mielenkiintoisia aikoja. Ahti Karjalainenko se onkin, vai joku vanha tuttu muuten vaan Pohjois-Karjalasta. Otan väiijyn klo 1.00-1.15, sillä eihän tässä pariin yöhön kunnon unia ole saanutkaan.

Vielä on illan tulosruudut sun muut näkemättä, joten eteenpäin ollaan menossa ja taka-askelia emme tunnetusti ota.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Alle 4h keräyksen aloittamisesta ja 2000€ rikki! Ja kohta jo ykkösenä.

Kyllä, ja tuo on kuitenkin ollut auki joulukuun ensimmäisestä. Sanoisin, että jos ja kun tuossa keulille mennään, niin voisi tulla jo hieman medianäkyvyyttäkin. Olisi ainakin syytä saatana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös