Minä olen kommentoinut, että liigassa on kovempiakin hyökkääviä pakkeja ja yrittänyt tätä jollain tavalla perustellakin.
Ainoa perustelu jonka olet listannut on että Anderssonilla on melkein yhtä paljon maaleja, vaikka vetoja on selvästi vähemmän. En oikeastaan tuota minään perusteluna pitänyt, sillä eihän pakkien vedot usein ole suoria yrityksiä tehdä maalia vaan heitetään maalille jotta tulisi reboundeja ja muuta.
Toki mainitsit että Ilveksen yv näyttää huonolta, mutta itse en vain osaa nähdä sitä pelkästään Seikolan viaksi. Päinvastoin se että pisteitä tulee paljon, vaikka YV:ssä ei ole variaatioita tarkoittaisi että tuo kuvio on toimiva ja vastustamaton. Voisiko jopa ajatella niinkin, että jos Ilveksen YV olisi parempaa , niin silloin Seikolalle pisteitäkin tulisi vieläkin enemmän?
Kellään toisella pakilla en ole nähnyt vastaavaa roolia esim. YV:ssä, joten tehot tulevat varmasti putoamaan jossain toisessa joukkueessa.
Tuossa jo joku mainitsikin että Seikolan maaleista yv:llä tuli 9/17. Vastaavasti esim Laamasen maaleista tuli 8/12, Mäenpään 7/12, Aallon maaleista 9/13, Kovasen 7/9 Anderssonin 14/16. Ehkä ongelma on vain tuo ettet ole nähnyt.
Minun on myöskin vaikeaa kuvitella, että SM-liigasta löytyisi joukkue jossa Seikola ei pelaisi leijonanosaa YV:stä.
No tilannehan ei paljon eroa Seikolasta, jolla on sopimusta vielä kaksi vuotta jäljellä. Faktat ovat siis siellä päässä tämänkin osalta samaa luokkaan kuin Seikolan vuosia jatkunut pistetehtailu.
Faktaahan se oli, hyviä kausia on yksi vähemmän kuin Mikko Mäenpäällä, yksi enemmän kuin Anderssonilla ja puoli kautta enemmän kuin Lee Sweattilla.
En silti huutelisi faktoista, kun oma fakta oli että "liigassa on kovempiakin viivapelotteita" ja sitten selittely on luokkaa, että ovat muut ovat parempien viivapelotteidensa vaikkeivat vain tee yhtä paljoa maaleja kun niiden yv on toisenlaista.