Tapahtui eilen yömyöhään Linnatuulen miesten vessassa Tampereen moottoritien varressa.
Tankattuani auton päätin poiketa heittämässä ison kepillisen vettä. Kun saavuin miestenvessan ovelle, kuulin sisäpuolelta kovaa mäiskintää ja ääntelyä. Mielessä kävi, että siellä romaniperhe selvittelee menemisiään. Jäin oven ulkopuolelle enkä voinut olla kuulematta miesäänen ähinää läiskähdysten välissä. "Puhutsa MULLE?", "PUHUTKO sä mulle?", "Puhutko SÄ mulle?" ja näiden lisäksi joko "Tack IFK" tai "Fak IFK" - erottaminen oli vaikeaa. Juuri kun olin lähdössä hälyttämään vartijaa paikalle, äänet vaikenivat, ovi avautui ja ulos astui Pasi Sormusen näköinen mies tummissa aurinkolaseissa. Laseja hieman ihmettelin, koska oli varsin pimeää. Lasien takaa saattoi havaita alkavan sinelmän silmäkulman ympärillä. Pasi Sormusen näköinen mies poistui kohti läntistä poistumisreittiä. Sen jälkeen en saanut häneen enää näköyhteyttä. Avasin oven ja oletin kohtaavani muut rähinöitsijät, mutta huone oli täysin tyhjä. Ei ketään muuta paikalla. Suuri peili oli murtunut reunaltaan ja yksi vessan putkaovista oli poissa sijoiltaan.
Tämä oli kerrassaan erikoinen kokemus.