Ja kuten NHL toimii KHL:n suhteen.
Sori mutta ei liity tähän Vehasen tapaukseen mitenkään eikä muutenkaan tähän ketjuun.
Ja kuten NHL toimii KHL:n suhteen.
...
KHL sentään maksaa pelaajista eikä vie heitä käytännössä ilmaiseksi kuten NHL tekee. Periaatteessa KHL:llä ei olisi mikään pakko maksaa pelaajista senttiäkään. Senkun ottaisivat.
Eh, en tuossa kehottanut KHL:ää ottamaan pelaajia ilmaiseksi, mutta totesin että heillä olisi siihen mahdollisuus niin halutessaan.Hienot periaatteet sinulla.
MTV3:n saamien tietojen mukaan Petri Vehanen saattaa olla siirtymässä Venäjällä. Kiinnostuneista seuroista Maikkari mainitsee nimeltä AK Bars Kazanin, joka on ehkäpä Venäjän rikkain jääkiekkoseura.
Vehanen kirjoitti alkuvuodesta kahden vuoden jatkosopimuksen Lukon kanssa, joten siirron mahdollisesti toteutuessa rahan tuloa siivousfirman tilille ei voi estää...
...ellei sitten Vehasen uudessa sopimuksessa ole jotain KHL-pykälää.
Linkki
Toisaalta NHL:n euroliigoille maksamat korvaukset sopimuksenalaisista pelaajista ovat murusia siihen verrattuna mitä KHL-seurat ovat maksaneet.Se mikä minusta eroaa esim. NHL:n toiminnasta tässä, on se että NHL:ään harvemmin värvätään pelaajia Euroopasta kesken kauden
Minusta taas tuossa toiminnassa ei ole mitään laitonta tai moraalisesti väärää, koska yhdelläkään SM-liigaseuralla ei ole pakko päästää sopimuksenalaisia pelaajia Venäjälle vastoin omaa tahtoaan. Asia olisi eri jos KHL vain ottaisi sopimuksenalaisia pelaajia vastoin seuran tahtoa, mutta näin ei ole tehty, joten viimeinen sana on aina seuralla joka omistaa pelaajan.Minun puolestani KHL saa tehdä ihan samalla tavalla mutta tämä kesken kauden tapahtuva kalastelu vituttaa yli kaiken
Yritä nyt ymmärtää että ei ole olemassa mitään "yhteisesti sovittuja pelisääntöjä" sen suhteen, etteikö sopimuksenalaisia pelaajia voisi kosiskella toiseen sarjaan kesken sarjakauden. Jalkapallossa tämä on aivan yleinen ilmiö.Mutta tunnetusti venäläisiltä on ihan turha odottaa mitään yhteisten pelisääntöjen noudattamista missään asiassa, ei millään pahalla...
No maksakaa itse enemmän niin ei tarvi pelätä pelaajien menetyksiä. Pelaajat menevät sinne missä tienaavat parhaiten. Niin itsekin tekisin, jos joku tarjoaisi minulle moninkertaisen palkan nykyiseen verrattuna.
KHL sentään maksaa pelaajista eikä vie heitä käytännössä ilmaiseksi kuten NHL tekee. Periaatteessa KHL:llä ei olisi mikään pakko maksaa pelaajista senttiäkään. Senkun ottaisivat.
Kyseinen Kazan saattaa hyvinkin olla maailman rikkain kiekkoseura, ja ainoastaan KHL:n palkkakatto käytännössä rajoittaa sen rahankäyttöä. Siinä jää tsuhnan rahat toiseksi (pitihän tuo ryssittely kuitata).Ilmeisesti ryssillä on löysää rahaa pikkuisen liikaa,
Jos homma menee sääntöjen mukaan, niin joukkue x tekee joukkue y:lle tarjouksen pelaajan a siirtymisestä joukkueeseen x. Jos seurat pääsevät yhteisymmärrykseen voi joukkue x neuvotella pelaajan a kanssa palkkauksesta, sillä liigojen välillä sopimus ei siirry, vaan neuvotellaan pelaajalle uusi.Ja toki, eihän seurojen ole mikään pakko myydä pelaajiaan kesken kauden (tai edes kauden jälkeen) mutta kun pelaajalle lyödään eteen ihan mottipäisiä summia muutaman kuukauden peleistä niin kyllä sillä aika hyvin saadaan luotua sellainen tilanne jossa seuralla ei jää juuri muita vaihtoehtoja kuin päästää pelaaja menemään. Pahimmassa tapauksessa kun käteen jää vain vittuuntunut pelaaja ilman motivaatiota.
Eli en minä tässä sitä kritisoi että joku tarjoaa enemmän rahaa kuin toinen, mutta jonkinlaiset pelisäännöt olisi minusta ihan hyvä olla. Mutta tunnetusti venäläisiltä on ihan turha odottaa mitään yhteisten pelisääntöjen noudattamista missään asiassa, ei millään pahalla...
Yritä nyt ymmärtää että ei ole olemassa mitään "yhteisesti sovittuja pelisääntöjä" sen suhteen, etteikö sopimuksenalaisia pelaajia voisi kosiskella toiseen sarjaan kesken sarjakauden. Jalkapallossa tämä on aivan yleinen ilmiö.
Ja mikä mahtaa tukea tällaista olettamusta?Mutta lisäsin vaan sitten tuohon loppuun että vaikka tuollaiset pelisäännöt olisikin niin olen hyvin skeptinen sen suhteen että venäläiset niitä siinäkään tapauksessa noudattaisivat.
No enkös minä juuri sanonut että tällaisia pelisääntöjä ei ole, ja sellaiset olisi mielestäni hyvä saada? Mutta lisäsin vaan sitten tuohon loppuun että vaikka tuollaiset pelisäännöt olisikin niin olen hyvin skeptinen sen suhteen että venäläiset niitä siinäkään tapauksessa noudattaisivat.
Ja mikä mahtaa tukea tällaista olettamusta?
Ja mikä mahtaa tukea tällaista olettamusta?
Kyllä ainakin minun mielestäni tuo tapa, jolla venäläisseurat ja suomalaisseurat ovat tähän asti sopimusten alaisten pelaajien siirrot hoitaneet, on huomattavasti parempi ja edullisempi suomalaisseuroille kuin nykyinen NHL-siirtosopimus.
Enpä jaksa, koska tämä ketju ei ole sitä varten, ja sinä et muutenkaan sitä vääntöä voittaisi.Kerro muutama esimerkki venäläisten rehellisestä pelistä. Kyllähän historia ja nykyaika molemmat tukevat tuota olettamusta, halusit sitä tai et.
Historiasta voidaan kaivaa esimerkkejä aivan millaisen mielipiteen muodostukselle tahansa. Samalla omakohtaisia kokemuksia löytyy jokaiseen lähtöön.Omakohtaiset kokemukseni venäläisistä ihmisistä, ja myöskin historia.
Historiasta voidaan kaivaa esimerkkejä aivan millaisen mielipiteen muodostukselle tahansa. Samalla omakohtaisia kokemuksia löytyy jokaiseen lähtöön.
Tellqvist ei ole edes Norosen tasoinen maalivahti. Ura pahassa laskussa, ei mitään tuntumaa ykkösvahtina olemisesta, satunnaisia pelejä änärissä heikoin tuloksin viime kausina. Ei kiitos. Kyllähän Kazan ruotsalaisen pois päästäisi, kun hänen tilalleen uutta vahtia etsii.Jollei Kazan sitten olisi halukas luopumaan Tellqvististä, ja siinäkin pitää vielä pelaajan itsensä suostumus saada että hän olisi valmis Raumalle tulemaan.
Pelaajat menevät sinne missä tienaavat parhaiten. Niin itsekin tekisin, jos joku tarjoaisi minulle moninkertaisen palkan nykyiseen verrattuna.
KHL:n ei pidä tukea kilpailevia liigoja rahallisesti millään tavalla, ja siksipä sen tulisi hankkia vain sopimuksettomia pelaajia. Poikkeuksen muodostavat superpelaajat kuten Weinhandl, mutta Vehasta en tällaiseksi lue.