Snacky palaa kehiin

  • 30 837
  • 120

archieG

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Slavia Praha
KevlarB kirjoitti:
Tämän lisäksi "fissarit" eli fish&chips ja höystettynä tupla kalalla ja tupla mällillä, niin hevari kysyy kohteliaasti että "tuleex pilli kans ?"

Fissarit oli se heikko kohta. En tiedä laittovatko Itiksen Snackyllä siihen joka kerta jotain huumetta, mutta usein se tuli haettua sieltä, mennessäni duunista kotiin asuessani silloin Länsimäessä. Autolla reissu ei ollut hankala, mutta kun se metro silloin ei kulkenut Itiksestä eteenpäin. Muistan, kun metro teki ekan matkansa...

Jumalauta, taidan olla jo ihan oikeasti vanha.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Tulikin ketjua luettuani minulle täysin uutena tietona että Snacky oli jopa Hämeenlinnaan ehtinyt laajentua.

Itse muistan Leppäsuon, Itiksen, Hertsikan ja Ruskeasuon Snackyt. Missäs muualla näitä olikaan?

Kyllähän noilla Snackyilla oli vaikka minkälaista seppää töissä joten kaikenlaisia kommervenkkejä todellakin tapahtui. Aina piti todellakin tilata se tuplamälli jostain syystä ja kyllä sitä Kevin mainitsemaa pilliäkin olisi joskus tarvinnut. Sitä valehtelematta oli joskus puolisen litraa siellä nyytissä. Kun tilasi mukaan niin oli parempi, ainakin Ruskeasuon Snackylla, käyttäytyä asiallisesti ja olla kuittailematta yhtikäs mitään siinä drive-in jonossa. Muuten nimittäin kotiin tultuasi huomasit sen foliokäärön sisältävän hakkelusta eli jätkät olivat sen purilaisen muussanneet kostoksi. Elokuvan sanoin: "They fuck you in the drive-in lane".
 

CaGe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Itse muistan Leppäsuon, Itiksen, Hertsikan ja Ruskeasuon Snackyt. Missäs muualla näitä olikaan?
Näitten lisäksi oli myös ainakin käpylässä Snacky, siinä missä tänä päivänä sijaitsee drive-in hese. Todella ilo-uutinen että Snackyt on tekemässä paluuta!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gags kirjoitti:
Itse muistan Leppäsuon, Itiksen, Hertsikan ja Ruskeasuon Snackyt. Missäs muualla näitä olikaan?

Olikos Käpylässä Mäkelänkadulla, vähän ennen Amerin taloa? Samassa mestassa on nyt Hese, sitä ennen oli Carrols ja mä muistelisin että siinä oli sitä ennen Snacky. Ja eikö Sörkan rannassakin ollut?

Hei kertokaa nyt tarkemmin että millaista se Snackun safka oli/on. Onko verrattavissi snagarihampurilaisiin, Burger Kingiin tai johonkin muuhun? Muistan kyllä noi Snackyt, mutta ei tullut koskaan niisä käytyä.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Classics never die, aivan loistavaa, lupaan mennä heti avajaisiin! Mulla on vieläkin jossain varastojen perukoilla mieletön nippu niitä "Poliisi on ystävä"-ikkunatarroja. Ja kaverini joka oli joskus käynyt kääntymässä duunissa ko. paikassa tiesi aina pyytää "kalamällin" lisukkeena annokseen kuin annokseen. :-)

Kai se Leppäsuon Snacky oli se kaikista klassisin tämän ylvään ketjun paikoista. Se oli viimeinen kaavoittamaton pläntti Helsingissä josta saattoi ottaa grillisafkat pykälään ja parkkeerata auton riviin joko Snackyn puolelle ihan asfaltille tai sitten tien toiselle puolelle ihan hiekalle. Saas nähdä mihin meinaavat franchise-rakennella Snacky 2.0:aa...

Gags kirjoitti:
Itse muistan Leppäsuon, Itiksen, Hertsikan ja Ruskeasuon Snackyt. Missäs muualla näitä olikaan?
Los Lassilassa tietenkin, siinä Teboilin vieressä. Kaverini risti sen "slow foodiksi" kun eipä sielläkään ne kokkaushommat aina napanneet. Toki se Tebari on vieläkin enemmän old school -paikka ihan näin offtopiccina.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Snacky listaan pitää varmaan lisätä vielä Pukinmäessä sijainnut Snacky. Itse asiassa en ole aivan varma laksetaanko se Puksuksi, mutta joka tapauksessa vastakkaisella puolella kehä ykköstä kuin Puksun Esso ja suunnilleen samalla kohdalla.

Baari-illan jälkeiset burgerit Leppäsuon Snackyltä, samassa jonossa ollaan odoteltu monen muun kanssa ;)

Gellner kirjoitti:
Hei kertokaa nyt tarkemmin että millaista se Snackun safka oli/on.
Niin hyvää ettei sanotuksi saa. Itse asiassa aika mahdoton verrata, menee mun muistikuvien mukaan suunnilleen pikaruokaketjujen teollisuusburgerien ja snagareiden tee-se-itse versioiden väliin. Juuri siihen oikeaan kohtaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Gags kirjoitti:
Itse muistan Leppäsuon, Itiksen, Hertsikan ja Ruskeasuon Snackyt. Missäs muualla näitä olikaan?

Leppävaarassa ainakin siinä Shellin vieressä Läkkitorin laitamilla. Taisi jäädä Shellkin vasaran alle, kun Sellon liikenneyhteyksiä rakennettiin. Muistaakseni Suomenojallakin taisi joskus olla Snacky.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
mikse kirjoitti:
Leppävaarassa ainakin siinä Shellin vieressä Läkkitorin laitamilla. Taisi jäädä Shellkin vasaran alle, kun Sellon liikenneyhteyksiä rakennettiin. Muistaakseni Suomenojallakin taisi joskus olla Snacky.

Suomenojan Shellillä, aivan Länsiväylän varrella oli tosiaan Snacky. Pari kertaa siellä tuli käytyä, mutta silloin vielä niin nuori, että millään ei muista minkä makuisia burgerit olivat.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Ei se juttu

Niin, itsekin muistan takavuosina vierailleeni ainakin Suur-Turengin Hämeensaaressa sijanneella Snackyllä.

Mitään elämää suurempia muistikuvia ei ole jäänyt datanauhallani ko. paikasta, koska olin jo tuolloin kebab riisillä -miehiä, tai muuten vain sen verran persaukinen nuorisohenkilö, että syömiset tapahtuivat taloudellisten paineiden vuoksi kotona, koska niukkojen ja jopa ala-arvoisten pienten viikkorahojen piti riittää viinanjuontiin tai pillurallin rälläämiseen.

Täältä tähän
 

Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, St. Louis Blues
Gags kirjoitti:
Itse muistan Leppäsuon, Itiksen, Hertsikan ja Ruskeasuon Snackyt. Missäs muualla näitä olikaan?

Kehä kolmosen varrella "Kehäkessaa" vastapäätä oli myös yksi. Vantaatahan tuo jo on, olisko Koivuhakaa?

Ja kyllä Poliisiateria oli aivan ehdoton. Pakko käydä kokeilemassa, vetääkö uusi versio vertoja. Pahoin pelkään, että aika on tosiaan kullannut muistot, kuten kävi mm. Ritari Ässälle...
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ellen nyt ihan väärin muista, enkä usko että muistan, niin myös Keravalta löytyi Snacky.

Hämäriä mielikuvia Poliisista ja Taksihampurilaisesta ja siitä, että olivat melko ruokaisia.

Oliko näin, että Snackyt olivat käytännössä aina huoltoasemien yhteydessä ja vieläpä varsin usein juuri Shellien?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Gags kirjoitti:
Tulikin ketjua luettuani minulle täysin uutena tietona että Snacky oli jopa Hämeenlinnaan ehtinyt laajentua.
Jaa puhutaanko nyt tosiaan siitä Snackysta, joka oli n. 25 vuotta sitten siinä nykyisen kylmän Shellin nurkalla? Itse kävin tuolla yleensä vain limpparilla, kun luokkakaveri oli siellä töissä. Hamppareista ei ole sitten minkäänlaista muistikuvaa. Tosin epäilen vahvasti, että mikään voi voittaa Mexasin chiliburgeria. Mutta se on toisen ketjun asiaa se. Ei dissata Snackya.
 

M10

Jäsen
Leon kirjoitti:
Jaa puhutaanko nyt tosiaan siitä Snackysta, joka oli n. 25 vuotta sitten siinä nykyisen kylmän Shellin nurkalla?

Juu puhutaan, mutta ei siitä nyt ihan noin kauaa ole. Sanoisin, että Snacky oli vielä 90-luvun puoliväliin saakka siinä paikalla.

Eikös taksi-hampurilaisessa ollut ananasta?
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipas kerrankin hyvä uutinen. Pääsee opettelemaan hampurilaisten syönnin kokonaan uudelleen, nykyiset ketjut kun ovat molemmat boikotissa.

Fissareitahan siellä tuli nuorena miehenä pääasiassa vedettyä, niissä kun tuo hinta ja määrä korreloivat parhaiten. Mutta olihan ne burgeritkin jotain ihan muuta kuin nämä kirotut mcdonaldsit.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
"Fissari kaikilla mausteilla"

Maksoi muistaakseni 10FIM ja tuli syötyä 80/90 lukujen taitteessa muutamankin kymmenen kerran. Hampuris tarjoaa periaatteessa samaa settiä mutta ei pärjää alkuunkaan maussa eikä kattauksessa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Gags kirjoitti:
Tulikin ketjua luettuani minulle täysin uutena tietona että Snacky oli jopa Hämeenlinnaan ehtinyt laajentua...

Niin, tai sitten homma meni niin, että Snacky oli ensin Hämeenlinnassa ja sen jälkeen se rantautui eteläiselle rannikkoseudulle.

Vähän niinkuin, mikä se jenkkiläinen lätkäjätkä nyt olikaan, siis tämän Tibbettsinkin kohdalla.

Morrow10 kirjoitti:
Sanoisin, että Snacky oli vielä 90-luvun puoliväliin saakka siinä paikalla..

Niin, itsekin muistelisin, että joskus 90-luvun puolivälin kieppeillä viikatemies vilahti ja Snacky kuopattiin. En ainakaan enää inttivehkeissä muista koskaan patsastelleeni ko. puljun tanhuvilla. Toisaalta, meillä laivastossa oli sen verran hyvät ruoat, että moinen rahvaanomainen lämiskä ei ilmeisesti herättänyt kuin korkeintaan hymähdyksiä.


Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
ervatsalo kirjoitti:
Toisaalta, meillä laivastossa oli sen verran hyvät ruoat, että moinen rahvaanomainen lämiskä ei ilmeisesti herättänyt kuin korkeintaan hymähdyksiä.
Teillä on laivastokin Hämeenlinnassa? Onko sekin rantautunut linnan pihasta rannikolle?
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei mitään lisättävää, mutta liityn kuoroon minäkin: Leppäsuo ja Poliisi. Hyvää oli monet kerrat, tuhti satsi ja muistaakseni välillä turhankin lämpöinen. Joutui syömään rauhallisesti. Kyllä markkinoille mahtuu, varsinkin kun se paras Suomesta tällä hetkellä puuttuu - Burger King.
 

Mr.Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flopit
Sledge Hammer! kirjoitti:
"Fissari kaikilla mausteilla"

Maksoi muistaakseni 10FIM ja tuli syötyä 80/90 lukujen taitteessa muutamankin kymmenen kerran. Hampuris tarjoaa periaatteessa samaa settiä mutta ei pärjää alkuunkaan maussa eikä kattauksessa.

Mielenkiintoista nähdä millainen tuleva hinnoittelu on. Jos tuo 10FIM pitää paikkansa niin hurja tulee varmaan olemaan hintaero. En ole viime aikoina snägäreillä käynyt (ei tietoa yleisestä hintatasosta) mutta eiköhän se yli 5 euroa tule maksamaan, eli hinta kolminkertaistuu kymmenessä vuodessa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jotenkin tuntuu, että on ostettu oikeus nimeen ja varmaan myös tuotteiden nimiin, jos siis ovat jollain tavalla olleen jonkun omia.
Mahtaako kauppaan kuulua millään tavalla reseptit, jotka siis kuitenkin ovat tämän skenen kannalta tärkeä asia.
Saahan nyky Carrollsilta tutun nimisiä mättöjä, joiden maku on jotain ihan muuta kuin ennen.

Snackyn fissareita pitänee käydä kokeilemassa, jos tulevat valikoimiin. En kyllä muista miltä ne maistuivat aikoinaan.
Ehkä samalla voisi ajaa Sörnäisen rantatien Hampurikselle testaamaan makkarapatongin ja Pyttiksen nykymaun. Vieläkö siellä olisi sama mamma, jolta saisi 'taksimaidon' annoksen kylkeen?
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Aivan loistavaa. Tämä Björn "Bjöna" Westerholm oli Carrols-ketjun toimitusjohtajana joskus 80-luvulla kun tein kesätöitä Carrolsilla. On alaa tunteva mies! Olisi ostanut samalla oikeudet käyttää Carrols-tuotemerkinkin. Läskipää Turusta pilaa hienon Carrols-tuotemerkin mauttomine mössöineen.

Nostalgiaa! Menen heti Snackylle vetämään annokset kun avaavat ovet!
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Gags kirjoitti:
Itse muistan Leppäsuon, Itiksen, Hertsikan ja Ruskeasuon Snackyt. Missäs muualla näitä olikaan?

Tikkurilassa ja Keravalla ainakin, muistaakseni myös Kontulassa.

Ja hyvät olivat safkat juu. Ei tullut paljoa Carrolseissa ja McDonaldseissa käytyä.

Tällä hetkellä hampurilaisscenen ehdoton ykkönen on Roadstar. Suunnilleen sama ruokalista kuin Snackyissa poliiseineen päivineen ja maku on tasoa jumalaisen hyvä.

En ole tainnut nähdä kyseisiä mestoja kuin Mikkolassa ja Hyrylässä, mutta 20km:n ajelu on lyhyt matka sillon kun burgeria tekee mieli, vaikka Mc:kin olisi tossa 300m:n päässä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Onhan tommonen Snacky varmaan ihan kiva juttu, mutta Suomesta on turha puhua sivistysvaltiona ennenkuin Burger King palaa maahamme. Two words: Whopper.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Minulle on jotenkin hämärästi jäänyt joku Snackyn mainos mieleen. En muista oliko kyseessä radio-, tv-, vaiko Rinkelinmäen jäähallissa pelikatkomainos.

Meni jotenkin näin:

"Snackyyy, mä sain sieltä sut kii" tai "Snackyyy, mä sain sieltä sutkin" [sävelellä]

Muistaako kukaan?
 

Tobias

Jäsen
Muistan itsekin, että tällainen mesta kuin Snacky on joskus ollut olemassa. Syönyt en ole siellä koskaan ja voin luvata että koskaan en tule syömäänkään.

No toivottavasti yrittäjä käärii kunnon hillot ja katteet roskaruoallaan. Muuten toivon, että roskaruoka kiellettäisiin kokonaan vaikka lailla. Mutta koska tällaisen busineksen työllistävä vaikutus lienee jonkinmoinen ja joku osaa sillä hillot kerätä kansalta pois laillisesti, niin hyvä juttuhan se kyllä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös