No mutta, onkos veli JHag siis huijari? Vai eikö hän tiedäkään mitään IFKsta?Hänhän kirjoitteli olleensa paikalla henkilökohtaisesti tällaisen ilmoituksen tultua.
Mähän sanoin jo, että seison vaikka kovennettua tämän tietoni kanssa. Olin paikalla, kun HIFK:lle hyvin merkittävä sponsori sai tiedon, että valmentaja vaihtuu. Piste. Mistään sponssien tiedotustilaisuudesta en ole kuullutkaan. Tälle yhdelle on kyllä valiteltu, että asia viivästyy. Ei sanottu, että se on ohi. Tältä samalta taholta olen kuullut aiempia, hyvin osuineitakin tietoja. Mutta ei se aina natsaa. Mun lisäkseni kovin moni muukin oli saanut omilta tahoiltaan tiedon, että valmentaja vaihtuu. Ei savua ilman tulta, kovin lähellä on valmentajanvaihto jo käynyt.
Kyllähän meistä kaikki tietävät, että lätkäbisnestä tekevät ihmiset ja sponssien & HIFK:n joukoissa on vuosikymmeniä kestäneitä ystävyyssuhteita. Missään tapauksessa se ei pidä paikkaansa, että HIFK pitäisi sponsoreitaan pimennossa. Lätkäbisnes on kiinnostavaa ja kyllä sponssitkin miettivät yhtä kuumeisina kuin fanit näitä asioita. Jos tunnet suoraan vaikkapa Valtasen ja olet kiinnostunut iso tukija, totta vitussa soittelet ja kysyt mikä on meininki ja Valtanen kertoo. Ei tässä mitään kruununjalokiviä suojella. Jostain mediakin kaivaa ennakkotietojaan ja osuu hyvin usein oikeaan. Ei HIFK ole vieläkään mikään umpisuljettu holvi. Tavallisia ihmisiä täynnä. Täällä nähdään ihan liian usein mystisiä salaliittoja. HIFK on pikkukioski. Ja kun megaisoistakin yrityksistä vuotaa tietoa, niin miksei tällaisesta nakkikioskista sitten vuotaisi?
Asemoi itsesi tähän: Olet ollut ifk-fani ja sponssi 30 vuoden ajan ja sinä aikana olet oppinut tuntemaan dinot ja kumppanit + nykyjohdon ihan henkilökohtaisesti. Totta helvetissä nämä pitävät sinua poikkeuksellisen hyvin informoituna asioista. Jutellaan frendien kesken, niinkuin me jutellaan täällä netissä. Mä tiedän hyvinkin paljon HIFK:n näistä hyvävelitoimintatavoista: HIFK antaa tietoja tietyille tahoille silloin, kun siltä tuntuu. Se, miten tiedotetaan ulospäin, on eri asia. Ulospäin ei tiedoteta keskeneräisistä asioista. Jos joku on nyt sitä mieltä, että olen puhunut paskaa HIFK:n valmentajasäädöistä ja samoin mediat ovat olleet väärässä ja HIFK ei ole käynyt ollenkaan läpi mitään valmentajia, niin en mä sille mitään voi. Don't shoot the messenger if you don't like the message. Tämä valmentajakuvio on HIFK:n historiassakin poikkeuksellisen outo ja monimutkainen tapaus. Totuus on kuitenkin se, että HIFK on käynyt kuumeisia neuvotteluja Suikkasen, Summasen, Rautakallion ja muutaman muunkin tyypin kanssa. Eivät nämä pysy salassa tämän kokoisessa perslävessä. Jos Sormuseen oltaisiin tyytyväisiä, ei neuvotteluja olisi käyty ollenkaan. Nyt on ilmeisesti heitetty verkot vesille ylimieliseen tyyliin ihan liian myöhään.