SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 058 392
  • 3 930

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Omasta mielestäni hieno kunnianosoitus ja muutenkin hyvin toteutettu tifo, aina on parennettavaa ja sitä on jokaisella porukalla. Itse tajusin heti ketä kuva esittää, nimeä en vaan saanut päähäni ja mielestäni se on aivan riittävän hyvä saavutus, jos toisen joukkueen kannattaja saa selvää ketä tifossa tarkoitetaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä jos noin hienon tifon haukkuu voisi arvon palstaveli Vesuri edes kertoa mikäs tuossa nyt on vikana ja miten tuollaiset "flopit" voisi tulevaisuudessa välttää. Hienoa nähdä kuinka on kehittynyt kannatuskulttuuri Liigassa viimesten vuosien aikana oikein harppauksin eteenpäin.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Mäkisen tavanneena voin sanoa että kuva muistuttaa häntä paljon. Ja jos ei jonkun mielestä muistutakaan, mitä väliä? Eihän Paavo Nurmi -patsaskaan Paavo Nurmea muistuta, vaan patsas on suomalaisen juoksijan monumentti. Aimo Mäkinen Tifo on Jokerien synnyn, nousun, laskun, uudelleen nousun ja voiton Tifo.

No siis itse en halunnut liittyä siihen kuoroon, että tifo sinänsä olisi ollut ruma. Joskus vain nämä seurojen taustalla olevat puuhamiehet eivät ihan varsinaisesti ole ulkomuodoltaan kreikkalaisten antiikin mytologioiden jumal-ihanteiden mukaista patsasainesta. Voin minä tämän selvemminkin sanoa, mutta en ehkä kehtaa.

Joo mutta totta, en ole koskaan tifoa itse vääntänyt, joten kukapa minä olen sanomaan. Tosin, enpä ole koskaan pelannut SM-liigan playoffseissa, joten kukapa minä olen niistäkään puhumaan.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Vaadin skenepisteisiin myös tifoissa esiintyvien henkilöiden ulkonäön arviointia.

Eiku..

Voin minä tämän selvemminkin sanoa, mutta en ehkä kehtaa.
Vähän niinku ei kehtaa arvostaa rumien ihmisten saavutuksia?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Eteläpääty kävi kunnioittamassa 10 vuotta sitten poistunutta joukkueen perustajaa...

Hieno ele tärkeää suomalaista kiekkovaikuttajaa kohtaan. Arvostan.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Eilisestä mosaiikkitifosta mallia Hämeenlinna video tässä:

G-kulma: Mosaiikkitifo 21.3.2013 - YouTube

Hieman epäonnistuminen tuli lähinnä sen takia, että istumakatsomoissa oli reilusti tyhjiä paikkoja. Myös mustat olisivat ehkä voineet olla tässä tapauksessa valkoisia, vaikka musta enemmän Kerhon väri onkin. Tästä kuitenkin hyvä jatkaa!

Ja jos joku kysyy mitä tuossa lukee, niin "2013".
 

ludvig

Jäsen
Eteläpääty kävi kunnioittamassa 10 vuotta sitten poistunutta joukkueen perustajaa.

Nämä ovat harvinaislaatuisen hienoja ja kunnioittavia eleitä kannattajilta edesmennyttä perustajaa kohtaan. Aimo loi persoonallisen ja hienon stadilaisen seuran ja kuten nykytilasta voi todeta, niin sama meininki jatkuu entistä vahvempana.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mites Helsingissä hommat pelitti? Erätauon "maalikimarassa" hallilla näytti ainakin komeelta kun RB:n massa seisoi toisella puolella ja EP täynnä toisella puolella.

Lutuurin kannalta Ässät-KalPa-sarja ollut odotetun vaisua. Väliaikamusiikkitaputtelua, vittuilua ja simppeli kannattaminen siellä jossain takamaastossa - perinteistä menoa siis. Kuopiossa oli saatu toisessa pelissä lärpyttimetkin taiteltua. Porin pyyheilytempaus yhtälailla farssia.
 

Mehtänucco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lutuurin kannalta Ässät-KalPa-sarja ollut odotetun vaisua. Väliaikamusiikkitaputtelua, vittuilua ja simppeli kannattaminen siellä jossain takamaastossa - perinteistä menoa siis. Kuopiossa oli saatu toisessa pelissä lärpyttimetkin taiteltua. Porin pyyheilytempaus yhtälailla farssia.

Pakko ottaa sen verran kantaa, että tunnelma Porissa ollut aivan mahtava ilman mitään lutuuria. Toisaalta eipä etulinja ole mitään edes yrittänyt seisomakatsomossa. Sen puoleen turha porata jos ei itse edes yritä. Jumalauta, tällä painetaan pää märkänä kohti välieriä loistavalla fiiliksellä ja sä viittit valittaa.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pakko ottaa sen verran kantaa, että tunnelma Porissa ollut aivan mahtava ilman mitään lutuuria. Toisaalta eipä etulinja ole mitään edes yrittänyt seisomakatsomossa. Sen puoleen turha porata jos ei itse edes yritä. Jumalauta, tällä painetaan pää märkänä kohti välieriä loistavalla fiiliksellä ja sä viittit valittaa.

Niin, nää on näitä subjektiivisia kokemuksia ja havaintoja ja omassa kategoriassa tuo on kyllä kaukana mahtavasta. Ja perustuu ihan omiin kokemuksiin eri katsomo-olosuhteista kun sitä on mahtavaakin joskus kokenut. Sinä voit puolestaan olla sitä mieltä, jos tuota pidät mahtavana, mutta minun ei tarvitse olla siitä samaa mieltä.

Joo ja kyllä se nyt on kultajuna, joka puksuttaa!
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Mites Helsingissä hommat pelitti? Erätauon "maalikimarassa" hallilla näytti ainakin komeelta kun RB:n massa seisoi toisella puolella ja EP täynnä toisella puolella.

Jos tämä oli nyt se kaikkien hypettämä maailman paras faniryhmä, hurja Raumam Boja niin ei hyvää päivää.

Iso massa ja nätin näköistä (:peukku:), mutta täysin ylihypetettyä touhua ja Rauma Rauma Lukko Lukko-huutelua.


Tälle ehdottomasti :peukkualas:. Ei hyväksyttävää missään olosuhteissa. Mutta miten liittyy fanitoimintaan?
 

basswood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi te linkitätte taas hirveässä kiimassa tähän ketjuun tuota juttua kun parempikin osoite löytyy? Ei liity fanitoimintaan tai vaikkapa Eteläpäätyyn millään tavalla..

Edit.:
Miten katsoja on päässyt lyömään valmentajaa nyrkillä?
En tiedä mutta sun videosi pyöri Jumbolla kerran tänään, sekin liittynee ketjun aiheeseen paremmin kuin yhden katsojan sekoilu tjsp.
 

jjoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Miten katsoja on päässyt lyömään valmentajaa nyrkillä?
Aika paljon saa tosiaan pleksin yli roikkua, että ylettää päähän lyömään. Eri asia sitten joku läpsäsy tai vastaava, mutta tuomittavaa kuitenkin. Tosiaan ei liene tämän ketjun asioita kuitenkaan, harvemmin kai pelaajat/valmennusjohto fanikatsomon läpi koppiin kävelevät.

TV:n välityksellä ehdottomasti parasta menoa moneen vuoteen Areenalla vieraskannattajilta. Siitä peukku Raumalaisille.
 

burntarm

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos tämä oli nyt se kaikkien hypettämä maailman paras faniryhmä, hurja Raumam Boja niin ei hyvää päivää.

Iso massa ja nätin näköistä (:peukku:), mutta täysin ylihypetettyä touhua ja Rauma Rauma Lukko Lukko-huutelua.

Huutonaurua!!
Mutta taisitkin vain provoilla. Telkkarin välityksellä Lukon kannattajat pitivät parempaa mökää, poislukien minä, me, jokerit.
Ai niin mutta mikit oli tietysti vain siellä vieraspäässä eikä siksi kuulunut EP:tä pahemmin.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Modet siirtänee siihen toiseen ketjuun.

Aika paljon saa tosiaan pleksin yli roikkua, että ylettää päähän lyömään. Eri asia sitten joku läpsäsy tai vastaava, mutta tuomittavaa kuitenkin. Tosiaan ei liene tämän ketjun asioita kuitenkaan, harvemmin kai pelaajat/valmennusjohto fanikatsomon läpi koppiin kävelevät.

Voittoa juhlineen Lukon poistuessa pukusuojaan, joukkueen apuvalmentaja Jesse Welling sai tappiosta raivostuneelta katsojalta iskun päähänsä.

- Sieltä huudettiin, että "V***u mä tapan sut ja mä tiedän missä sä asut", ja sitten lyötiin nyrkillä päähän, Lukon päävalmentaja Risto Dufva vaahtosi pukukoppikäytävällä.

Eli oisko tullu siitä poistumiskäytävän viereisiltä paikoilta?

SM-liiga: Raivostunut katsoja iski Lukko-valmentajaa nyrkillä päähän - SM-liiga - Ilta-Sanomat
 

MikkoT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ja Canadiens
Ihmettelinkin miksi muutama Lukon pelaaja löi mailallaan vaihtoaition takana olevaan pleksiin ja osoitteli sinne pelin ratkettua. Lienee joku kännissä purkanut pahaa oloaan pleksin yli. Toivottavasti kyseinen urpoilija jää kiinni. Luulisi jostain kuvamateriaalia löytyvän mistä tekijän voi tunnistaa.

Hyvää kannustusta Raumalaisilta. Kovalla volyymilla kuuluivat laulut sieltäkin päästä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös