Tietysti olisi todella iso työmäärä maalata tuollainen itse käsin, mutta tuli vaan mieleen, että takaisiko tuo itse maalaaminen jonkinlaisen "uskottavuustason" näissä kebuissa? Hienoja kuvia täynnä pieniä yksityiskohtia, scenepisteitä vai mitä näillä haetaan ;) Valokuvista printattuja kebuja odotellessa (tällaisia löytyy kylläkin mm. ns. lutuurimaista).
Jos ne on itse suunniteltu (ja paljon aikaa käytetty suunnittelutyöhön ja piirtämiseen), mutta edullisesti painatettu ja käytännön syistä paremmin säilyvät niin itselle on henkilökohtaisesti ainakin täysin sama mikä uskottavuustaso tai "skenepisteiden" arvo jollakin porukalla on näitä kohtaan. Isompi arvo on, että paikallisella tasolla kaksikeppiset tuovat lisää väriä katsomoon ja ihmisille välittyy niistä yhteisön viesti. Ei se onko jonkun pienen porukan mielestä ne uskottavia vai ei.
Meillä ei ainakaan niillä ole haettu mitään muuta.
Itse maalaamisen suurin arvo mielestäni on tietenkin siinä, että ne ovat omin pikku kätösin tehty. Isolla vaivalla tehdyssä överitifossa taas sen arvo piileekin siihen käytetyssä tuntityömäärässä ja ainutkertaisuudessa. Toki ehdottomasti yhdessä tekeminen on aina yhteisöllisyyttä lisäävä tekijä, joten kannatan kumpiakin kaksikeppisiä.
Niin nihilistiseksi ainakaan Raumalla homma ei ole mennyt, että jotkut määrittelemättömät skenepisteet ohjaisivat toimintaa.