Henkilökohtaisesti en ole vastaan esimerkiksi pyyhkeitä tai paitoja. Toivottavaa olisi, että tuollaiset sponssaukset lähtisivät ajatuksesta, että oman seuran värejä tuodaan esiin ylpeydellä. Ei sillä, että joku sponssi saa mainosta.
Uskon myös, että jos joku sponssi teettäisi 5000 paitaa Lukon logolla niin saisi siitä rutkasti enemmän positiivista julkisuusarvoa kuin lykkäämällä oman logonsa siihen.
Ainakin RB Raumalla yrittää aktivoida ihmisiä hallilla rohkeaan äänenkäyttöön ja pienin askelin osallistumaan enemmän ottelutapahtuman kulkuun.
Ero esimerkiksi 80 - ja 90-lukujen fiiliksiin halleissa on huima. Nykyään harva edes nousee seisomaan kun kotijoukkue tekee maalin. Tähän kehitykseen on menty pikkuhiljaa oheistoimintojen kasvaessa, merkityksettömien pelien lisääntyessä jne.
Tavoitteena on elävöittää ja yrittää rohkaista ihmisiä näyttämään enemmän tunteitaan katsomossa.
Läpsyttimet ovat isoin vihollinen tälle työlle. Keinotekoinen ja monotoninen tapa tuottaa ääntä. Yhden pelin ajan epämääräistä läpsytin ääntä ja seuraavassa pelissä entistä isompi kynnys osallistua kannustamiseen.
Kaikki ääni, joka luodaan luonnollisin keinoin on ehdottomasti kannatettavaa.