Oletko oikeasti sitä mieltä, että menee Pukan, Backmanin, Savilahden ja Levokarin ohi vai harrastatko muuten vaan ns. 'omaan pesään kusemista'.
Minun mielestä ei mene edes tämänhetkiseen pakistoon kakkospariin ja pari-kolme pakkia lienee vielä odotettavissa, tosin Levokari voinee sitten myös poistua toiseen suuntaan. Lähinnä Taipalus tulisi ensi kaudella kai taistelemaan peliajasta Jere Pullin kanssa. Pidemmän tähtäimen projektina Taipalus kelpaisi kyllä, samaan tyyliin kuten J.Koskirantakin hankittiin.
Mun ymmärtääkseni Levokari ei jatka Saipassa ensi kaudella, joten jätetään hänet pois laskuista. Savilahti-Nagander on selkeästi parempi jäljellä olevista, muista en ole ihan niin varma. Pukka käväisi maajoukkueessa tuossa menneinä viikkoina, mutta ei se nyt kuitenkaan ihan EHT-tasoa ole. Vilkaise menneen kauden joukkueiden rostereita, ja mieti että kuinka monessa muussa joukkueessa Pukka olisi mahtunut edes pelaamaan. (Kumma juttu muuten, miten yksi maajoukkuekutsu höntsäpeleihin nostaa pelaajan taitotasoa niidenkin silmissä, jotka ennen kutsua olivat toivoneet jopa pelaajan ulostamista seurasta...) Backman on samaa kastia Pukan kanssa, joten eikös siinä ole ne kolme oletusarvosesti parempaa pelaajaa? Montakos niitä yhteen pakkipariin mahtuu?
Missään en muuten sanonut, että Taipalus olisi kauden alkaessa heittämällä kahdessa ekassa pakkiparissa. Tällä hetkellä tilanne vain on se. Toivon sydämestäni, että Saipa jostain saisi revittyä ne rahat Lintnerin pitämiseen myös ensi kaudella, ja toivon että senkin jälkeen vielä pari selkeää vahvistusta pakistoon tulisi.
edit. Lisään sen verran, että mun mielestä Saipan ei ole mitään mieltä ottaa yhtään ketään pakistoon, ellei ko. pelaajaa suunniteltaisi pelaavaan kuusikkoon. Saipalla on jo tällä hetkellä näitä projekteja, Dufva, Piipponen, Pulli, Koponen, joten mihin helvettiin me vielä niitä lisää tarvittaisiin? 6 + nuo edelle mainitut neljä, siinä täytyy olla pakiston ensi kaudella.