Oletteko pohtineet, että mainokset tuovat rahaa? Ei luultavasti missään innostuta mainoksista sen kummemmin mutta ei se asia ole kannattajien päätettävissä. Samalla voisitte muuten esteettisyyteen vedoten vaatia mainoksia pois pelipaidoistanne.
Tottakai olemme. Et ilmeisesti viitsinyt lukea kokonaan kannanottoa etkä ole ilmeisesti yhtään ottelua Raumalla nähnyt. Kyse ei ole siitä, että mainokset halutaan kokonaan poistaa, vaan joku kultainen keskitie niihin. Tällä hetkellä Raumalla ottelutapahtuma on niin täyteen buukattu mainoksia ettei mediakuutiolta pystytä enää lähettämään hidastuksiakaan. Kyllä mediakuution pitäisi ensisijaisesti palvella urheilutapahtumaa eikä taloutta - varsinkin kuten itsekin kirjoitit Lukon taloustilanteessa kun jokainen ropo mediakuutiolta ei ole pakollinen.
Mediakuutiolta pitäisi tulla kuvaa myös hidastuksina, syöttäjät ja maalintekijät ja niin edelleen. Nyt se on mainoskuutio.
Siinä olen täysin eri mieltä kanssasi etteikö olisi kannattajien tehtävä ottaa kantaa tälläisiin asioihin. Todellakin on. Seurasta riippumattoman kannattajayhteisön tehtävä on tosiaankin nostaa tälläisiä asioita esiin ja neuvotella niistä seuran kanssa.
Aiemmassa RB:n uutisessa hehkutitte jäähallin maalattua seinää (ainakin Twitter). Mukava, että olette innoissanne, mutta onko tuo nyt kannattajatoiminnan kannalta oleellista?
Niin mitä yrität sanoa? Kuvassa oli juuri rakentuneen harjoitushallin seinä (ei Äijänsuon), jossa oli komeat Lukko-logot. Jos olisit tutustunut aiheeseen paremmin niin tietäisit, että kritisoimme liiga-Lukon ottelutapahtumaa ja korostimme harjoitushallin esimerkkiä oleellisen esiinnostamisesta.
Eikö kannattajatoiminnan kannalta ole oleellista, että kesken chanttien alkavat mainokset pauhaaman hallissa täysillä? Eikö kannattajatoiminnan kannalta ole oleellista, että ottelutapahtuma Raumalla on täynnä yleisöä passivoivaa mainosta kun tarkoituksenamme on aktivoida sitä?
Kultainen keskitie kaikkeen. Varsinkin kun seuran puolelta oli luvattu muuta.
Huomioikaa se, että muilla paikkakunnilla areena ei välttämättä ole seuran omistuksessa eikä sitä ole pyhitetty vain yhdelle taholle. Varmasti esimerkiksi Turussa koko halli maalattaisiin mustavalkoiseksi, mutta kun paikka on kaupungin ja siellä järjestetään muitakin tapahtumia kuin TPS:n otteluita.
Onpas typerä kommentti. Ei meidän tehtävä ole ensisijaisesti huomioida mitä muilla paikkakunnilla on. Toiseksi monella muullakin paikkakunnalla kohtuullistaa voisi paljon.
Lukko ei omista jäähallia Raumalla. Eikä harjoitushallia. Keltainen seinä oli uuden harjoitushallin tiloista.
Kritisoitko nyt sitä, että mielestämme on hienoa, että raumalaisen kiekkoilun tuki ry on rakentanut Raumalle uuden harjoitushallin ja maalannut seinät seuran mukaisesti vai sitä, että kritisoimme ottelutapahtumassa överiksi mennyttä mainontaa?
Ei kaikilla seuroilla ole mitään siivousfirmaa takana, jonka rahoilla voisi ehostaa hallia ja olla näyttämättä mainoksia.
?
On hyvä muistaa, että liialliset mainokset passivoivat urheilutapahtumaa. Varsinkin Raumalla on mainoksia niin paljon, että ihmiset ovat täysin ähkynä niihin. Eihän liialliset mainokset toimi enää mainostajillekaan kun ne herättävät tällä hetkellä vain negatiivisia ajatuksia ihmisissä.
Löytämällä hyvän balanssin mainosten ja urheilun väliltä parantaa ottelutapahtuman viihtyvyyttä huomattavasti. Ja se tuo myös pitkässä juoksussa euroja seurojen kassaan paljon enemmän. Nyt seurat keskittyvät usein liian lyhytjännitteisesti vain seuraavaan taloustoteumaan ja myyvät ottelutapahtumat täyteen mainoksia. Se ei ole hyvä asia kun pelejä on muutenkin paljon ja yleisö selkeästi passivoitunut vuosien saatossa.
ps. Däni hei, luomalla uskottavaa kannattajatoimintaa ja saamalla siihen kaupunkilaisten tuen niin kyllä asioihin todellakin voi vaikuttaa kannattajatkin. Vai mites toi lehväslogo paidassa?