SM-liigan siirtohuhut

  • 4 851 261
  • 5 847

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Etkö näe siinä mitään eroa lähteekö Venäjälle eroon perheestään kaudeksi vai vain pariksi kuukaudeksi? Minusta siinä on melkoinen ero. Perheellinen mies ei välttämättä kokonaiseksi kaudeksi lähde Venäjälle tietäen, ettei sieltä ihan joka viikonloppu lähdetä Suomeen eikä perheen kanssa voi viettää aikaa, vaikka perhe Venäjällä vierailisikin. Parin kuukauden rahankeruureissu sen sijaan saattaisi käydä mielessäni silläkin ehdolla, että jättäisin vaimon muksun kanssa kahdestaan väliaikaisesti ja palaisin rikkaana miehenä takaisin kohta.
Kyllähän siinä eroa on. Pietarihan olisi tällaisten järjestelyjen kannalta ihan selkeästi paras paikka suomalaiselle pelaajalle pelata, kun rajalle ei ole pitkä matka ja tarvittaessa perhekin pääsisi vierailemaan kaupungissa hyvien kulkuyhteyksien myötä. Kumma juttu, että yksikään suomalainen ei ole vielä SKA:n riveihin eksynyt.

Lassila tosiaan sanoi keskiviikkona Hämeenlinnan Kaupunkiuutisissa olleessa haastiksessa, että jos Venäjältä tarjotaan isoja rahoja, ei niistä ole mitään järkeä kieltäytyä, kuten aikaisemmin jo mainittiin.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Liigassa kuuleman mukaan enää Hifk vaihtoehto

Kyllä tämä alkaa näyttää siltä, että Kari Jalosen kävyt on totaalisesti syöty. Joukkue on viritetty tappiinsa, mutta samanlaista tulosta ei tule kuin Oulussa, koska materiaali sielä tuolloin oli vielä kahta luokkaa kovempi. Voimme siis sanoa, että Kärpät voitti Jalosen aikaan ainoastaan materiaalin ylivertaisuuden tähden.

Tästä syystä on hivenen nostettava hattua Dufvalle, joka on omalla (kyseenalaisella) pelikirjallaan ja pelityylillään tehnyt äärettömän kovaa tulosta lähes selvästi nimettomämmällä materiaalilla. Dufva 6 - 0 Jalonen.

Ai niin. Älkää takertuko noihin tämän kauden keskinäisiin otteluihin vaan katsokaa isoa kuvaa.

Jos Hyvönen HIFKiin menee on joukkueen hyökkäyskalusto naurettavan nimekäs.
 

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
On kuulunut myös huhuja että Lokomotivista tulisi Mattias Tjärnqvist Hämeenlinnaan, rahatukun kanssa.. Mutta olen itse sitä mieltä että Lassila saa lähteä jos rahaa tulee luokkaa ''vitusti'', mutta Tjärnqvistin voi sitten lähettää vaikka Hawaijille kaloja laskemaan, pakisto on kyllä kunnossa täälä. Lassilan mukana vois sitten mennä Shvelvkin samalla matkalla, joka voi kestää sen 2kk.....
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos Hyvönen HIFKiin menee on joukkueen hyökkäyskalusto naurettavan nimekäs.

Entäs sitten? Keneltä se on pois? Pitäähän se hyökkäyskalusto saada pelaamaan myös hyvin. Kärpilläkin oli/on nimekäs hyökkäys ja se ei toimi. Toiset pystyvät hankkimaan pelaajia ja toiset eivät, Ilves ei tähän pysty, niin oletko kateellinen? Hyvönen ei ole vielä siirtynyt mihinkinkään, joten voit olla vielä toistaiseksi ihan rauhassa...
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
On kuulunut myös huhuja että Lokomotivista tulisi Mattias Tjärnqvist Hämeenlinnaan, rahatukun kanssa.. Mutta olen itse sitä mieltä että Lassila saa lähteä jos rahaa tulee luokkaa ''vitusti'', mutta Tjärnqvistin voi sitten lähettää vaikka Hawaijille kaloja laskemaan, pakisto on kyllä kunnossa täälä. Lassilan mukana vois sitten mennä Shvelvkin samalla matkalla, joka voi kestää sen 2kk.....

Ei missään nimessä Tjärnqvistejä tilalle vaan silkkaa rahaa ja mahdollisesti maalintekijä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Ei missään nimessä Tjärnqvistejä tilalle vaan silkkaa rahaa ja mahdollisesti maalintekijä.
Lokomotivista ei ole "maalintekijää" tulossa, ellei HPK:lle kelpaa joku Lokomotivin VHL:ssä pelaavan farmijoukkueen tai MHL:ssä pelaavan junnujoukkueen kaveri. Ja näistä on mahdotonta sanoa, että mikä olisi taso SM-liigassa.

Yksi mielenkiintoinen nimi voisi olla Daniil Sobtshenko. Pelasi Venäjän U20-maailmanmestarijoukkueen ykkösketjun sentterinä, mutta ei mahdu pelaamaan Jaroslavlissa.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Entäs sitten? Keneltä se on pois? Pitäähän se hyökkäyskalusto saada pelaamaan myös hyvin. Kärpilläkin oli/on nimekäs hyökkäys ja se ei toimi. Toiset pystyvät hankkimaan pelaajia ja toiset eivät, Ilves ei tähän pysty, niin oletko kateellinen? Hyvönen ei ole vielä siirtynyt mihinkinkään, joten voit olla vielä toistaiseksi ihan rauhassa...

Jalat suusta. Ihan ihme kitinää "Jalonen voittaa väärin, kun sillä on hyvät pelaajat". Huh!

Aiheeseen: Kyllä edelleen täältä vihreää valoa Hannekselle. Vaikka itseltänikin sympatiaa heruu esimerkiksi Ahtolalle, niin kyllä tämä on silti tulosurheilua ja ifk on tällä kaudella lähellä sitä haettua tulosta.

Jos Jalonen on ääneen sanonut "Mä halun Hyvösen. Näen, että siinä voisi olla ratkaiseva työkalu, kun puhutaan menestymisestä tällä kaudella". Tämän jälkeen jos todettaisiin, että siellä säästöpossun pohjalla on tosiaan tarpeeksi rahaa, niin minkä helvetin takia ifk jättäisi tilaisuuden käyttämättä? "Ei me Hyvöstä huolittu ku se on hyvä ja ku meil on jo noit hyvii pelaajii". Näinkö se menee?
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Jos Hyvönen HIFKiin menee on joukkueen hyökkäyskalusto naurettavan nimekäs.

Jäätävää tekstiä. Voi herran jestas sentään. Kyllä kai jokainen joukkue, joka haluaa taistella mestaruudesta, niin haluaa vahvistaa joukkuetta. Hyvönen olisi varmasti jopa tampereen Ilvekseen vahvistus. Vai mitä olet mieltä?
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Kylläpäs massiseurojen fanit ovat kovia menemään noihin pommeihin.

Näin Ilves-fanina voin tyytyväisenä kertoa että olen hyvin iloinen siitä että Ilves kasvattaa omia pelaajia eikä osta kiukuttelevaa Hannesta, en tiedä olisiko varaa.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin Ilves-fanina voin tyytyväisenä kertoa että olen hyvin iloinen siitä että Ilves kasvattaa omia pelaajia eikä osta kiukuttelevaa Hannesta, en tiedä olisiko varaa.

Näin massiseuran fanina myhäilen tyytyväisyyttäni, kun seurani kasvattaa pelaajia ja voi niitä tarpeen tullessa myös ostaa. Varaa on. Hanneksen kohtalosta en tiedä.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Ei HIFK tee Hyvösellä mitään, paitsi jos a) Hamilton on rikki tai b) joukkueenjohto ei usko Haatajan EIKÄ Ahtolan heräävän synkästä yöstään nimenomaan tehojen valossa.

Kysymys kuuluu: mitä Pena tekisi?
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Kylläpäs massiseurojen fanit ovat kovia menemään noihin pommeihin.

Näin Ilves-fanina voin tyytyväisenä kertoa että olen hyvin iloinen siitä että Ilves kasvattaa omia pelaajia eikä osta kiukuttelevaa Hannesta, en tiedä olisiko varaa.

Eikö joukkuetta saa vahvistaa, jos sen näkee tarpeelliseksi? Hä?
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Eikö joukkuetta saa vahvistaa, jos sen näkee tarpeelliseksi? Hä?
Tottakai saa, ja pitääkin.

Ilves on oman tapansa valinnut myös, mun mielestä näin siviilielämässäkin on suht pelle jätkä joka kertoo että ostin uuden mersun makso satatonnia! Paljos toi sun wokkipannu maksoi?

Itse olenkin enemmän Bmw-miehiä mutta ei ole ikinä ollut tarvetta leijua että rahaa on.(silloin harvoin kun sitä vähän on)
 

Bigmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata & LAK
Kylläpäs massiseurojen fanit ovat kovia menemään noihin pommeihin.

Näin Ilves-fanina voin tyytyväisenä kertoa että olen hyvin iloinen siitä että Ilves kasvattaa omia pelaajia eikä osta kiukuttelevaa Hannesta, en tiedä olisiko varaa.

Näin massiseuran fanina myhäilen tyytyväisyyttäni, kun seurani kasvattaa pelaajia ja voi niitä tarpeen tullessa myös ostaa. Varaa on. Hanneksen kohtalosta en tiedä.

Näin kolmatta osapuolta (seuraa) kannattavana voin todeta, että Hannes vahvistaisi saapuessaan jokaista liigajoukkuetta. Oli sitten kiukuttelija tai ei. Juuri sen tyyppinen pelaaja, joka saattaa iskeä juuri sen tarvittavan jatkoaikamaalin keväällä, kun kädet eivät jäädy kovassakaan paikassa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kysymys kuuluu: mitä Pena tekisi?

Pena ostaisi kassillisen tsekki-kiekkoja ja loppurahoilla muutaman pullon vinkkua.

Jos totta puhutaan, niin Pentti olisi jo aloittanut rosterin mylläämisen, nythän olisi vain taivas rajana, kun EU-pelaajia saa olla niin paljon kuin haluaa. Sieltä olisi potkittu jo kaikki turhat suomalaiset pelaajat pois ja itäblokin reissulta roudattu muutamat hurtat ja spanielit. Pelaajia, joista kukaan ei tiennyt mitään, eikä penttikään tiennyt, ennen kuin sai kyseisten pelaajien paperit käteen ja sopparit olivat valmiit siltä istumalta.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Tottakai saa, ja pitääkin.

Ilves on oman tapansa valinnut myös, mun mielestä näin siviilielämässäkin on suht pelle jätkä joka kertoo että ostin uuden mersun makso satatonnia! Paljos toi sun wokkipannu maksoi?

Itse olenkin enemmän Bmw-miehiä mutta ei ole ikinä ollut tarvetta leijua että rahaa on.(silloin harvoin kun sitä vähän on)

Olenko jossain vaiheessa ilveksen valitsemaan tietä kritisoinut? Tuntuu, että siellä on vähän menestystä tullut, niin alkaa kusi joillakin faneilla nousemaan pottaan ja kunnolla. Enkä puhu nyt sinusta. Ei se ole leijumista, jos vahvistaa joukkuetta. Silloin, kun halutaan taistella mestaruudesta niin varmasti katsotaan viimeiseen asti, että tarvitaanko joukkueeseen jollekkin pelipaikalle vahvistusta. Se on minusta aivan oikein.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Lintner pelaa kauden loppuu Suomessa, mutta ei SaiPassa. Lukko ja Jokerit ilmeisesti taistelee kaverista. Lukolla on ilmeisesti joku kaveri kiikarissa ykkösketjuun Tukosta paikkaamaan.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lintner pelaa kauden loppuu Suomessa, mutta ei SaiPassa. Lukko ja Jokerit ilmeisesti taistelee kaverista. Lukolla on ilmeisesti joku kaveri kiikarissa ykkösketjuun Tukosta paikkaamaan.

Itsekin uskon, että Lintner on Jokereiden rosterissa tammikuun viimeinen päivä. Sopisi hyvin palapeliin, mikä tähtää mestaruuteen ja lopullisen uskottavuuden palauttamiseen.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tässä Snickersin sivuilta pieni juttu Hannekseen liittyen. Elämme hyvin mielenkiintoisia aikoja, sanoisin...
 
Suosikkijoukkue
En gång HIFK, alltid HIFK. Real Madrid
Ei HIFK tee Hyvösellä mitään, paitsi jos a) Hamilton on rikki tai b) joukkueenjohto ei usko Haatajan EIKÄ Ahtolan heräävän synkästä yöstään nimenomaan tehojen valossa.

Niin itse en hirveästi tykkää fantasyrosteri- meiningistä. En nyt tiedä tarvitaanko me enää laituria, kun pelataan SM-liigaa. Mutta onhan Hannes gamebreaker-tason pelaaja. Ehkä hän on kovemmissa sarjoissa pelkkä lämäri, mutta Suomessa ja Ruotsissa onnistuu kyllä muunlaisetkin asiat. Jos ajattelee, niin onhan Hannes maalintekotaidolla, isolla koollaan ja kylmäpäisyydellään kova osa tuohon Peltosen ja Granlundin viereen. En usko, että Hyvösellä enää 35-vuotiaana olisi tarvetta pullistella seuran kopissa. Onhan kaverilla meriittejä jo ihan tarpeeksi pelatakseen SM-liigan huippujoukkueessa. Suomessa monesti koetaan juuri nämä maalintekijät ja persoonat vähän väärällä tavalla.

En halua nyt mitenkään olla ylimielinen. Mutta IFK:n osaava nykyjohto, Jalonen ja Peltonen tuntuvat olevan parasta mitä IFK:lle on tapahtunut miesmuistiin. Junnut pärjäävät, omia jätkiä on kokoonpanossa. Raha ja omat jätkät eivät ole poissulkevia tekijöitä. Jalonen on tuonut urheilullisuutta ja aktiivista lätkää. Ja Peltonen pitää pukukopin hallussa, jolloin keskittyminen ei mene vääriin asioihin. Lisäksi Villen kokemuksesta ja viestinvälitystaidoista on hyötyä IFK:n pukumiehille.

Tuohon Lassila juttuun vielä, että virhe myydä. Lassila ei ole niin hyvä, kun Vehanen ja Petri myytiin aiemmin. Ei Kerho milliä saa enää tammikuusta. Lisäksi Vehanen teki pidemmän sopparin, jolloin myyntihintakin nousi. Ei slobot parista kk miljoonaa maksa. Metsola on stuntannut ajoittain hyvin Lassilaa, mutta on ihan eri asia olla sitten se kiistaton ykkösveskari ja torjua joka toinen ilta. Toki jos talous on ihan kuralla niin sittenhän on pakko myydä. Eikö Kerhollekin olisi parasta pelata huippukausi ja pelata kotiedulla poffeja. Rahaa kassaan ja urheilullista menestystä.

Edit: Jos Hyvönen Nordikselle tulee niin toivottavasti olisi myös ensi kauden mittainen sopimus.
 
Viimeksi muokattu:

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ilves on oman tapansa valinnut myös

ONKO? Itse olen siinä käsityksessä, että Ipalla ei ole ollut vaihtoehtoja koska rahaa ei ole. Vai miksi siitä Genowaystäkin haluttiin päästä eroon ja Ipan täsmähankinnat on kaivettu alasarjoista ympäri maailmaa. Tosin ihan onnistuneesti.
 

Saint

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä Snickersin sivuilta pieni juttu Hannekseen liittyen. Elämme hyvin mielenkiintoisia aikoja, sanoisin...

Mielenkiintoisia aikoja kyllä, mutta tuossa jutussa ei ollut kyllä mitään informaatioarvoa. Menee sinne mistä töitä löytää..
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Hyvönen olisi vahvistus jokaiselle SM-liigajoukkueelle. Hän on edelleen SM-liigassa huippupelaaja. Muistetaan että monet KHL:ssä epäonnistuneet tai vaisusti pelanneet pelaajat (Peltonen, Perrin, Rosa, Hamilton jne.) ovat SM-liigaan päästyään pelanneet loistavasti.

Vaikea sanoa miksi Hyvönen epäonnistui Tsheljabinskissa. Joukkue ei ole KHL:n parhaimmistoa ja ainakin kauden alussa Hyvöselle annettiin paljon aikaa ylivoimapelissä. Tulosta ei vain tullut ja vähitellen hän tipahti nelosketjuun ja kokoonpanon ulkopuolelle. Kazanissa ja Minskissä hän onnistui paremmin.
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Ässillä sitä rahaa piisaa vai?

Mitä sinä Ässiä tähän vedät? Olenko minä kuulluttanut täällä että Ässät on valinnut tiekseen kasvattaa pelaajat itse?

Ja jos haluat Ässistä puhua niin on Ässillä enemmän rahaa kuin Ipalla ja tämän kauden jälkeen vielä selkeästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös