Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 063 168
  • 3 930

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Kyllä tuo lauantainen klo 16 alkamisajankohta on vähän petollinen, kuten myös klo 18.30. Vaikka itse tulee aina väkisellä nämä huomattua, niin löytyy myös paljon niitä jotka tulevat hallille klo 17 ihan rutiinilla. Ongelma rajoittuu onneksi vain kausikorttilaisiin ja niihin jotka ostavat lipun ovelta, koska lipussahan lukee alkamisajankohta.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Todella hyvä tunnelma oli tänään Äijänsuolla. Erityisesti peukku tuolle mikä nähtiin jo taannoisessa Jokerit-pelissä, kumpikin kannattajaporukka jäi ottelun jälkeen n. 15 minuutiksi huutamaan ja laulamaan. Hienoa RB, hienoa IFK-fanit!

Joo oli hyvä breno! =) Ihan hyvin oli jengi mukana, vaikka meitä oli vain se 50. Harmi vaan ettei saatu olla matsin aikana siinä päädyssä. Oltais saatu vielä parempi kilpahuuto aikaiseksi. Toi nurkka on muutenkin aika huono paikka vieraskannattajille. Heilutuslipuille on aika ahdas tila ja ääni ei kanna parhaimmalla mahdollisella tavalla. Myös otteluliput oli jaoteltu aika tyhmästi, kun osa meistä oli sivukatsomossa ja osa (onneksi suurin osa kuitenkin) sitten siellä nurkassa. Fiilis oli kuitenkin hyvä ja kaikki jotka halusivat pääsivät samaan katsomoon seisomaan.

Vieraskannattajien päätyyn Raumalla nyt ei muutenkaan kuulu kovin optimaalisesti kun samalla sivulla ollaan, paitsi kotijoukkueen kannattajien ääni kohdistuu poispäin vieraskannattajista. Ehkäpä ensi kaudella tähän tulee muutos.

Rummun käytöstä kyllä sikäli samaa mieltä, että se pitää nyt järjestää uudelleen.

Jep. Tästä keskusteltiin muutaman kamun kanssa. Olin alkuun pettynyt tunnelmasta, kun odotin kunnon meininkiä. Myöhemmin tajusin, että juurikin nuo meidän sijainnit blokkaa raumalaisten huudot aika tehokkaasti. Me oltiin teihin päin ja te olitte kentälle päin. Meille kuului enimmäkseen juurikin vain tuo rummun kumina. Aina kun rumpu lakkasi soimasta, huudot kuuluivat paljon paremmin ja kuulosti hienolta. Eli hyvää menoa oli molemmin puolin! Kiitos kaikille hienosta päivästä!!!
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
RB otti kantaa mainosten määrään ottelutapahtuman aikana, "Mainokset vähentävät urheilutapahtuman arvoa" : Raumam Boja: Mainokset vähentävät urheilutapahtuman arvoa | Raumam Boja

Linkki vie Raumam Boikien kotisivuille.

Oletteko pohtineet, että mainokset tuovat rahaa? Ei luultavasti missään innostuta mainoksista sen kummemmin mutta ei se asia ole kannattajien päätettävissä. Samalla voisitte muuten esteettisyyteen vedoten vaatia mainoksia pois pelipaidoistanne.

Aiemmassa RB:n uutisessa hehkutitte jäähallin maalattua seinää (ainakin Twitter). Mukava, että olette innoissanne, mutta onko tuo nyt kannattajatoiminnan kannalta oleellista? Huomioikaa se, että muilla paikkakunnilla areena ei välttämättä ole seuran omistuksessa eikä sitä ole pyhitetty vain yhdelle taholle. Varmasti esimerkiksi Turussa koko halli maalattaisiin mustavalkoiseksi, mutta kun paikka on kaupungin ja siellä järjestetään muitakin tapahtumia kuin TPS:n otteluita.

Ei kaikilla seuroilla ole mitään siivousfirmaa takana, jonka rahoilla voisi ehostaa hallia ja olla näyttämättä mainoksia.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oletteko pohtineet, että mainokset tuovat rahaa? Ei luultavasti missään innostuta mainoksista sen kummemmin mutta ei se asia ole kannattajien päätettävissä. Samalla voisitte muuten esteettisyyteen vedoten vaatia mainoksia pois pelipaidoistanne.

Ei varmaan ole kannattajien päätettävissä, mutta kannanottoja voi varmasti tehdä ja mielestäni tässä ollaan hyvän asian puolesta liikkeellä, joka vaikuttaa suoraan myös itse kannattajatoimintaankin. Mainosten helvetillinen huudattaminen chänttien päälle jne. Tietysti niitä ei voi tyystin poistaa, mutta kohtuus kaikessa ja aina voidaan miettiä millä keinoin sitä rahaa hommataan ja kuinka paljon sitä tehdään kannattajatoiminnan ehdoilla, joka on kuitenkin myös yksi tärkeimmistä tekijöistä tuomaan rahaa seuralle paremman tunnelman seurauksena (lisää paikalle saapuvia katsojia).

Aiemmassa RB:n uutisessa hehkutitte jäähallin maalattua seinää (ainakin Twitter). Mukava, että olette innoissanne, mutta onko tuo nyt kannattajatoiminnan kannalta oleellista? Huomioikaa se, että muilla paikkakunnilla areena ei välttämättä ole seuran omistuksessa eikä sitä ole pyhitetty vain yhdelle taholle. Varmasti esimerkiksi Turussa koko halli maalattaisiin mustavalkoiseksi, mutta kun paikka on kaupungin ja siellä järjestetään muitakin tapahtumia kuin TPS:n otteluita.

Ei kaikilla seuroilla ole mitään siivousfirmaa takana, jonka rahoilla voisi ehostaa hallia ja olla näyttämättä mainoksia.

Eikös tämä mene jo vähän katkeran nillittämisen puolelle? Eikös se ole hyvinkin oleellista, että harjoitusolosuhteet verhoutuu joukkueen väreihin jo harjoitushallista lähtien. Näin ei varmasti kaikkialla ole, mutta minulle se on aivan samantekevää. Antaa raumalaisten olla onnellisia tämän asian puolesta kun siihen kerran aihetta on.

Porissa jäälato näyttänyt pahimpina vuosina enemmän Lukon kuin Ässien kotihallilta. Tosin nyt pienen pintameikin jälkeen asioita saatu hieman parempaan suuntaan - remonttia odotellessa. Niillä olosuhteilla kuitenkin mennään mitä on. Timantin hiomista ja tietysti kirsikkana kakun päällä, jos olosuhteetkin olisivat väritykseltään toivotunlaiset. Vaikkeivat olisikaan, niin se ei siltikään estä ryhmiä harrastamasta laadukasta kannattajatoimintaa.
 

RaLu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Aiemmassa RB:n uutisessa hehkutitte jäähallin maalattua seinää (ainakin Twitter). Mukava, että olette innoissanne, mutta onko tuo nyt kannattajatoiminnan kannalta oleellista? Huomioikaa se, että muilla paikkakunnilla areena ei välttämättä ole seuran omistuksessa eikä sitä ole pyhitetty vain yhdelle taholle. Varmasti esimerkiksi Turussa koko halli maalattaisiin mustavalkoiseksi, mutta kun paikka on kaupungin ja siellä järjestetään muitakin tapahtumia kuin TPS:n otteluita.

Ei kaikilla seuroilla ole mitään siivousfirmaa takana, jonka rahoilla voisi ehostaa hallia ja olla näyttämättä mainoksia.

Tuo hallikuvahan on junioreille tarkoitetusta uudesta harjoitushallista. Miten liittyy tähän ketjuun?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Oletteko pohtineet, että mainokset tuovat rahaa? Ei luultavasti missään innostuta mainoksista sen kummemmin mutta ei se asia ole kannattajien päätettävissä. Samalla voisitte muuten esteettisyyteen vedoten vaatia mainoksia pois pelipaidoistanne.

Tottakai olemme. Et ilmeisesti viitsinyt lukea kokonaan kannanottoa etkä ole ilmeisesti yhtään ottelua Raumalla nähnyt. Kyse ei ole siitä, että mainokset halutaan kokonaan poistaa, vaan joku kultainen keskitie niihin. Tällä hetkellä Raumalla ottelutapahtuma on niin täyteen buukattu mainoksia ettei mediakuutiolta pystytä enää lähettämään hidastuksiakaan. Kyllä mediakuution pitäisi ensisijaisesti palvella urheilutapahtumaa eikä taloutta - varsinkin kuten itsekin kirjoitit Lukon taloustilanteessa kun jokainen ropo mediakuutiolta ei ole pakollinen.

Mediakuutiolta pitäisi tulla kuvaa myös hidastuksina, syöttäjät ja maalintekijät ja niin edelleen. Nyt se on mainoskuutio.

Siinä olen täysin eri mieltä kanssasi etteikö olisi kannattajien tehtävä ottaa kantaa tälläisiin asioihin. Todellakin on. Seurasta riippumattoman kannattajayhteisön tehtävä on tosiaankin nostaa tälläisiä asioita esiin ja neuvotella niistä seuran kanssa.

Aiemmassa RB:n uutisessa hehkutitte jäähallin maalattua seinää (ainakin Twitter). Mukava, että olette innoissanne, mutta onko tuo nyt kannattajatoiminnan kannalta oleellista?

Niin mitä yrität sanoa? Kuvassa oli juuri rakentuneen harjoitushallin seinä (ei Äijänsuon), jossa oli komeat Lukko-logot. Jos olisit tutustunut aiheeseen paremmin niin tietäisit, että kritisoimme liiga-Lukon ottelutapahtumaa ja korostimme harjoitushallin esimerkkiä oleellisen esiinnostamisesta.

Eikö kannattajatoiminnan kannalta ole oleellista, että kesken chanttien alkavat mainokset pauhaaman hallissa täysillä? Eikö kannattajatoiminnan kannalta ole oleellista, että ottelutapahtuma Raumalla on täynnä yleisöä passivoivaa mainosta kun tarkoituksenamme on aktivoida sitä?

Kultainen keskitie kaikkeen. Varsinkin kun seuran puolelta oli luvattu muuta.

Huomioikaa se, että muilla paikkakunnilla areena ei välttämättä ole seuran omistuksessa eikä sitä ole pyhitetty vain yhdelle taholle. Varmasti esimerkiksi Turussa koko halli maalattaisiin mustavalkoiseksi, mutta kun paikka on kaupungin ja siellä järjestetään muitakin tapahtumia kuin TPS:n otteluita.

Onpas typerä kommentti. Ei meidän tehtävä ole ensisijaisesti huomioida mitä muilla paikkakunnilla on. Toiseksi monella muullakin paikkakunnalla kohtuullistaa voisi paljon.

Lukko ei omista jäähallia Raumalla. Eikä harjoitushallia. Keltainen seinä oli uuden harjoitushallin tiloista.

Kritisoitko nyt sitä, että mielestämme on hienoa, että raumalaisen kiekkoilun tuki ry on rakentanut Raumalle uuden harjoitushallin ja maalannut seinät seuran mukaisesti vai sitä, että kritisoimme ottelutapahtumassa överiksi mennyttä mainontaa?

Ei kaikilla seuroilla ole mitään siivousfirmaa takana, jonka rahoilla voisi ehostaa hallia ja olla näyttämättä mainoksia.

?

On hyvä muistaa, että liialliset mainokset passivoivat urheilutapahtumaa. Varsinkin Raumalla on mainoksia niin paljon, että ihmiset ovat täysin ähkynä niihin. Eihän liialliset mainokset toimi enää mainostajillekaan kun ne herättävät tällä hetkellä vain negatiivisia ajatuksia ihmisissä.

Löytämällä hyvän balanssin mainosten ja urheilun väliltä parantaa ottelutapahtuman viihtyvyyttä huomattavasti. Ja se tuo myös pitkässä juoksussa euroja seurojen kassaan paljon enemmän. Nyt seurat keskittyvät usein liian lyhytjännitteisesti vain seuraavaan taloustoteumaan ja myyvät ottelutapahtumat täyteen mainoksia. Se ei ole hyvä asia kun pelejä on muutenkin paljon ja yleisö selkeästi passivoitunut vuosien saatossa.

ps. Däni hei, luomalla uskottavaa kannattajatoimintaa ja saamalla siihen kaupunkilaisten tuen niin kyllä asioihin todellakin voi vaikuttaa kannattajatkin. Vai mites toi lehväslogo paidassa?
 
Viimeksi muokattu:

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
Oletteko pohtineet, että mainokset tuovat rahaa? Ei luultavasti missään innostuta mainoksista sen kummemmin mutta ei se asia ole kannattajien päätettävissä. Samalla voisitte muuten esteettisyyteen vedoten vaatia mainoksia pois pelipaidoistanne.
Kyllä. Mainokset tuovat rahaa, siitä ei kahta sanaa. Niin tuovat hallissa käyvät katsojatkin. Ja jos jätetään organisoitu katsomo-/kannattajatoiminta pois, niin SM-liigan otteluissa suurin osa yleisöstä tulee halliin ensisijaisesti viihtymään, so. tapahtumaan, jonka keskiössä on kaukalossa tapahtuva toiminta. Tuo kuutiolta päälle puskeva mainosfloodaus vähentää yleisön viihtyvyyttä ja aiheuttaa lähinnä akuuttia vitutusta sekä viihdetapahtuman järjestäjää että mainostajaa kohtaan. Liika on aina liikaa.
Ei kaikilla seuroilla ole mitään siivousfirmaa takana, jonka rahoilla voisi ehostaa hallia ja olla näyttämättä mainoksia.
Elämä on.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Tottakai olemme. Et ilmeisesti viitsinyt lukea kokonaan kannanottoa etkä ole ilmeisesti yhtään ottelua Raumalla nähnyt. Kyse ei ole siitä, että mainokset halutaan kokonaan poistaa, vaan joku kultainen keskitie niihin. Tällä hetkellä Raumalla ottelutapahtuma on niin täyteen buukattu mainoksia ettei mediakuutiolta pystytä enää lähettämään hidastuksiakaan. Kyllä mediakuution pitäisi ensisijaisesti palvella urheilutapahtumaa eikä taloutta - varsinkin kuten itsekin kirjoitit Lukon taloustilanteessa kun jokainen ropo mediakuutiolta ei ole pakollinen.

Mediakuutiolta pitäisi tulla kuvaa myös hidastuksina, syöttäjät ja maalintekijät ja niin edelleen. Nyt se on mainoskuutio.

Kyllä luin tekstin ja olen käynyt jopa Raumallakin. Tuo mainosasia lienee kuitenkin vähän laajempikin "ongelma". Totta kai olisi mahtavaa jos mainosmäärät pienenisivät. Tätä kuitenkin tapahtuu luultavasti jokaisessa pääsarjatason urheilutapahtumassa.

En tiedä mikä Raumalla on tilanne muiden puitteiden kanssa, mutta tuollaiset hidastusvideot yms. vaatinevat tekniikkaa, kameroita ja sitä käyttämään myös pätevän henkilön.

Niin mitä yrität sanoa? Kuvassa oli juuri rakentuneen harjoitushallin seinä (ei Äijänsuon), jossa oli komeat Lukko-logot. Jos olisit tutustunut aiheeseen paremmin niin tietäisit, että kritisoimme liiga-Lukon ottelutapahtumaa ja korostimme harjoitushallin esimerkkiä oleellisen esiinnostamisesta.

Eikö kannattajatoiminnan kannalta ole oleellista, että kesken chanttien alkavat mainokset pauhaaman hallissa täysillä? Eikö kannattajatoiminnan kannalta ole oleellista, että ottelutapahtuma Raumalla on täynnä yleisöä passivoivaa mainosta kun tarkoituksenamme on aktivoida sitä?

Kultainen keskitie kaikkeen. Varsinkin kun seuran puolelta oli luvattu muuta.

Kyllä nuo mainokset ovat oleellista kannattajatoimintaan vaikuttavia asioita, mutta ainakin tarkoitukseni oli puhua maalatuista seinistä. Vaikuttaako se mitenkään kannattajaryhmän toimintaan?

Kaiken kaikkiaan, onhan liiallinen mainostaminen syvältä, mutta bisnes voittaa.
Se on sitten eri asia jos teille luvatuista asioista ei ole pidetty.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En tiedä mikä Raumalla on tilanne muiden puitteiden kanssa, mutta tuollaiset hidastusvideot yms. vaatinevat tekniikkaa, kameroita ja sitä käyttämään myös pätevän henkilön.

Me tiedämme tilanteen. Ainoa syy minkä vuoksi niitä ei näytetä ovat mainokset, joita on myyty niin paljon ettei aikaa jää hidastuksille.

Kyllä nuo mainokset ovat oleellista kannattajatoimintaan vaikuttavia asioita, mutta ainakin tarkoitukseni oli puhua maalatuista seinistä. Vaikuttaako se mitenkään kannattajaryhmän toimintaan?

Mikä pointtisi nyt on? Ei vaikuta harjoitushallin maalatut seinät mitenkään kannattajaryhmän toimintaan. Mielestämme keltaiseksi maalattu seinä ja seuran logo siinä oli hieno ele Raumalaisen Kiekkoilun Tuelta, saatikaan sitten, että Rauman kokoisessa paikassa on rakennettu uusi harjoitushalli 1960-luvulla tehtyjen viisaiden päätösten johdosta. Kai siitä ylpeä saa olla? Mielestäsi siis tämä FB ja Twitter-päivitys niistä oli turhia, koska ei liity mitenkään kannattajatoimintaan?

Päinvastoin. Yhteenkuuluvaisuuden tunteen ja ylpeyden korostamista ei voi vähätellä.

Kaiken kaikkiaan, onhan liiallinen mainostaminen syvältä, mutta bisnes voittaa.
Se on sitten eri asia jos teille luvatuista asioista ei ole pidetty.

Ei sen pidä olla niin. Tuollaisella asenteella ei mitään muutoksia tapahdukaan. Kävimme "kehityskeskustelun" Lukon kanssa viime keväänä ja silloin mainoksia luvattiin vähentää. Nyt jäähallin ohjaamon käyttäjä vahvisti kokemuksemme eli mainoksia on enemmän kuin koskaan ja niitä kaupitellaan parhaillaan lisää. Silloin pitää ottaa kantaa.

Kuten tuohon aikaisempaan postaukseen lisäsin niin kyllä kannattajatoiminnalla voidaan saada muutoksia aikaan. Katso vaikka Lukon logo paidassa - kannattajat ja kaupunkilaiset yhdessä ajoivat tämän muutoksen.

Ymmärrän, että sitä voi olla vaikeaa ymmärtää että kannattajat myös kritisoivat seuran tekemiä päätöksiä tarpeen vaatiessa. Varsinkin jos ollaan seuran kanssa naimisissa. Mutta se onkin fanittamista.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
RB otti kantaa mainosten määrään ottelutapahtuman aikana, "Mainokset vähentävät urheilutapahtuman arvoa" : Raumam Boja: Mainokset vähentävät urheilutapahtuman arvoa | Raumam Boja

Linkki vie Raumam Boikien kotisivuille.


Täysin samaa mieltä mainoksien määrästä.

Toki jos mainoksia pitää olla paljon niin voisihan niiden sisällössä käyttää vähän pelisilmää. Nyt siellä sisustustalo huutaa ZEN-fiilistä raukealla pianon pimputuksella ja toisessa mainoksessa joku muidu selittää pankkitoiminnan saloja. Nämä saa joka kerta v-käyrän huutamaan punaista.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Ymmärrän, että sitä voi olla vaikeaa ymmärtää että kannattajat myös kritisoivat seuran tekemiä päätöksiä tarpeen vaatiessa. Varsinkin jos ollaan seuran kanssa naimisissa. Mutta se onkin fanittamista.

Mitä tarkoitat tällä, voisitko hieman avata?

Sen verran voin valoittaa Turun asioista, että kyllä täällä annetaan palautetta (kriittistäkin sellaista) luultavasti päivittäin. Tapoihin ei kuitenkaan kuulu julkinen huutelu asioista, joista keskustellaan esimerkiksi seuran ja kannattajien välillä kahden kesken. Oli se sitten suullisesti, kirjallisesti tai vaikka sähköpostin välityksellä.
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Tapoihin ei kuitenkaan kuulu julkinen huutelu asioista, joista keskustellaan esimerkiksi seuran ja kannattajien välillä kahden kesken. Oli se sitten suullisesti, kirallisesti tai vaikka sähköpostin välityksellä.

Ei meilläkään. Osa keskusteluista käydään neljän seinän sisällä ja osa julkisesti. Sovimme seuran kanssa, että julkaisemme kehityskeskustelun kotisivuillamme : Kohti valoisampaa tulevaisuutta: kehityskeskustelu Lukon johdon kanssa | Raumam Boja Jos nyt hommat menevät eri suuntaan niin tottakai on julkisen kannanoton paikka.

Niin se vaan helposti menee, että sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Hyvä jos Turussa kannattajat ovat täysin riippumattomia ja suhtautuvat kriittisestikin tarpeen vaatiessa seuraa kohtaan.

Kriittisyys ei tietenkään ole mikään itseisarvo. Joukkuetta ja seuraa kannatetaan ja tuetaan, mutta kuka mahdollisiin epäkohtiin puuttuu jos eivät kannattajat? Kyse on välittämisestä.

Fanittamisessa hyväksytään kaikki kyseenalaistamatta.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Noh, niin kauan tuo mainosajan maksimaalinen täyttö tulee olemaan, ennen kuin joukkueille tulee se 1-2 sellaista sponssia, joka maksaa yksinoikeudesta näkyä ja kuulua hallissa sen verran tuohta, että sellainen soppari kannattaa joukkueiden tehdä. Se on varmastikin ihan totta, että mitään yhteistä linjaa spoteilla ei ole, siis, että niitä olisi suunniteltu juurikin lätkähalliin, ja siihen ottelutapahtumaan sopiviksi, muuten kuin pituutensa suhteen. Ne kuitenkin tulevat monista eri lähteistä ja kärkenä mainosmyynnissä on saada se tila ja aika kaupaksi, ei esittää tuotannollisia vaatimuksia esim. spottien yleisfiiliksen suhteen.
 

Rough Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Julkukat
Eteläpääty: Turun valtaus 08.12.2012

"Turun stoge- ja dösäreissun paljon kyselty video on vihdoin valmis! 13-minuuttinen pätkä löytyy Betsafen katsomokulttuuriblogista jossa myös linkki HD-versioon. Hyvää materiaalia olisi ollut helposti puolenkin tunnin videoon joten oli pieniä vaikeuksia tiivistää. Toivottavasti kuitenkin kelpaa!"

Nyt ilmestyi Eteläpäädyn pitkä versio Turun stogereissusta joten linkataan se tännekin. Miten muualla tasauskierroksen meiningit, Tappara-faneja tulee tänään Areenalle pari dösällistä ja Jokerifaneja lähtee huomenna Hakametsään reilu 250 henkeä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Espoossa tänään ihan hyvää meininkiä, vaikka yleisömääräkin jäi aika vaisuksi. BB07:lle annettiin sen verran vastusta, mitä voitiin vajaalla bussillisella Pataljoonan järkkäämänä ja Etulinjastakin se rapiat 10 henkeä paikalla. En tiedä kuuluiko yhtään mihinkään. BB raikui välistä ihan hyvin ja hyppärit näyttivät hyvältä parvelta katsottuna.

Mites Tampereella? EP:ltä piti olla hyvin lössiä paikalla ja varmasti kierroksen massiivisin vierasinvaasio. Muilta paikkakunnilta mainittavia?
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Espoossa tänään ihan hyvää meininkiä, vaikka yleisömääräkin jäi aika vaisuksi. BB07:lle annettiin sen verran vastusta, mitä voitiin vajaalla bussillisella Pataljoonan järkkäämänä ja Etulinjastakin se rapiat 10 henkeä paikalla. En tiedä kuuluiko yhtään mihinkään.

Ainakin näkyi. Peukkua ehdottomasti että siellä jaksettiin hyppiä vielä siinäkin vaiheessa kun peli oli kolmannessa erässä 4-0 kotijoukkueelle.
 

IceBlacks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uusi-Seelanti, Islanti, Espanja, Viro, Tanska, JYP
Mites Tampereella? EP:ltä piti olla hyvin lössiä paikalla ja varmasti kierroksen massiivisin vierasinvaasio. Muilta paikkakunnilta mainittavia?

Sakkia oli kiitettävästi ja jälleen vieraskannattajat dominoivat Hakametsän iltaa. Ottelun jälkeen Jokereiden fanit lauloivat seisomakatsomossa ainakin 15 minuuttia. Tapparan fanikatsomo tyhjeni lähestulkoon summerin soitua. Mahtavaa kun Tampereellakin on ottelussa tunnelmaa. Keep it up, EP!
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Muilta paikkakunnilta mainittavia?

TPS:n kannattajakatsomossa oli ennen pelin alkua pientä savua ja stroboa. Raumalaisia oli jonkin verran toisessa päädyssä, tosin istuvaa sorttia. En tiedä oliko järjestettyä matkaa vai ei. Lähinnä keskittyivät vastustajan joukkueelle vislaamiseen ja maalivahdille huuteluun. Yksi sankari päätti tulla TPS:n kannattajakatsomon eturiville huutamaan ja provosoimaan Lukon huivi ylös nostettuna.

Eipä mitään mullistavaa tällä kertaa, melko perus lauantain ottelukierros kaikkine promilleineen.
 

Twentyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ässäkannattajien valuessa halliin huomasin monen olevan vielä suhteellisen nuoria ja naisiakin oli matkassa aika paljon prosentuaalisesti koko massasta. Rehellisesti täytyy sanoa, että ette ainakaan Bluesin kannattajakatsomoon kuuluneet, mutta hyvä meininki teillä näytti keskenänne olevan ja sehän on tärkeintä. Erityisesti ottaen huomioon pelin luonteen.

Eiköhän sielläkin kun porukka alkaa kasvaa ja ääni alkaa kantaa, niin saada ihan hyvä meno päälle. Se tietysti edellyttää pitkäjänteistä työtä, mutta kyllä se lopulta palkitsee, kuten meillä Espoossa on käynyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös