SM-liigan siirtohuhut kaudelle 2011-2012

• 3 553 986
  • 3 677

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kekkosella on asiasta yhtä paljon tietoa, kuin Karri Kiven heikoista valmennustaidoista. Se lienee selvää, että kun kaveri tekee tällä vauhdilla yli 40-maalia hänen palveluistaan ollaan varmasti kiinnostuneita myös khl:ssä.

Tähän vahva sama.

Kannattaa myös muistaa, että Zabo haikailee vielä NHL:ään. Lisätkää yhtälöön se, että mikään KHL-seura tuskin haluaa maksaa isoa korvausta Ässille sopimuksen purusta, jos ja kun Zabo olisi käytettävissä Venäjällä vain tämän kauden loppuun.
Voisin lyödä vetoa sen puolesta, että Z pelaa kauden loppuun Padassa.

Kudrocista en ole niinkään varma, sillä Kristianin Ässät kyllä myisivät, kukaan ei ole vielä toistaiseksi suostunut Ässien hintalappuun.

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Lisätkää yhtälöön se, että mikään KHL-seura tuskin haluaa maksaa isoa korvausta Ässille sopimuksen purusta, jos ja kun Zabo olisi käytettävissä Venäjällä vain tämän kauden loppuun.

Ja eikös Zabolla ole vielä ollut ongelmia olkapään kanssa, jonka takia ilmeisesti kieltäytyi MJ-kuvioista? Kohtuullinen uhkapeluri tai idiootti saisi KHL-joukkueen peräsimessä olla, jos puheet vammasta pitävät paikkansa: pahimmassa tapauksessa maksellaan huimia summia pelaajasta, joka ei välttämättä pysty edes kautta pelaamaan loppuun.

Varmasti kyselyjä on ollut, sen näkee jo pistepörssistä. Eri asia sitten onkin se, hyväksyykö Ässät ykköspeluristaan sellaisen korvauksen, jonka KHL-joukkue maksaisi rikkinäisestä yhden kauden pelurista. Muutamalla kympillä tuskin Zabo lähtee ja satasia tuskin KHL:ssä maksetaan näissä olosuhteissa.

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Uskoisin, että Zaborsky kiinostaa enemmän kuin Kudroc. Kysyntää varmasti on kummallakin herroista. Mutta eihän Ässien kannata pistää vastaan jos esim Zabosta tarjotaan yli 500 000€. Se on iso raha suomalaiselle seuralle ( 1/3 Ässien pelaajabudjetista). Sillä rahalla tekee pari kovaa jatkoa sopimusta, ostaa korvaavan hyökkääjän ja jää vie ensi kaudeksekin ylimääräistä.

Ei kukaan ole korvaamaton.

Lukkohan hakee uutta puolustajaa ja sellainen on halli huhujen mukaan löytynyt. Tänään tuli lisää vettä myllyyn lauseella, että pelaaja on top 6 jääkiekkomaan maajoukkueen vakiokasvoja.

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Lukkohan hakee uutta puolustajaa ja sellainen on halli huhujen mukaan löytynyt. Tänään tuli lisää vettä myllyyn lauseella, että pelaaja on top 6 jääkiekkomaan maajoukkueen vakiokasvoja.

Kun laskee yhteen huhuja ja tiettyja ystavyyssuhteita, ja sen miten Rale puheli UR:n haastattelussa siita mita haetaan (jos hanella ei olisi jo tietoa siita kuka tulee, han tuskin olisi uskaltanut ladata niin selkeita odotuksia sen niskaan), kylla tuo kaikki aika suoraan viittaa yhteen tiettyyn puolustajaan.

Mutta toisaalta, niin mahdottomalta tuon realisoituminen tuntuu etta odotellaan nyt rauhassa.

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saiskohan noilla KHL:n rahoilla Poriin uuden jäähallin rakentamiseen sopivan pesämunan??

Saa. Kuulemma perustuksia on jo alettu tekemään Kirjurinluotoon.

Mutta eihän Ässien kannata pistää vastaan jos esim Zabosta tarjotaan yli 500 000€. Se on iso raha suomalaiselle seuralle ( 1/3 Ässien pelaajabudjetista). Sillä rahalla tekee pari kovaa jatkoa sopimusta, ostaa korvaavan hyökkääjän ja jää vie ensi kaudeksekin ylimääräistä.

Ei kukaan ole korvaamaton.

Ihan varmasti kuka tahansa Ässien pelaaja myydään tuolla korvauksella.
Mutta tuskin tuollaista tarjousta saadaan kenestäkään.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013

Jatkumoa ketjulle Nolan Pratt-Mitja Robar..?

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Jos halutaan leikkiä ajatuksella että Lukko on oikeasti hankinnut jonkun "top-6 maajoukkueen vakiokasvon" (mitä luonnollisesti vähän epäilen), niin eiköhän sillä mitä todennäköisimmin tarkoiteta David Petrasekia, jonka huhuttiin ainakin viikko pari sitten olevan lähtökuopissa KHL:stä.

Asiasta toiseen, täysin omaa mutuilua, mutta voisikohan ECHL:ään passitettu Jyri Niemi olla mahdollisesti suuntaamassa SM-liigaan? Kelpaisi kyllä ainakin Jokereihin tuomaan leveyttä pakistoon ja korvaamaan ensi kaudesta eteenpäin Kivistöä.

Viimeksi muokattu:

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Jos halutaan leikkiä ajatuksella että Lukko on oikeasti hankinnut jonkun "top-6 maajoukkueen vakiokasvon" (mitä luonnollisesti vähän epäilen), niin eiköhän sillä mitä todennäköisimmin tarkoiteta David Petrasekia, jonka huhuttiin ainakin viikko pari sitten olevan lähtökuopissa KHL:stä.

Tuosta on tosiaan lukon osiossa ollut puhetta jo pidempaan, joidenkin huhujen mukaan toimintaa hanen saamisekseen on ollut jo jonkin aikaa, sen jalkeen kun hanen laheinen ystavansa Bjorn Melin muutti Raumalle.

Mutta skeptinen on tietysti pakko olla, ottaen huomioon pelaajan tason. Menisi sinne "liian hyva SM-liigaan" osastolle

trap

Jäsen
Suomesta on saanut tarjouksen, näin ainakin twiittasi käsittääkseni ennen Palomäkeä joku pohjoisamerikkalainen toimittaja.

IFK ja Kärpät tosiaan todennäköisimmät vaihtoehdot, sanoisin.

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Epäilen vähän että Koskinen olisi KHL:ään noilla AHL-näytöillä matkaamassa. Muuten en kyllä ole yllättänyt että Koskinen on Eurooppaan tulossa.

Broc Littlen haluaisin nähdä jo ihan vain miehen nimen vuoksi joskus SM-liigassa.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kai Hifkilläkin loppuu jossain vaiheessa rahat, varsinkin kun näyttäs siltä että valmennus on se jonne tarvitaan ehkä uutta ukkoa entiten. Mutta eikös TPS:illä ole jonkin sortin mv-ongelma? Tekis kyllä Koskiselle ihan hyvää päästä Ylösen oppeihin.

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Juuso Riksman
Jan Lundell, maalivahtivalmentaja
Mika Norja
Mikko Koskinen??

Olisiko Riskmanin selkä siinä kunnossa, että uutta molaria olisi tuotava väkisin sisään? En usko tähän skenaarioon...

Jos se Hasek ei menekään Kärppiin, niin Koskinen voisi hyvinkin olla vaihtoehto!

Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tekis kyllä Koskiselle ihan hyvää päästä Ylösen oppeihin.

Olisiko Lundellin opeissa jotain vikaa vai? Pöyristyttävää, jos Lundellin veskarikoutsi taitoja ei arvosteta... Kyllä kai HIFK:lla on vielä rahaa, se on sitten eri asia, kuinka järkevää on pistää haisemaan yhdellä kaudella enemmän kuin oli suunniteltu? Vaikka nuo pari hankintaa nyt syksyllä olivatkin vielä budjetoituja, koska joukkueessa oli Pesosen ja Fernholmin pelipaikat vielä auki. Jos Riksman on riksrakspoks, niin silloinhan HIFK:n on pakko hankkia uusi kassari...

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Suomesta on saanut tarjouksen, näin ainakin twiittasi käsittääkseni ennen Palomäkeä joku pohjoisamerikkalainen toimittaja.

Mä itse veikkaan ihan arvalla Tapparaa. Tappara on hankkinut nyt Dufvan tulon jälkeen aika läjän pelaajia ja tuo maalivahti osasto ei ole vakuuttanut mitä itse olen katsellut Tapparan pelejä. Nieminen siellä on pelannut ihan OK-tasolla mutta ei kuitenkaan ole ihan 1-mv tasoa ja Metsola ei kuuluisi liigaan ainakaan niiden pelejen perusteella mitä olen nähnyt.

Tapparassa tuo vielä pääsisi kohtuu selkeäksi 1-mv:ksi, kun muissa joukkueissa tuo ei olisi niin varmaa.

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Mä itse veikkaan ihan arvalla Tapparaa. Tappara on hankkinut nyt Dufvan tulon jälkeen aika läjän pelaajia ja tuo maalivahti osasto ei ole vakuuttanut mitä itse olen katsellut Tapparan pelejä. Nieminen siellä on pelannut ihan OK-tasolla mutta ei kuitenkaan ole ihan 1-mv tasoa ja Metsola ei kuuluisi liigaan ainakaan niiden pelejen perusteella mitä olen nähnyt.

Tapparassa tuo vielä pääsisi kohtuu selkeäksi 1-mv:ksi, kun muissa joukkueissa tuo ei olisi niin varmaa.

Koskinen olisikin mielenkiintoinen hankinta tähän saumaan, kun kaikki katseet ainakin monen fanin kohdalla on hyvän ykkössenan hankinnassa. Ei minulla olisi tosin mitään sitä vastaan, että Tapparaan tulisi moderni veskari, joka peittää polvillaan ollessaan myös yläkulmat. Vaikka en nyt haluakaan Niemistä tai Metsolaa dissata, niin ei Tapparan maalivahditkaan mitään huipputasoa ole olleet.

Ykkössentteri nyt kuitenkin ensin kiitos!

Toistaiseksi epävirallinen tieto Tapparan jälkipeleissä kertoo, että Joey Tenute vaihtaa maisemaa!

Viimeksi muokattu:

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
Olisiko Riskmanin selkä siinä kunnossa, että uutta molaria olisi tuotava väkisin sisään? En usko tähän skenaarioon...
Mun käsittääkseni Riksmanin selkä on kokoajan enemmän tai vähemmän rikki, ja pelaa jokaisen pelin selkä paskana, korjatkaa enemmän tietävät, jos olen aivan väärässä. Mun mielestä on vaan hirveä riski lähteä Juusolla pelaamaan tosipelejä, kun ei koskaan tiedä millon se viimenen peli tulee tolla selällä, ja Koskinen olisi juuri se oikea nappula tähän kohtaan, rahaa kyllä on, kuinka järkevää on tuhlata, se on sitten eri asia.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mun mielestä on vaan hirveä riski lähteä Juusolla pelaamaan tosipelejä, kun ei koskaan tiedä millon se viimenen peli tulee tolla selällä, ja Koskinen olisi juuri se oikea nappula tähän kohtaan, rahaa kyllä on, kuinka järkevää on tuhlata, se on sitten eri asia.
Tuhlaaminen on vähän huono sana, jos hankkii vahvistusta mv-osastolle. Hifk:n tilanteessa lähtisin siitä, että ellei Juusolle haeta kunnon stunttia niin sitten on tuhlattu.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
tuo maalivahti osasto ei ole vakuuttanut mitä itse olen katsellut Tapparan pelejä.
On totta että Tapparan maalivahtiosasto ei ole aivan ensimmäisenä jonossa liigan parasta maalivahtia valitessa, mutta silti se on vähinten vahvistusta kaipaava sektori joukkueessa. Nieminen on osoittanut, että pystyy torjumaan voittoja aina, jos joukkue edessä onnistuu, ja satunnaisesti silloinkin, kun joukkueelle sattuu huonompi päivä. Metsola oli aluksi epävarma, mutta ehkäpä onnistuneet rankkarikokemukset ovat tuoneet itseluottamusta, koska peli Raumalla oli jo mainio.

Tapparan heikoin osa-alue on hyökkäys, ja siinä erityisesti ylivoimapeli. Tenuten ulostaminen viittaa entistä vahvemmin, että sille osastolle on tulossa vahvistusta.

rosswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Hokki, Liverpool, Real Madrid, Vfb Stuttgart
Kun Dufvan siirtyi Tapparaan, keskustelimme työkavereiden kanssa siitä, miten kauan Tenute jatkaa joukkueessa ja yhteen ääneen totesimme, että ei kovin kauaa. Tenute ei sovi Dufvan tyyliin, ja ainoa joka on Dufvalta koskaan erivapauksia saanut, on Sami Vatanen.

Luulin, että kesken kauden toiseen joukkueeseen siirtyessään Dufva ei kerkeäisi tai pystyisi rakentamaan "omanlaistaan" joukkuetta, mutta kyllä se sitä näyttää yrittävän, vaikka väkisin.

#25 Primeau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Ari Ahonen _----> KHL?

Iltapulu kertoo että Ahonen on matkalla KHL-liigaan. Tilalle olisi tulossa Mikko Koskinen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy