Snooker 2006-2007 Main Tour

  • 14 229
  • 131

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Higginshän tuon sitten vei lopulta 18-13. Selby kyllä tsemppasi eilen aika uskomattomasti ja näytti jo siltä, että Higginsin itsetunto on romahtanut, kun välillä mikään ei oikein onnistunut.
 
Nukahdin tilanteessa 15-13 ja olin varma, että Selby nousee vielä tasoihin ja mahdollisesti ohi, mutta näköjään loput framet. Itse olisin kyllä Selbylle suonut tämän tittelin, niin vahvasti nuori mies pelasi jälkimmäisen puoliskon finaalista. No se ei kuitenkaan riittänyt ja jossittelut pois.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Alamummo kirjoitti:
näytti jo siltä, että Higginsin itsetunto on romahtanut, kun välillä mikään ei oikein onnistunut.

Näin on, mutta juuri tuo päänupin kasaaminen ratkaisevilla hetkillä tekee noista jätkistä todellisia tähtiä. Joku vähemmän kokenut kaveri olisi 12-4 johdon menettäessään takonut päätä seinään ja turhautunut täysin suorituksiinsa, mutta Higgins luotti itseensä tarpeeksi ja vei "kannun".

Selby pelasi aivan käsittämättömän hyvin melkeinpä koko ajan. Hienoimmat temput häneltä tässä turnauksessa olivat 14-16:sta tappiotilanteesta 17-16:sta voittoon käännetty peli Murphyä vastaan... ja luonnollisesti tuo eilinen ylösnousemus Higginsiä vastaan. Selby on tähti jo nyt, mutta tulevaisuus snookerissa näyttää suorastaan huikealta!

Mielenkiintoinen turnaus jälleen kerran alusta loppuun. lisää tätä, kiitos! :)
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Edelleenkin maailman paras laji, sekä sohvalta katsottuna että itse veran ääreltä pelattuna.

Jotenkin tuntui, että helpohkosti Higgins vei kolme vikaa freimiä. Selby yritti 29. freimissä järkyttävän vaikeaa pinkkiä keskelle, ei mennyt, Higgins tyhjensi ja teki sitten seuraavaan freimiin 129 breikin. Semmoinen fiilis jäi, että yritys/turvapeli loppui kesken, mutta kyllähän Higgins oli itse varmuus lopussa ja ansaitsi kannun.

Selby pelasi huipputurnauksen: Lee, Ebdon, Carter, Murphy...kovia päänahkoja. Kummallinen huojuva tekniikka kyllä hänellä on, mutta varsinkin pitkä peli aivan huippuluokkaa.
 

scholl

Jäsen
Mustaine kirjoitti:
Edelleenkin maailman paras laji, sekä sohvalta katsottuna että itse veran ääreltä pelattuna.

Itse olen sitä mieltä, että nimenomaan hyvä laji seurata sohvalta, mutta älytön peli kokeilla itse. Aivan liian vaikea. Pitää olla hillitön miljoonien lyöntien kokemus, jotta pussitusten lisäksi päällevedot onnistuvat. Tyhmää pelata jotain missä ei ole hyvä.

No anyway, nyt on alkanut ärsyttämään EuroSportin selostajan puheet eristä. Se oli paljon mukavampaa silloin, kun sanoi vielä freimi. Nyt se erä-sana on ärsyttänyt valtavasti koko turnauksen ajan.

Vaikka joku väitti, että scholl puhuu mitä sattuu niin toistan vielä sen, että mielestäni kisat olivat pettymys. Tottakai jännitystä on mukana, mutta nuo ovat huippuammattilaisia. Ei silloin mielestäni noin suurta määrää räikeitä virheitä suht helpoissa pussitustilanteissa pitäisi tulla. Samoin tason vaihtelu otteluiden sisällä oli liian suurta. Siinä mielessä en pitänyt turnauksesta.

Aiemmin olin sitä mieltä, että tuomareiden kuuluukin olla sellaisia Rip Kirbyn hovimestarin kaltaisia 70-vuotiaita palvelijoita, mutta asiaan tarkemmin perehdyttyäni olen alkanut jonkin verran seuraamaan matseja, joita tuomitsee Michaela Tabb. Hän tuntuu jotenkin diggaavan huomiosta ja on aika lähellä pöytää kameran näkyvissä pelin ollessa käynnissäkin. Aika erikoista tosiaan, että nelikymppinen nainen seittemänkymppisten ukkojen seurassa.

Enää tavallaan vituttaa ja kummeksuttaa pelaajat, jotka pelaavat mustissa paidoissa.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Outo veto Eurosportilta vaihtaa aina MM-turnauksen ratkaisupeleihin selostajaa. Kyllähän tuohon Pasaseenkin lopulta alkoi tottua, mutta Kauppinen on kuitenkin selostajana huomattavasti parempi. Taustatiedot pelaajista yms. loisti poissaolollaan loppukahinoiden ajan, kun Pasanen keskittyi vain pelitilanteiden kommentoimiseen. Tilanne on vähän sama jos Canal vaihtaisi NHL:n konferenssifinaaleista eteenpäin Saku Koivun selostajaksi siksi, että hän on jääkiekkoilija.
 

mehumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Boston Bruins, Valkeakosken Haka, VaLePa
Snookerin MM-kisat olivat mielestäni oikein mainiot, parasta oli Murphyn tippuminen finaalista. Uusia tähtiä alkaa syttymään, kun vanhoja ei kiinnosta. Toki Murphy kuuluu uusiin tähtiin, mutta siis Hendry ja kumppanit olivat heikohkosti mukana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös