Minulla ei ole mitään modernia kannatuskulttuuria vastaan. Päinvastoin olisi mahtavaa, jos koko halli tai edes suurin osa siitä laulaisi ja pomppisi mukana niin, että se tuntuisi joltain. Jotenkin se vaan tuntuu suomessa liian kaukaiselta ajatukselta. Toivottavasti olen väärässä. Suomessa aikojen alusta alkaen on totuttu samanlaiseen kannatuskulttuuriin mitä se on vielä pääosin nykypäivänä, eli pelitilanteisiin reagoimista. Välillä oman joukkueen kannattamista ässät, tappara jne huudoin, kun taas vastaavasti keski-euroopassa ja ruotsissa ollaan totuttu laulamisiin ja se on aina kuulunut kulttuuriin. Hienoa, että joillakin paikkakunnilla on ryhmiä jotka ajavat tätä tyyliä eteenpäin. Mikäli keskustelusta jätetään pois finaalit, pleijarit, megamatkat jne. ja päästään niihin perusrunkosarjan peleihin on tunnelma joka paikalla lähes samanlainen. 95% yleisöstä elää pelissä tunteella ja pelitilanteisiin reagoimalla. Niin se on ja niin se tulee olemaan vielä lähivuosina. Vaikea kuvitella niin porissa, raumalla, oulussa kuin missään muuallakaan tilannetta jossa koko halli pomppii ja laulaa yhdessä tai edes suurin osa siitä. Raumalaisille ei missään nimessä vittuiluna. Hienoa, että sinnekin on saatu kannatuskulttuurin pää avattua, mutta vielä ei kannata alkaa kovaan ääneen arvostelemaan muita, kun muistellaan vielä tunnelmaa parin vuoden takaa. Eikä se vieläkään ole siinä mittakaavassa, että siitä kannattaa mitään numeroa tehdä. Minulla ainakin on erittäin hyvässä muistissa lukon ja ässien väliset ottelut, jossa raumalaisten kannatukseen kuului silloin tällöin lukko huudot rummun säestämänä ja pelin alussa suippokorvahuudot.