SM-liigan siirtohuhut

  • 4 848 610
  • 5 847

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Huomaa että Raumalla on vihdoin viimein onnistuttu ulkomaalaisten kanssa. :)

Kolme paikkaa on ei-EU-pelaajille. Lukolla virallisesti niistä täytetty jo kaksi, huhuissa on kolmannelle paikalle Sweatt. Vaikea uskoa, että mikään SM-liigajoukkue käyttäisi ulkomaalaispaikkaa noilla statseilla varustettuun maalivahtiin. Mestikseen tosiaan voisi jo kelvata.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
EP:n toimesta Jordan Parisea huhutaan Suomeen ja Ruotsiin.

Narrit? Lukko? Tappara?

Eiköhän tuo ukko statsien perusteella ole lähinnä Mestis-kamaa? Ei ole tarpeeksi kova nimi minkään SM-liigaseuran ykköseksi ja kakkoseksi ei ole järkeä ulkkareita palkata.
 

jokerit67

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän tuo ukko statsien perusteella ole lähinnä Mestis-kamaa? Ei ole tarpeeksi kova nimi minkään SM-liigaseuran ykköseksi ja kakkoseksi ei ole järkeä ulkkareita palkata.

Eipä ollut TPS:n Leggiolla kovin paljon paremmat statsit Suomeen tullessaan, ikää tosin pari vuotta vähemmän. Eli toisin sanoen joku SaiPa, TPS tai Pelicans voisivat perjaatteessa hankkia tuollaisen kaverin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huomaa että Raumalla on vihdoin viimein onnistuttu ulkomaalaisten kanssa. :)

Samantasoisia (ja paljon parempia) suomalaisvahtejakin on saatavilla joten olisi typeryyttä käyttää viimeinen ulkomaalaispaikka Pariseen, varsinkin kun puolustuspäässä on vielä täytettäviä reikiä.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eipä ollut TPS:n Leggiolla kovin paljon paremmat statsit Suomeen tullessaan, ikää tosin pari vuotta vähemmän. Eli toisin sanoen joku SaiPa, TPS tai Pelicans voisivat perjaatteessa hankkia tuollaisen kaverin.

Niin, tai enemminkin esimerkiksi KooKoo tai Sport. Tuossa uutisessahan luki seuraavan suunnan Parisella olevan todennäköisesti "suomi tai ruotsi" mutta en todellakaan usko pääsarjatasoon.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Eipä ollut TPS:n Leggiolla kovin paljon paremmat statsit Suomeen tullessaan, ikää tosin pari vuotta vähemmän.
Ei Leggiota miksikään kovin huikeaksi menestykseksi kukaan laske?
 

12961

Jäsen
Huhuasteella sellaista olen kuullut että Kivenmäki olisi jo keväällä neuvotellut TPS:n kanssa. Joku paremmin tietävä vahvistakoot asian.

Sellainen arvoitus tuli erittäin luotettavalta taholta Birnerin jatkosopparin julkistuksen jälkeen, että TPS neuvottelee kahden "kovan profiilin" turussa juniorina pelanneen "paluumuuttajan" kanssa, joista kumpikaan ei ole pelannut palloseurassa SM-liigaa.

Kivenmäki, Pärssinen, Hauhtonen sopisivat, joten voi olla, että Mave nähtäisiinkin Turussa ensi kaudella.


Sahlstedt olisi halukas tulemaan Turkuun, mutta TPS ei ole ollut lainkaan kiinnostunut. Varmaan sitten halutaan nuorempaa lihaa rapakon toiselta puolen.
 
Viimeksi muokattu:

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Lisäksi 80 prosentin tarkkuudella osuva tieto: Mikko Mäenpää, HPK -> Ruotsi


Niinkun jo aiemmin tiesin kertoa. Muutamaksi kaudeksi Ruotsiin vuolemaan kruunuja taskun täydeltä ja sen jälkeen takaisin kotiin, ellei NHL miestä vie.
 

Taskulamppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niinkun jo aiemmin tiesin kertoa. Muutamaksi kaudeksi Ruotsiin vuolemaan kruunuja taskun täydeltä ja sen jälkeen takaisin kotiin, ellei NHL miestä vie.

Vieraasta pöydästä huudellen, mutta epäilenpä vähän Tapparan halukkuutta panostaa puolustukseen niin paljoa. Siellähän on jo Sarava ja Mäntylä pitkillä sopimuksilla, joskin niissä taitaa olla mahdollisuus pelata kausia ulkomailla. Tietysti muutama kausi on liukuva käsite.

Edit. Sopimusten arvoista en tiedä. Muistaakseni kuitenkin Mäntylällä ainakin uutisoitiin olevan aika arvokas pahvi.

Todennäköisesti sekoitit Luoman ja Mäenpään, mutta pitihän minun tulla kuitenkin sanomaan asiasta.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Todennäköisesti sekoitit Luoman ja Mäenpään, mutta pitihän minun tulla kuitenkin sanomaan asiasta.

Miehiä en sekoittanut.. kotiin paluulla tässä tapauksessa tarkoitin tietenkin Jyväskylää josta löytyy kaikki Miksan ystävät ja muutenkin henkinen koti on täällä uutta omakotitalotonttia myöden. Perhe löytyykin sitten hämeestä, se on totta.
 

Deanwick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyväskylä, Seattle ja kansainvälinen kiekko

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Eli toisin sanoen joku SaiPa, TPS tai Pelicans voisivat perjaatteessa hankkia tuollaisen kaverin.

Periaatteessa SaiPassa saattaisi olla tilaa kakkosvahdille jos Hostikka ei haluakaan täällä jatkaa, mutta käytännössä mitään Pariseja ei tänne ole tulossa.

Tämä jo siksi, että kanukkikiintiö tulee lähiaikoina täyteen, kun Barneyn ja Redenbachin kaveriksi tulee McTavish. Typerä tuo kolmen EU:n ulkopuolisen pelaajan sääntö.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Ja yllättyneitä ovat...?
Täytyy myöntää että minä olen yllättynyt. Vaikka olen aina sanonut että Jori Lehterä ei tule ikinä pelaamaan NHL:ssä, niin nyt on pakko myöntää että olen tullut toisiin ajatuksiin, varsinkin säälipleijarisarjan aikana Jokereita vastaan. Jos ja kun Jori mitä ilmeisimmin ei palaa kotiin Jokereihin, olisin uskonut että hän saa / on sammassa sopimuksen NHL:ään. Itse asiassa uskallan väittää näin tulee tapahtumaankin, sanoi Seppänen mitä tahansa.
 
Muutamaksi kaudeksi Ruotsiin vuolemaan kruunuja taskun täydeltä ja sen jälkeen takaisin kotiin, ellei NHL miestä vie.

Viime yrittämällä ei AHL-elämä maistunut kun tuli kova ikävä kotia ja koiraa. Ei tuollaiset jätkät ikinä NHL:ään asti päädy. Ruotsi on täysin oikea paikka Mäenpäälle laittaa rahoiksi. Venäjä olisi toki taloudellisesti vielä paljon kovempi juttu, mutta siellä hän tuskin kestäisi kokonaista vuotta.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täytyy myöntää että minä olen yllättynyt. Vaikka olen aina sanonut että Jori Lehterä ei tule ikinä pelaamaan NHL:ssä, niin nyt on pakko myöntää että olen tullut toisiin ajatuksiin, varsinkin säälipleijarisarjan aikana Jokereita vastaan. Jos ja kun Jori mitä ilmeisimmin ei palaa kotiin Jokereihin, olisin uskonut että hän saa / on sammassa sopimuksen NHL:ään. Itse asiassa uskallan väittää näin tulee tapahtumaankin, sanoi Seppänen mitä tahansa.
Kyllä itse olen vakuuttunut, että Jori tulee lähtemään NHL:ään tai ainakin siellä pärjäisi. Nytkin osoitti, että pystyy pelaamaan kohtuullisen kovaakin. Toki KHL:stä saattaa saada 2-3milj dollaria/euroo ja NHL:ssä joutuisi aloittamaan jollain 800kdol. tasoisella palkalla. Joten hyvinkin voi olla, että käy KHL:ssä hakemassa eläkerahat pois ja sitten suuntaa NHL:n?
 
Lehterän tilanteesta sen verran, että itse uskon miehen tähtäimen olevan kuitenkin NHL:ssä. Jos Kekäläinen ja kumppanit St. Louisissa katsovat, että Lehterän olisi parempi jatkaa vielä kausi Euroopassa, niin sitten KHL lienee paras vaihtoehto. Jos taas Lehterä halutaan Pohjois-Amerikkaan, niin suuntana on St.Louis / Peoria.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös