Kait sitä pitää alkaa laittamaan jonkinmoisia fiiliksiä alkavasta kaudesta. Nämä pitsit ja muut harkat eivät vaikuta arvailuuni mitenkään. Joukkueet eivät ole useimmilla vielä edes kunnollisilla kokoonpanoilla esillä, eikä esim. Pitsiin kaikki tietenkään edes osallistu.
Runkkis
1. HIFK - ehjä kokonaisuus, joka painaa paljon vielä vanhalla pohjallakin, uskoisin. Jos Matikainen ohjailee ihan eri tavoin kuin Jalonen, niin vaikeuksia tulee. En usko radikaaleihin muutoksiin valmentajan suunnitelmissa tänä kautena. Todennäköisin mestari myös.
2. Pelicans - Kyllä! Suikka tekee ihmeitä ja into korvaa osan puutteistakin. Mielestäni Pelsut ovat vahvistuneet rosterinsa kanssa.
3. JYP - Vahvaa, vakaata suorittamista vanhalla pohjalla. Ehkä vähämuutoksinen joukkue tarvitsisi uutta verta kuitenkin putiikkiin kunnolla, että kunnon kipinä roihahtaisi. Joka tapauksessa kärkijoukkueita.
4. Jokerit - laadukas nippu, mutta uskon, että ei vielä tällä kaudella mitalisijaa tule. Se kemia, se kemia...milloin kaavat ovat kohdillaan. Maalivahtiin homma ei silti kaadu.
5. Lukko - Abloylla on kyllä todella loistavia pelaajia, jotka voivat yksinäänkin ratkoa pelejä. Kokonaisuutena ei kuitenkaan ihan kärkisijoille yllä, vaikka ei kauas jääkään.
6. Kärpät - korkeintaan tälle sijalle uskon meidän yltävän. Ara vaikuttaa hiukan liian laiskalta ja mukavuudenhaluiselta, että saisi "verenmaun" joukkueen huulille. Harmittavaa, mutta liikaa puurtajaporukkaa. Kaikesta huolimatta Donskoi loistaa. Vahvasti esillä tulevat olemaan myös Salomäki ja "ikipari" Raataja-Saarenheimo.
7. Ässät - Kärpät ja Ässät voisivat olla hyvinkin toisinpäin. Ero ei ole iso. En usko patapaitojen kuitenkaan rynnivän ihan kärkisijoja kolkuttelemaan, mutta kiusankappale se tulee niillekin olemaan. Hyvä joukkue, mutta ei riittävästi tehoja tekeviä kuitenkaan.
8. Ilves - Ipa on parempi kuin luullaan. Kaikessa hiljaisuudessa se on saanut pikkuhiljaa joukkuetta hitsattua ja nuorille kokemusta lisää. Kehitystä tapahtuu tänne asti tällä kaudella.
9. HPK - pronssikerhon maine on mennyt, mutta tämä keskivälin joukkuesuma voi kyllä hyvinkin elää ja ritarit nousta hieman ylemmäksi, mutta näin nyt veikkaisin kuitenkin. Jalosen Jukkaa he tarvitsisivat edelleen.
10. KalPa - kaikista ennusteluista huolimatta uskon, että tämä kausi ei vaan suosi kuopiolaisia, ikävä kyllä. Kapasesta huolimatta ja siitä, että joukkue ei vaikuta kuitenkaan miltään heikolta. Noh, tällä kaudella ollaan taas keskisarjassa niin pisteen perässä toisista, että tiukkaa tekee.
11. SaiPa - uskon sputnikkien yllättävän iloisesti ja nousevan häntäpäästä muutaman sijan valoisammalle puolelle. Arvaamaton joukkue mun silmissä.
12. Blues - joukkue kontaa aika tavalla tällä kaudella. Näin sen vaan olen näkevinäni. Ei tule tällä kaudella Kärppien kanssa perinteistä kevät-taistoa.
13. TPS - vanha, kunnioitettu seura ei jaksa vielä nousta, vaan elää hankalaa aikaa. Tasapainoisuutta otteisiin ja ennenkaikkea uskoa tulevaan pitäisi löytyä. Ehkä seuraavalla kaudella, mene ja tiedä.
14. Tappara - sori vaan kirvesrinnat. Mä uskon vahvasti, että teille häämöttää karsijan paikka!En näe mitään kunnon vahvuutta rosterissa. Oikeastaan joukkue ei puhuta mua millään tasolla alkavalla kaudella .
Muuta :
Granlund tapetoidaan pysyvästi median hehkutuksen valossa.Ihan kyllästymiseen asti joka yskäisy, joka laukaisu, joka liike luupin alle. Turhastakin. Toki on suurin ja kaunein kaukalossakin, mutta mun silmissä Donskoi donkkaa tykimmin;)Ehkä muutaman muunkin silmissä.
Yhdet potkut tulemme syksyllä jo näkemään.Ara se ei kuitenkaan ole.
Joku pelaaja loukkaantuu niin pahasti, että vähintään kausi on pilalla, mahdollisesti urakin.
Tuomarien "taso" pysyy entisellään, valitettavasti.
Liigaan hankitaan todellinen tähti maailmalta, nimi, jonka kaikki tietävät.
Ilmaveiviä ei liigassa tee kukaan.