VT: Eihän sellaista yritysjohtoa olekaan, joka ei oikeasti välittäisi tuloksesta. En mä ainakaan ole sitä epäillyt, päinvastoin. Kaikki HIFK:ssa muistavat hyvin, miten upeaa oli voittaa mestaruus. Jukka Valtanen on asiallinen kaveri, jonka mielenkiinto suuntautuu talouteen. Täällä fanisaitilla kiinnitetään mielestäni varmaan ainoana paikkana huomiota HIFK:n perustuotteeseen; vain ja ainoastaan jääkiekkojoukkue HIFK:hon. Meitä äärifaneja kiinnostaa vain ja ainoastaan se, miten menee kaukalossa. Mulle on itse asiassa aivan yhdentekevää, ketkä ovat HIFK:n johdossa JOS homma kaukalossa oikeasti toimii. Niin varmaan useimmille meistä. Ihannetilanteessa valmentaja on hyvä, pelaajat ovat loistavia ja joukkue viihdyttää & menestyy. Ja toimistossa on duunissa jotain kravattikalleja, joiden henkilöllisyys on suhteellisen yhdentekevää. Näin sen näen.
Kun fokuksena on HIFK-jääkiekkojoukkue, ymmärrän täydellisesti sen, että täällä on paska fiilis ja siinä ei ole mitään nolostuttavaa tai myötähävettävää. Mehän helvetti rakastetaan tätä alkkarifaijaa eli meidän lätkäjengiä. Ja siksi täällä on huono lohduttautua sillä, että Oy:na HIFK:lla menee ihan asiallisesti ja hallihankettakin pukkaa. Se voi hyvinkin riittää 80%:lle katsojista ja isolle yleisöllehän HIFK tuotettaan tekee kuitenkin. Meidän yyberfanien osuus on luokkaa 5% ja meidän poissaolo katsomosta on yksi kärpäsen kusi. Ymmärräthän tämän pointin? Täällä valitetaan liikuttavan yksimielisesti siitä, kuinka HIFK pelaa jääkiekkoa. Ja täällä ei lohduta se, että johdossa on kuitenkin nimekästä porukkaa ja HIFK tehnee tälläkin tilikaudella hyvän tuloksen.
Meikäläisten tilanne on kuin potilaalla, joka menee jalkamurtuman takia sairaalaan. Sairaalan johto päättää kuitenkin esitellä, kuinka hieno sairaala heillä onkaan. On röntgen- ja ultraääniosastot, on fysikaalista hoitoa ja monia maineikkaita lääkäreitä. Kaikki tämä on kiva homma, mutta jossain vaiheessa rupeaa vituttamaan, kun kukaan ei tunnu saavan saatanan kipeää jalkaa kipsatuksi tässä ihmelaitoksessa. HIFK-jääkiekkojoukkueella on nyt molemmat jalat poikki.