Eteläpäädyssä vaisua
Eilisessä ottelussa Jokerit - Blues -ottelutapahtumassa minun kuuppaani hämmensi kaksi merkille pantavaa asiaa. Bluesin voitto ja Eteläpäädyn alennustila. Alealeale. Olin elänyt käsityksessä, että siellä vedetään vieläkin takavuosista tutulla volyymilla, mutta jo ottelun alkuminuuteista pohdin, onko mulla korvatulpat jääny päähän vai mitä helvettiä ? Vielä kun matsin jälkeen, neutraalimmeilla paikoilla istuneet ihmiset tulivat sanomaan, että Blueskannattajat äänivalli "vyöryi" Eteläpäädyn yli, niin en edes osannut sanoa mitään järkevää, koska hetkellinen hämmennys ja skeptisyys. Mutta fakta on ainakin se, ettei meno siellä ole entisensä. Luulisi menestyksenkin (sarjakärjen tontti) olevan kohdallaan, että sinne valuisi myös tätä "ei niin sitoutunutta sakkia." Toki viime mestaruudesta on jo aikaa, että ehkäpä osa innokkaista on siirtynyt suosiolla sivuun, mene ja tiedä.
Kuitenkin tuollainen noin 50-60 kannattajan lauma vierashallissa on aika matala kynnys kotijoukkueen fanien ylitettäväksi.
Mutta hei, provoavasti voisin todeta; kyllä sieltä junanvarsikunnista pääsee vieläkin sinne Hartwallille, niin koittakaas vähän ryhdistäytyä, niin pk-seudulla olisi kilpailuasetelma kohdallaan kannattajaskenessä.
Rumpu-keskusteluun oma panokseni:
Rumpu on kyllä omasta mielestäni paikallaan, heti siinä kohtaa, kun se ei ole itse tarkoitus. Espoossa tuon käyttö on omasta mielestäni erittäin onnistunut ja helpottaa itse kunkin kannatusta, niin kannattajakulmassa kuin koko hallin tasolla. Ei tarvitse turhaa keskittymistä tuhlata sen rytmin ja temmon miettimiseen, kun rumpu on tahdittamassa.