Juttu Franciksestahan julkaistiin todennäköisesti siksi, että potkujen vuosipäivä sattuu olemaan tänään. Ja toi juttuhan oli käytännössä referaatti kesällä ilmestyneestä jenkkilehden haastattelusta. IFK:n koutsinkenkimisteema on nyt ollut vahvasti esillä muutenkin ja kun Franciksen potkujen synttärit osuivat samaan syssyyn, niin onhan siinä totisesti aihetta juttuun.
Itse juttuhan on mielestäni ihan asiallinen eikä mulle ainakaan tule mieleen naureskella Francikselle tipan vertaa. Hän näyttää saaneen elämänsä jotenkin hallintaan, mutta kalliin hinnan hän on maksanut omista virheistään. Tässäkin keississä syyttävä sormi osoittaa valmentajan palkanneeseen tahoon. Taustoja ei selvitetty kunnolla, vaan mentiin helppoon ja palkattiin nimen perusteella. Se, miten Francis sitten käyttäytyi IFK:n päävalmentajana toimiessaan on tietenkin väärin, mutta päihderiippuvaisen ihmisen elämässä hyvinkin tyypillistä. Henkilökohtaisesti toivotan Bobille hyvää jatkoa ja parempaa tulevaisuutta.
Faksissani on ollut jumi päällä ja huomasin sen vasta nyt. Verkkosukkahousuni olivat ikävästi sujahtaneet faksin sisään. Nyt sukkikset on poistettu ja odotan Tiedotetta ihan näillä näppäimillä. Olen valjastanut kissani vahtimaan telefaksia herkeämättä. Tällä hetkellä kissa tosin nukkuu, mutten epäile hetkeäkään, etteikö heräisi välittömästi faksin alkaessa pukata.